آیا منظور از برای تو شهید حاج قاسم سلیمانی است

آیا منظور از برای تو شهید حاج قاسم سلیمانی است

خانه / پیشنهاد ویژه / آیا منظور از برای تو شهید حاج قاسم سلیمانی است

«برای تو» عنوان جدیدترین پویش دیوارنگاره میدان ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است که به نظر می‌رسد مقدمه‌ای برای اکران طرح اصلی نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باشد.

آیا منظور از برای تو شهید حاج قاسم سلیمانی است

پایگاه اطلاع رسانی هیات: جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بامداد امروز رونمایی شد. این طرح با شعار «برای تو» اکران شده و خانه طراحان انقلاب اسلامی از بینندگان این پرسش را مطرح کرده‌اند که «به نظر شما منظور از برای تو چه کسی یا چه چیزی است؟»

به زعم بسیاری از مخاطبان، این مدال مربوط به سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است که در آستانه نخستین سالگرد شهادت او قرار داریم. برخی هم عنوان کرده‌اند که این نشان «مدال ذوالفقار» است که البته تصور درستی نیست.

آیا منظور از برای تو شهید حاج قاسم سلیمانی است
اهدای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی توسط امام خامنه ای در اسفندماه 1397

یکی از نقدها به دیوارنگاره مذکور این است که به دلیل رنگ روشن آن، در نور آفتاب بازتاب نور را منعکس می‌کند و دیدنش برای مخاطب سخت است.

پیش از پویش «برای تو»، پویش‌های «دریا مبرّا از پلیدی‌ست»، «گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم»، «برسان سلام ما را»، «ما ملت شهادتیم»، «ما ملت امام حسینیم»، «پشت به پشت و صف شکن، کیست حریف تن‌به‌تن»، «ما ملت امام حسینیم»، «به غایبان برسانید»، «با این فرشتگانم، نزدیک آسمانم»، «قدس خرمشهر دیگر می‌شود»، «ایران همدل»، «اجتماع قلبها»، «خانه‌های بهاری»، «سلامت را به ایران می‌رسانیم»، «آه از غمی که تازه شود با غمی دگر»، «انتقام سخت»، «خانواده ایرانی»، «با جوانان کارها دشوار نیست»، «در لشکر حسینم»، «آسان و آسمانی»‌، «ای حرمت بهشت من»، «بهشتی می‌شود هرکس حسینی است»، «وقت عمل است»، «فَأَغرَقناهُم أَجمَعینَ» و «دیگری را به خود مقدّم دار» در دیوارنگاره میدان ولی‌عصر اکران شده است.

دیوارنگاره میدان ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
دیوارنگاره میدان ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

دیوارنگاره میدان ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در بهمن ماه سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده و به طول تقریبی 47 متر و عرض 18 متر، بزرگترین دیوارنگاره پایتخت محسوب می‌شود.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *