آموزش مادرانه برای حجاب در «دختران بهشتی»

آموزش مادرانه برای حجاب در «دختران بهشتی»

خانه / مطالب و رویدادها / آموزش مادرانه برای حجاب در «دختران بهشتی»

برنامه‌نویس اپلیکیشن «دختران بهشتی» از ارائه این نرم‌افزار در فضای مجازی خبر داد و گفت: این اپلیکیشن مبتنی بر تشویق مفاهیمی نظیر محرم و نامحرم و پوشش در برابر نامحرم به صورت مصداقی است.

آموزش مادرانه برای حجاب در «دختران بهشتی»

 پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام در این مطلب به معرفی اپلیکیشن متناسب برای مادران باموضوع حجاب پرداخته است.

 عرضه اپلیکیشن «دختران بهشتی» در فضای مجازی بهانه‌ای شد تا با فاطمه دهقان تهیه‌کننده و برنامه‌نویس نرم‌افزار آموزشی حجاب گفت‌وگو کنیم.

وی که مادر ۲ دختر و یک پسر است، انتقال مفاهیم حجاب و عفاف به دخترانش را انگیزه تولید چنین نرم‌‌افزاری توصیف کرده و بیان می‌دارد: با اینکه رشته اصلی‌ تحصیلی‌ام، اقتصاد هست، اما دوست داشتم در این زمینه فعالیت کنم. شروع کار از سال ۱۳۹۰ بود و حدود نه سالی به طول انجامید. الحمدلله اکنون در فضای نت برای عموم به صورت رایگان عرضه شده است.

دهقان با بیان اینکه این نرم‌افزار با همکاری گروه فرهنگی برهان و با حمایت سازمان فضای مجازی سراج تولید شده است،‌ می‌گوید: نرم‌افزار آموزشی دختران بهشتی برنامه‌ای آموزش محور برای ترویج مفهوم حجاب از سنین پایه است که در آن تلاش شده اصول روانشناختی آموزش به کودک رعایت شود.

وی می‌‌افزاید: سادگی و سهولت کار با نرم‌افزار برای کودک، تدریجی بودن آموزش حجاب و نیز استمرار آن به واسطه قرار دادن عناصر جذاب برای ترغیب کودک به انجام بازی، همراه با اصول آگاهی‌بخشی و لحاظ شرایط مختلف کودکان در نظر گرفته شده است.

آموزش مادرانه برای حجاب در «دختران بهشتی»
آموزش مادرانه برای حجاب در «دختران بهشتی»

دخترانی که بهانه تولید اپلیکیشن حجاب بودند

برنامه‌نویس اپلیکیشن «دختران بهشتی» ابراز می‌دارد: با توجه به اینکه هیچ گونه امکاناتی نداشتم و تمام کارها را خودم انجام دهم، در آن زمان، ۲ دختر سه و هفت ساله داشتم که برای صدای بچه‌ها در بازی دختران بهشتی از آن‌ها استفاده کردم و کل کار از صدابرداری و تدوین صدا، فتوشاپ تصاویر، رنگ و جملات همگی کار خودم بود و در این زمینه اطرافیان مثل همسر و برادرم نیز به من خیلی کمک کردند. (اطلاعات بیش‌تر از اینجا)

اپلیکیشن «دختران بهشتی» از نمایی دیگر

وی ادامه می‌دهد: این نرم‌افزار مبتنی بر تشویق مفاهیمی نظیر محرم و نامحرم و پوشش در برابر نامحرم به صورت مصداقی همراه با مثال و بازی، تصویرسازی مثبت ذهنی از حجاب در ذهن و فکر کودک طی کار با بخش‌های مختلف از رنگ‌آمیزی تا پازل، بازی، داستان و … است.

منبع: سراج

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *