یاد واره شهدا دانشجو…. شهرخورموج

خانه / استان ها / یاد واره شهدا دانشجو…. شهرخورموج

مراسم یادواره هشت شهید دانشجوی شهرستان دشتی و یادبود شهید شاخ کشوری سال94 با حضور مسولین شهرستان در سالن شهدافرهنگی شهر خورموج برگزار شد. دراین مراسم برادر شهید مهدوی به بیان خاطراتی از شهید مهدوی پرداخت.درادامه حضرت ایت الله  دکتر جمال زاده نماینده تام الاختیار استانهای جنوبی کشور در دانشگاه آزاد کشور به بیان سخن پرداخت در پایان از خانواده معظم دانشجویان شهید قدردانی به عمل اورد

حجت‌الاسلام عبدالرضا جمال‌زاده ظهر امروز در یادواره شهدای دانشجوی شهرستان دشتی و شهید نادر مهدوی شهید شاخص بسیج اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری برای برنامه‌های فرهنگی هرچقدر هزینه شود اسراف نیست به‌ویژه که برای یادواره شهدا باشد.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌امنای استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما یک علم‌الیقین داریم که انسان به موضوعی آگاهی دارد و عین‌الیقین است که انسان آن موضوع را لمس می‌کند و شهدا به‌عین‌الیقین رسیده بودند و مزه عبادت و معنویت را لمس کرده بودند و به‌حق‌الیقین رسیده بودند چون با چشم دل خدا را دیدند.

وی اضافه کرد: خداوند عزیزترین چیزی که به آن‌ها داده بود جانشان بود که درراه خدا برای مملکت فدا کردند و در شرایطی که امروز دارند معارف اسلامی و غیرت از ما می‌گیرند زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به‌زعم رهبر معظم انقلاب کمتر از شهادت نیست.

جمال‌زاده ادامه داد: شهدا خواستار جامعه‌ای ایستا و خمود نبودند و جامعه اسلامی باید در همه ابعاد سرآمد و به‌روز باشد و از جوامع دیگر چه از لحاظ اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اخلاقی بالاتر باشد.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن شبهه و سؤال نباشد و سؤال باشد و پاسخ نباشد و یا شبهات و پاسخ‌ها را سرکوب کنند و حرف زدن و انتقاد ممنوع باشد جامعه شهید پسند نیست و جامعه‌ای که جواب‌های علمای آن کهنه و قدیمی است امام پسند نیست.

جمال‌زاده گفت: یک انسان مسلمان باید نسبت به امور داخلی وجهانی حساس و بی‌تفاوت نباشد و در برابر ظلم و استکبار آگاهی و بصیرت خود را افزایش دهد.

وی یادآور شد: دشمن امروز دنبال این است که ما نسبت به شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و پایگاه‌های انقلابی مثل سپاه بی‌تفاوت باشیم و آن‌ها با کمبود امکانات جنگیدند تا امروز بتوانیم ما جامعه را به پویایی برسانیم.

 

IMG_8715 IMG_8716 IMG_8717 IMG_8718 IMG_8721 IMG_8724 IMG_8726 IMG_8727 IMG_8730 IMG_8731 IMG_8733 IMG_8735 IMG_8741 IMG_8742 IMG_8748 IMG_8749 IMG_8752 IMG_8762 IMG_8763

Visits: 196

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *