تجدید بیعت با امام
برای همه ی ما مرده و زندهی افراد متفاوت است. اما در مورد شهید
مگر میتوان تفاوت قائل شد
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءُ ؛ آنان که در
راه خدا شهید شده اند گمان مبرید که مرده اند، بلکه زنده
هستند.
حال اگر آن شهید امام معصوم باشد چه؟ در سطور پیش نیز گذشت که یکی از اضلاع زیارت با معرفت یک ،امام شهید دانستن اوست. پس امام شهید همچون امام حی است في زيارته عليه السلام: يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ تَشَهَدُ مَقَامِي وَ تَسْمَعُ كَلَا مِي وَأَنَّكَ حَيْ عِنْدَ رَبِّكَ تُرْزَق؛ یا اباعبدالله؛ گواهی میدهم که تو شاهد جایگاهم هستی و کلامم را مشنوی و تو حقیقتاً
نزد پروردگارت زنده ای و روزی داده میشوی
پس تفاوت امام حی و امام شهید در چیست؟ در نوبت ماموریت است دیروز امام حسین ع و امروز امام زمان عج والا در امام بودن قدرت معنوی داشتن لزوم معتقد بودن به امامتشان و وجوب اطاعت و البته بیعت نمودن با راه و مرامشان چه تفاوتی میانشان است؟ لذا با یک امام شهید نیز همانند یک امام حی باید بیعت نمود .بنابراین اولا تجدید بیعت
با هر امام ولو شهید لازم است ثانیا ،زیارت تجدید بیعت و پیمان با امام
است
قال الباقر عليه السلام: إِنَّ زِيَارَتَنَا إِنَّمَا هِيَ تَجْدِيدُ الْعَهْدِ وَالْمِيثَاقِ الْمَأْخُوذ فِي رِقَابِ الْعِبَاد؛ مطمئناً زيارت ما همان تجدید عهد و پیمانی است که از جانب خداوند بر عهده ی بندگان نهاده شده
است.
ثالثا زیارت ،رفتن سنگ پایان شیعه بودن و تکمیل وفاداری است
برگرفته از کتاب “کربلا طریق الاقصی”
بازدیدها: 0