آوای معرفت | ماندگاری – سیره حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی

خانه / پیشنهاد ویژه / آوای معرفت | ماندگاری – سیره حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی

سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری با موضوع

سیره حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی علیهما السلام

در ادامه به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت عموی بزرگوار پیامبر گرامی اسلام حضرت حمزه سید الشهداء و وفات سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام سخنرانی زیبایی از حجت الاسلام ماندگاری با موضوع پیروی از اولیای الهی و سیره حضرت حمزه سید الشهداء و حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام برای شما کاربران گرامی قرار داده شده است .
در طول تاریخ اسلام عده ای امام و ولی خود را یاری کردند و عده ای از امام و ولی خویش دفاع نکردند . امروز خیلی ها می پرسند ؛ چرا برخی از خواص از رهبری و ولایت تبعیت و دفاع نمی کنند ؟ در جواب باید گفت ؛ این موضوع خیلی امر جدیدی نیست ، در زمان پیامبر گرامی اسلام در جنگ احد سپاه اسلام یک هزار نفر بود و سپاه دشمن سه هزار نفر بود اما سپاه پیامبر با مشورتی که با یاران خویش درباره جنگیدن داخل شهر و بیرون شهر داشتند ، پیامبر تصمیم گرفتند بیرون از مدینه با سپاه دشمن مقابله کنند . طبیعتا نظر کسانی که گفتند داخل مدینه بجنگیم موافق با نظر پیامبر نبود ، در نتیجه از آن هزار نفر ، سیصد نفر از سپاه اسلام کناره گرفتند .  قرآن کریم فرماید : اگر می خواهید بنده خدا باشید باید تسلیم پیامبر خدا باشید . طبق آیه شریفه 65 سوره مبارکه نساء : هر کس تسلیم حکم پیامبر و ولی خدا نباشد ، ایمان ندارد . بنابراین نباید تعجب کرد که امروزه  برخی از خواص رهبر و ولی فقیه را تنها می گذارند . در جنگ احد سیصد نفر از خواص پیامبر خدا را تنها گذاشتند و توجیهشان این بود که پیامبر به حرف ما گوش نکرده …

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام صوت های سخنرانی سخنرانان مطرح کشوری  را برای شما همراهان در سایت هیات جمع آوری نموده است .

سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری_سیره حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام
سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری_سیره حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *