گرامیداشت یاد وخاطره “ناجی آبادان” در بام ایران

خانه / استان ها / گرامیداشت یاد وخاطره “ناجی آبادان” در بام ایران

اولین یادواره شهید دریاقلی سورانی و ۶۱ شهید بخش شیدا، از توابع شهرستان بن استان چهارمحال و بختیاری در روستای یانچشمه (زادگاه شهید سورانی)‌ برگزار شد.

سورانی

یادواره شهید دریاقلی سورانی و ۶۱ شهید بخش شیدا برگزار شد.

اولین یادواره شهید دریاقلی سورانی و ۶۱ شهید بخش شیدا، از توابع شهرستان بن استان چهارمحال و بختیاری در روستای یانچشمه (زادگاه شهید سورانی)‌برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مراسم یادواره ناجی آبادان، ‌”شهید دریاقلی سورانی”و “61 شهید گلگون کفن”بخش شیدا از توابع شهرستان بن با حضور باشکوه مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهداء، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم ولایتمدار در روستای یانچشمه برگزار شد.

یکی از یادگاران دفاع مقدس و فرماندهان دوران جنگ تحمیلی، گفت:‌ دفاع مقدس، نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا بود و جوانان این مرز و بوم با استعانت از خداوند متعال، هشت سال مردانه جنگیدند و نگذاشتند که حسین زمان غریب و تنها بماند.

محمد(جمعلی) کیانی، افزود: هدف از برگزاری یادواره شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر، معرفی الگوهای شاخص به جامعه و تقدیر از ولی نعمتان انقلاب یعنی خانواده معظم شهداء است.

وی، افزایش سطح دانش و بینش دشمن شناسی مخاطبان را از برکات مراسم یادواره شهدا دانست،‌و ادامه داد:‌در جنگ تحمیلی، با تمام دنیا جنگیدیم و ثابت کردیم که می توان با کمک خواستن از خدا و حرکت در مسیر دین، بر همه دشمنان غلبه کرد؛ بنابراین باید امروز نیز برای مقابله با جنگ نرم دشمن اقدام کرده و نگذاریم دشمن بار دیگر با عوام فریبی و غبار آلود کردن فضا، فتنه 88 را تکرار کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای بخش شیدا و شهید دریاقلی سورانی، اظهار داشت: این شهید بزرگوار، با اینکه یک کارگر ساده و اوراقچی در منطقه ذوالفقاریه آبادان بود؛ ولی با دشمن شناسی به موقع و عمل به هنگام جزء خواص شد.

کیانی، گفت: در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی؛ به ویژه فتنه سال 88، بسیاری از بزرگان و خواص جامعه را دیدیم که پایشان لغزید و نتوانستند موضع به موقعی در برابر فتنه گران بگیرند؛ ولی خیل عظیم مردم،‌با بصیرت مثال زدنی به یاری انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب شتافتند و فتنه ی فتنه گران را خاموش کردند.

وی، در ادامه افزود: دشمن بداند، که ما همان جوانان والفجر 8 هستیم و با تمام قدرت در برابر دشمنان این انقلاب ایستادگی کرده و این مقاومت را تا پیروزی نهایی حق بر باطل ادامه خواهیم داد.

گفتنی است: ‌برای اولین بار است که یادواره شهدا به صورت بخشی برگزار می شود و شهید سورانی به عنوان شهید شاخص ناجی آبادان به صورت خاص معرفی شده است.

شهید دریاقلی سورانی متولد 1324 روستای یانچشمه استان چهارمحال و بختیاری است.

این شهید سرافراز یک اوراقچی ساده در آبادان بود که نهم آبان سال 1359 در حمله عراق به ایران، متوجه نفوذ غافلگیرانه عراقی ها از مسیر رودخانه بهمنشیر شد و مسافت 9 کیلومتری را از گورستانِ اتومبیل های فرسوده در کوی ذوالفقاری تا نیروهای خودی در آبادان با دوچرخه و پیاده پیمود و مردم و نیروهای نظامی را از حمله عراقی ها آگاه کرد.

یانچشمه مرکز بخش شیدا در فاصله 15 کیلومتری مرکز شهرستان بن واقع شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *