​ انس با قرآن، نماز اول وقت و محبت اهل بیت عوامل نجات حر بن یزد ریاحی بود

خانه / استان ها / ​ انس با قرآن، نماز اول وقت و محبت اهل بیت عوامل نجات حر بن یزد ریاحی بود

استاد حوزه و دانشگاه در جمع سوگواران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، گفت: انس با قرآن، نماز اول وقت و محبت اهل بیت عوامل نجات حر بن یزد ریاحی بود.

جمعیت

استاد حوزه و دانشگاه در جمع سوگواران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، گفت: انس با قرآن، نماز اول وقت و محبت اهل بیت عوامل نجات حر بن یزد ریاحی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عباس قدیمی نژاد، در سومین روز از آئین سوگواری دهه محرم به تشریح خصلت های حر بن یزد ریاحی و عوامل مؤثر در نجات ایشان در صحنه کربلا و گرویدن وی به اردوگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداخت.

این استاد و مشاور دانشگاه و حوزه، گفت: حر از قبیله بنی تمیم و فردی منضبط و شریف و بامروت بود و پیرامون زمان الحاق ایشان به اردوگاه حضرت امام حسین علیه السلام نیز مباحثی مطرح است.

وی، افزود: سه خصلت در زندگی حر بود که اولین آنها، آموزش قرآن در کودکی نزد استاد ابن عامر از قرّاء سبعه می باشد، یعنی ایشان از کودکی با مفاهیم قرآنی آشنا شد و نزد استاد برجسته ای تعلیم یافت.

دکتر قدیمی نژاد، تصریح کرد: آموزش قرآن به فرزندان و آشنایی آنها با تعالیم و مفاهیم وحیانی از مهم ترین برنامه های خانواده ها در تربیت اسلامی می باشد.

وی، بعد از رحلت نبی مکرم اسلام، متأسفانه مسلمانان توصیه های ایشان درباره ثقلین را جدی نگرفته اند برخی تنها به قرآن و برخی دیگر تنها به ثقل اصغر یعنی اهل بیت پرداخته اند، درحالی که توجه به ثقلین لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر است.

حجت الاسلام قدیمی نژاد، گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، علاوه بر تأکید ایشان برای تربیت 10میلیون حافظ قرآن در کشور، باید مفاهیم قرآنی و تفسیر و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را نیز در جامعه ترویج دهیم .

وی، گفت: حر بن یزید ریاحی علی رغم آشنایی با قرآن کریم، انس با اهل بیت و آشنایی با ثقل اصغر را کم داشت.

قدیمی نژاد، افزود: دومین خصلت حر، که باید در جامعه و دانشگاه های ما ترویج شود، محبت نسبت به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود و همین مودت به بانوی گرانقدر اسلام بود که حر را از جهنمی شدن نجات داد.

استاد حوزه و دانشگاه، در بیان سومین خصلت حربن یزید ریاحی،‌ اظهار داشت: تقید این شخصیت تواب کربلا در اقامه نماز اول وقت است که حتی در کربلا نیز پس از بستن راه کاروان امام حسین علیه السلام به امامت ایشان در نماز جماعت شرکت کرد.

وی، نماز را عیب یاب انسان و بهترین وسیله برای آزمودن خود دانست و خواستار ترویج فرهنگ نماز در جامعه و خانواده از کودکی فرزندان شد.

گفتنی است: توسل به شهدای کربلا و قرائت زیارت پرفیض عاشورا، مداحی و ذکر روضه،نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی باشکوه بود که با حضور گسترده خیل سوگواران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *