آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار

آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار

خانه / دسته‌بندی نشده / آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار

جمعی از مداحان کشور همزمان با شب وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها در ضیافت افطاری رئیس جمهور شرکت کردند و دغدغه‌ها و مشکلات اقشار مختلف جامعه را با آیت‌الله رئیسی درمیان گذاشتند.

آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات ررمندگان اسلام به نقل از فارس اولین دیدار جامعه مداح و ذاکران اهل بیت علیهم السلام با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشور در قالب ضیافت افطاری شب گذشته دوشنبه ۲۲ فروردین ماه همزمان با شب رحلت امّ المومنین حضرت خدیجه (س) برگزار شد. رئیسی در این دیدار استفاده از ظرفیت هیأت های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: هیأت های مذهبی از جوانان با اخلاص و همیشه در صحنه تشکیل شده است و می توان از این ظرفیت بی بدیل برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کرد. جلسات هیأت های مذهبی کلاس درس آموزی و خودسازی است و لازم است در آن از اشعار و مطالبی استفاده شود که برای جوانان سازنده بوده و اخلاق و معنویت را در وجود آنان رشد دهد.

در این دیدار حمید منتظر رئیس کانون مداحان استان تهران، علی انسانی شاعر و مداح اهل بیتعلیه السلام، مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان، مهدی سلحشور مداح اهل بیت علیهم السلام، مسعود پیرایش مداح اهل بیت علیهم السلام و سعید حدادیان مداح اهل بیت علیهم السلام در سخنانی دغدغه ها، نگرانی ها و پیشنهادات خود را در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

احمد چینی از پیرغلامان حاضر در این نشست اظهار داشت: این جلسه اولین دیدار مداحان با رئیس جمهور بود که در فضایی بسیار صمیمی و عالی برگزار شد و مداحان هم استقبال خوبی داشتند و حضور پیدا کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه مداحان در این جلسه درخصوص مشکلات اقتصادی و دغدغه های معیشتی مردم صحبت کردند، تصریح کرد: رئیس جمهور در این خصوص علت ایجاد این مشکلات را برای مداحان تشریح کرد و مژده داد برنامه های خوبی در این زمینه طراحی شده است و به زودی ثمر خواهد داد و این نوید را داد که بخشی از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

چینی ادامه داد: مداحان در این جلسه پیشنهاد دادند که دولت از مداحان جوان در عرصه های جهادی خود به خصوص جهاد تبیین استفاده کند که رئیس جمهور هم استقبال کرد و از این دغدغه مندی قدردانی کرد.

این پیرغلامان آستان سیدالشهدا علیه السلام برگزاری این مجلس را بسیار خوب و مفید توصیف کرد که با استقبال رئیس جمهور بناست ادامه داشته باشد و در مناسبت های مختلف مجدد برگزار شود، گفت: پیگیری دغدغه های مردم در زمینه سفر به عتبات از مطالبات دیگر مداحان از رئیس جمهور بود. این روزها عاشقان بسیاری علاقه مند سفر به عتبات هستند که هم امکانات لازم وجود ندارد و هم هزینه ها بسیار بالاست. رئیس جمهور در این خصوص وعده پیگیری برای حل مشکلات را دادند البته اعلام هم کردند که بخشی از این مسائل و مشکلات از سوی ایران نیست و طرف عراقی همکاری لازم را ندارد.

آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار
آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار

راه ارتباطی میان مداحان و رئیس جمهور مشخص می شود

مصطفی خورسندی از اساتید حوزه مداحی که سالیان سال شاگردان بسیاری در این عرصه تربیت کرده است، به عنوان یکی از حاضران در این جلسه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: این جلسه با حضور رئیس جمهور، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جوامع مختلف مداحی همچون کانون مداحان، خانه مداحان، بسیج مداحان و هیأت رزمندگان اسلام برگزار شد. در این جلسه اقشار مداحان از سنین مختلف حضور داشتند  که فضای بسیار خوب و پر از مهر و محبت را رقم زده بود.

مداحان دعوت رئیس جمهور سابق را نپذیرفتند

وی افزود: در دولت قبل هم از مداحان برای همچنین مراسمی دعوت شده بود اما عمده مداحان حضور پیدا نکردند اما زمانی که آیـت الله رئیسی دعوت کردند همه با افتخار پذیرفتند و حضور پیدا کردند. در این جلسه به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) چندتن از مداحان از جمله حمید منتظر و علی پورکاوه اجرای برنامه داشتند.

خورسندی گفت: حاج علی انسانی از مداحان پیشکسوت در این جلسه مشکلات و مسائل موجود در حوزه ذاکری را مطرح کرد و حاج مرتضی طاهری به عنوان رئیس هیأت مدیره خانه مداحان نیز مسائلی را در این خصوص طرح کرد.

پیگیری مشکلات پیرغلامان خانه نشین از رئیس جمهور

مدیرعامل سابق خانه مداحان گفت: در فرصت کوتاهی که در حاشیه مراسم دست داد به صورت خصوصی به رئیس جمهور در خصوص مشکلات بخشی از پیرغلامان سیدالشهدا علیه السلام که به دلیل کهولت سن دیگر توان اجرای برنامه ندارند و خانه نشین شدند مطرح کردم و از وضعیت بیمه مداحان هم توضیحاتی ارائه کردم که مشکلات بسیاری برای این قشر دارد. رئیس جمهور هم نسبت به این مسئله بسیار استقبال کردند و به آقای اسماعیلی مسئول دفتر خود دستور دادند تا پیگیر رفع این مشکلات شود.

وی افزود: مسئولین نظام باید بدانند که ذاکران سیدالشهدا، رسانه بی بدیل شیعه هستند و باید توانمند باقی بمانند تا این کار را پیش ببرند. همچنین در این جلسه مطالبه شد تا پل ارتباطی میان رئیس جمهور و جامعه ذاکران طراحی شود که مورد موافقت رئیس جمهور هم قرار گرفت.

طرح دغدغه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم

خورسندی تصریح کرد: در این جلسه حاج سعید حدادیان درخصوص وضعیت معیشتی مردم و گرانی موجود در کشور مسائلی را مطرح کرد. البته همه مداحان می دانیم که بسیاری از مشکلات معیشتی کشور ناشی از سیاست های دولت قبل است و شاید اقدامات آقای رئیسی برای به ثمر نشستن نیازمند زمان باشد. دولت قبل میلیاردها بدهی برای دولت جدید ارث گذاشته است که آقای رئیسی هم در این جلسه به آن اشاره کردند. در حوزه مباحث اقتصادی هنوز فاسدان دست اندرکار هستند که باتوجه به سابقه ریاست قوه قضاییه آقای رئیسی انتظار داریم با این مفاسد اقتصادی برخورد شود.

رئیس سابق کانون مداحان گفت: ارزان شدن هزینه سفر به عتبات و بازشدن مرز زمینی یکی دیگر از مطالبات مداحان از رئیس جمهور بود تا مردم بتوانند از این سفر حداکثر استفاده را داشته باشند و اقشار ضعیف و رو به پایین هم بتوانند به این سفر بروند.

وی گفت: یکی دیگر از مطالبات مداحان از رئیس جمهور پیگیری ادامه یافتن اقدامات خوب او در زمان تولیت آستان قدس رضوی در دوره جدید هم برای اقشار نیازمند و مستضعف بود. ایشان در زمان حضور در مشهد طرح های بسیار خوبی برای اقشار کم درآمد ایجاد کرده بود که متوقف یا کند شده است و درخواست کردیم پیگیری کند تا ادامه پیدا کند.

آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار
آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار

مداحان پیگیر مطالبات اقشار مختلف مردم از رئیس جمهور شدند

احمد نیکبختیان از مداحان حاضر در این جلسه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهارداشت: این جلسه بعد از دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری که با مداحان دیداری داشتند، تاکنون با هیچ رئیس جمهوری برگزار نشده بود و می توان گفت اولین جلسه بود که به دعوت آیت الله رئیسی برگزار شد و در فضایی بسیار خوب و صمیمی مداحان از طیف ها و طبقات مختلف جامعه مداحی حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه مداحانی که به سخنرانی پرداختند تلاش کردند دغدغه های اقشار مختلف را به گوش رئیس جمهور برای کمک به روند حرکت دولت انقلابی مطرح کنند، گفت: حاج مهدی سلحشور در این دیدار به توانمندی هیأت ها اشاره کرد و اینکه در عرصه ها و زمان های مختلف و مورد نیاز هیأت ها بدون هیچ چشم داشت و منت پای کار کمک رسانی آمدند و گره گشای مشکلات مردم بودند.

پول های آزاد شده بناست کجا هزینه شود؟

نیکبختیان تصریح کرد: یکی از مباحثی که در سخنان بسیاری از مداحان بود طرح دغدغه و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بود که در این شرایط کنونی با سختی های بسیاری مواجه شده اند و اینکه پول هایی که آزاد می شود در چه مسیرهایی هزینه می شود که آیت الله رئیسی در این زمینه نسبت به روند سال ۱۴۰۱ در زمینه اقتصادی ابراز خوش بینی کردند و اعلام کردند هدف گذاری ۸ درصد رشد اقتصادی دارند که این عدد در سال های گذشته منفی و یا یک دهم و یا یک صدم بوده است. درخصوص پول های آزاد شده هم گفتند که دولت میراث دار بدهی های بسیار از دولت های گذشته است که باید در این زمینه ها هزینه شود.

آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار
آیت الله رئیسی میزبان مداحان اهل بیت در ضیافت افطار

هزینه سفر به عتبات کاهش یابد

این مداح اهل بیت علیهم السلام مطالبه اصلی مداحان از رئیس جمهور را پیگیری هزینه سفر به عتبات دانست و گفت: آقای پیرایش در سخنرانی خود از بازگشایی مرز زمینی صحبت کرد که البته این موضوعی است که میان دو کشور عراق و ایران است اما بحث هزینه بلیط سفر به عراق موضوعی بود که دولت می تواند در این زمینه وارد شود و کمک کند. در این جلسه مطرح شد که چه راهکارهایی برای سفر ترکیه وجود دارد همان راهکارها برای سفر عتبات هم تعبیه شود تا هزینه سفر کاهش یابد.

وی ادامه داد: شخصاً در فرصت گفت وگوی رو در روی حاصل شده در حاشیه این دیدار هم مجدداً مطالبه هزینه سفر عتبات را مطرح کردم  و چند راهکار و پیشنهاد هم داشتم که آقای اسماعیلی مسئول دفتر رئیس جمهور ثبت کردند.

مداحان در ارتباط مستقیم با مردم هستند

نیکبختیان با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه بسیار مهم و ضروری است زیرا مداحان ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم دارد و گاهی که دغدغه های مردم را می شنوند اگر از امور و برنامه های دولت باخبر باشند می توانند پاسخگوی مردم شوند، گفت: رئیس جمهور هم از برگزاری این جلسه ابراز خرسندی کردند و وعده دادند این جلسه سالانه ادامه داشته باشد. ایشان توضیحاتی درخصوص برنامه های مختلف دولت دادند، البته باتوجه به دیدار امشب مسئولین دولت با مقام معظم رهبری وعده دادند توضیحات تکمیلی تری از برنامه ها را امشب ارائه خواهند کرد.

در بخش دیگری از این مراسم تعدادی از ستایشگران و مداحان اهل بیت علیهم السلام ضمن نوحه سرایی به ذکر مصائب و مناقب شخصیت والای ام المومنین حضرت خدیجه (س) پرداختند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *