گزینش مداحان برای اعزام عتبات عالیات به کانون مداحان سپرده شده است

خانه / استان ها / گزینش مداحان برای اعزام عتبات عالیات به کانون مداحان سپرده شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل تشکل های دینی تبلیغات اسلامی گفت: بر اساس تفاهم نامه با سازمان حج و زیارت گزینش مداحان برای اعزام به مشاهد مقدسه و عتبات عالیات به کانون مداحان سپرده شده است.

کانون2

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل تشکل های دینی تبلیغات اسلامی گفت: بر اساس تفاهم نامه با سازمان حج و زیارت گزینش مداحان برای اعزام به مشاهد مقدسه و عتبات عالیات به کانون مداحان سپرده شده است.

رضا معممی مقدم در جمع مسئولین و اعضای کانون مداحان و شاعران آیینی استان چهارمحال و بختیاری، نهاد سازی دینی و تقویت عناصر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را یکی از برنامه های این اداره کل برشمرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت تشکیل کانون مداحان گفت: اگر امروز کانون مداحان نبود به این ظرفیت منسجم و ولایی پی برده نمی شد.

معممی مقدم با اشاره به جایگاه رفیع و ظرفیت عظیم مداحان گفت: مقام معظم رهبری برای اینکه این جایگاه حفظ و پالایش شود عنایت ویژه ای به مداحان دارند و از سال ۱۳۶۳ از زمان ریاست جمهوری تا کنون هرساله دیدار ویژه ای با این قشر تأثیر گذار دارند.

وی تصریح کرد: اگر هدایت عالمانه و داهیانه مقام معظم رهبری نبود معلوم نبود چه بلایی بر سر جریان ستایشگری و مداحی می آمد.

مدیر کل تشکل های دینی لزوم توجه ویژه به وحدت میان مسلمانان و پرهیز از مسائل اختلاف افکن را یادآور شد و گفت: اگر کسی بخواهد قدمی علیه وحدت بردارد بداند که این یک اقدام شیطانی است.

رضا معممی مقدم بر گنجاندن مضامین قرآنی، پندیات، توحید خوانی، احترام به والدین و مضامین انقلابی در اشعار شاعران و مداحان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در اشعار مداحان باید مضامینی انقلابی مورد توجه قرار گیرد گفت: کشته شدن حضرت امام حسین علیه السلام به خاطر راه اندازی حکومت اسلامی بوده است.

مقدم تأکید کرد: شعر ما باید منجر به تقویت رابطه بین امام و امت شود و آن وقت است که امام معصوم از ما راضی شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری برمقتل خوانی تأکید دارند و این مهم باید روز به روز در مجالس مذهبی تقویت شود.

مدیر کل تشکل های دینی تبلیغات اسلامی، مراکز آموزش مداحی را ظرفیت بی بدیلی برشمرد که باید برای توانمند سازی آنان تلاش باید کرد.

رضا معممی مقدم گفت: بر اساس تفاهم نامه با سازمان حج و زیارت گزینش مداحان برای اعزام به مشاهد مقدسه و عتبات عالیات به کانون مداحان و شاعران آیینی سپرده شده است.

وی افزود: در این زمینه هر استان فهرست مداحان قابل در تراز شاخص را به این اداره کل ارسال می‌کند.

درآغاز این نشست رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان ضمن خیر مقدگویی گزارشی را از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

حمیدرضاتوسلی گفت: بیش از 1500نفر درسطح استان عضو کانون مداحان وشاعران آیینی هستند که از این تعداد 80نفر پیرغلام، 224نفر ذاکر، 250نفر نوجوان و بیش از670 نفر خواهر می باشند.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: طی دو مرحله فراخوان انجام شده، جمع کثیری از مداحان سراسر استان با مراجعه به کانون‌های مداحان، اقدام به تکمیل فرم شناسایی کردند.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان ادامه داد: دیدار جمعی از مداحان با ولی امر مسلمین جهان را از دیگر برنامه‌های کانون مداحان وشاعران آیینی استان اعلام کرد.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ،برگزاری جلسات مختلف، گردهمایی و اعزام تعدادی از عزیزان مداح به اردوی زیارتی تفریحی مشهد مقدس و شهر مقدس قم را از برنامه‌های این کانون اعلام کرد.

توسلی به ارتقای سطح علمی مداحان اشاره و ادامه داد: هماهنگی راه‌اندازی آموزشگاه‌های ویژه آموزش مداحان عزیز و صدور مجوز برای برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط کانون‌های شهرکرد(ویژه خواهران)، بروجن و لردگان از دیگر برنامه‌های کانون مداحان استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان افزود:تعامل با بسیج مداحان و هماهنگی شرکت برادران و خواهران مداح در جلسات آموزشی که بصورت ویدئو کنفرانس هر هفته با حضور اساتید برجسته کشور برگزار می شود را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

بیان نقطه نظرات حضار از دیگر برنامه های این نشست بود.

گفتنی است نشست مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با روسای کانون مداحان شهرستان ها در شهرکرد برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *