آیت‌الله تسخیری:«لبیک یا حسین» لبیک به همه انبیا

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام حسین (علیه السلام) / آیت‌الله تسخیری:«لبیک یا حسین» لبیک به همه انبیا

مشاور امام خامنه ای در امور جهان اسلام گفت: «لبیک یا حسین» لبیک به همه انبیا است، اباعبدالله الحسین علیه السلام وارث خط انبیاء است، در واقع ثارالله منعکس‌کننده همه ارزش‌های انسانی است.

آیت‌الله محمد علی تسخیری مشاور امام خامنه ای در امور جهان اسلام با بیان اینکه گفت‌وگوی میان ادیان منجر به صلح و امنیت جهانی می‌شود،‌ ابراز داشت: راه گفت‌وگو راه صلاح، محبت و همکاری است و گفت‌وگوی ما با عالمان مسیحی، گفت‌وگوی قدیمی و مؤثر است و در همه زمینه‌ها تفاهم خوبی داریم.
وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام به عنوان یک مصلح جهانی مطرح است، افزود: معتقدم که جنبه‌های زیبایی از اباعبدالله‌ علیه السلام نظیر ارزش‌های انسانی را باید درک کرد و موظف هستیم این جنبه‌ها را بشناسیم.
آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه «لبیک یا حسین» لبیک به همه انبیا است، گفت: اباعبدالله الحسین علیه السلام وارث خط انبیاء است، زیارت وارث هم این موضوع را مطرح می‌کند، ثارالله منعکس‌کننده همه ارزش‌های انسانی است.
وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام دروازه رحمت واسعه الهی است و هر کس که عاشق ارزش‌های انسانی الهی است، باید از این دروازه وارد شود.
مشاور امام خامنه ای در امور جهان اسلام تصریح کرد: فداکاری در راه اعتقاد، امر به معروف و نهی از منکر، توجه به فضائل اخلاقی، مبارزه با طاغوت برای برپایی نظام توحیدی از صفات و ویژگی‌های امام حسین علیه السلام و اصحاب ایشان است، بنابراین باید باید این ابعاد نضهت‌ساز و حماسی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را به جهان نشان دهیم.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *