آیت الله العظمی میرسجادی درگذشت

آیت الله العظمی میرسجادی درگذشت

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت الله العظمی میرسجادی درگذشت

آیت‌الله سید محمدحسین میرسجادی از علمای تهران و نوه دختری مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی روز گذشته بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در بیمارستان، دارفانی را وداع گفت.

آیت الله العظمی میرسجادی درگذشت

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل از حوزه:  آیت‌الله سید محمدحسین میرسجادی در سال 1317 در نجف اشرف به دنیا آمد. ایشان فرزند مرحوم آیت‌الله سید میر بادکوبه‌اى (مرحوم سید میر بادکوبه‌اى داماد مرحوم سید ابوالحسن اصفهانى قدس‌سره بودند) و نوه دخترى مرحوم سید ابوالحسن اصفهانى زعیم وقت حوزه نجف و مرجع عام شیعه قبل از زعامت آیت‌الله بروجردی بودند.

آیت الله العظمی میرسجادی درگذشت
آیت الله العظمی میرسجادی درگذشت

آیت‌الله میرسجادی که وی را یادگار مرحوم آسیدابوالحسن می‌دانستند، در دوسالگی از نعمت پدر محروم شد. وی پس از تکمیل مقدمات و سطح، در سال 1378 در دروس فقه و اصول بزرگان و اساتید وقت در نجف اشرف شرکت کرد که بیشترین بهره را از درس مرحوم آیت‌الله خویى برد و اجازه اجتهاد از مرحوم آیت‌الله سید محمود شاهرودى و آیت‌الله شیخ باقر زنجانى دریافت کرد.

او در سال 1363 شمسی، اجباراً به واسطه اوضاع نابسامان عراق در زمان حکومت بعث، به ایران هجرت کرد و بعد از پیشنهادهاى مختلف براى اقامت در شهرهاى قم و مشهد و تهران، طبق استخاره، تهران را براى اقامت انتخاب کرد و در آن‌جا مشغول تدریس در حوزه علمیه امام محمدتقى علیه السلام و مدرسه آیت‌الله مجتهدى شد.

هم‌چنین به تدریس خارج فقه از روى متن «وسیله النجاه» مرحوم سید ابوالحسن اصفهانى و تدریس خارج اصول همت نهاد.

بعضى از تقریرات ایشان در رجال و اصول، مانند«الهدایه الى غوامض الکفایه» به چاپ رسیده است.

آیت الله العظمی میرسجادی درگذشت
آیت الله العظمی میرسجادی درگذشت

این فقیه وارسته سرانجام بعد از سالیان بسیار کسب علم و تربیت شاگردان فراوان بعد از تحمل یه دوره بیماری و بستری در بیمارستان سرانجام روز گذشته در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پر کشید.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام درگذشت این استاد حوزه علمیه، مجتهد وارسته و عالم ربانی را به خانواده محترم ایشان، شاگردان و همه دوستداران وی تسلیت می گوید و از بارگاه خداوند منان علو درجات و حشر با ائمه معصومین علیهم السلام را برای ایشان خواستار است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *