اردوهای جهادی ،معنای واقعی اقتصاد مقاومتی در اقدام وعمل

خانه / مطالب و رویدادها / اردوهای جهادی ،معنای واقعی اقتصاد مقاومتی در اقدام وعمل

09

به نقل از روابط  عمومی سازمان بسیج سازندگی سردار نعمان غلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند طرح اقتصادی مقاومتی ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است به تشریح فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی در کل کشور پرداخت و اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی مثل همیشه این افتخار را دارد که از سال 1392 جلوتر از سایر ارگان‌ها و نهادها برای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد عمل شده است.

وی با اشاره به سابقه سه ساله فعالیت سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: امسال هم مانند سالیان گذشته با شتاب بیشتری طرح های اقتصاد مقاومتی را در کل کشور گسترش خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: آنچه را که از محورهای 10گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی به بسیج برمی‌گردد، امسال در برنامه‌های این سازمان گنجانده‌ شده است.

05

وی با بیان اینکه برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی قبل از ابلاغ سیاست‌های 10گانه طراحی‌ شده بود، ادامه داد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در این حوزه تفاوت چندانی نداشت.

غلامی با پرداختن به برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی برای تحقق هر چه بیشتر شعار سال 95 بیان داشت: افزایش صنایع تبدیلی (کوچک و بزرگ) برای کمک به اقتصاد و کشاورزی روستاها، استفاده از ظرفیت‌های خالی کشور، ارائه انواع آموزش‌ها و مشاوره‌های مختلف، ایجاد نمایشگاه‌های دائم و موقت با محوریت اقتصاد مقاومتی در کل استان‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تجاربی که سالیان گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی به دست آورده‌ایم امسال در نظر داریم در تمام شهرستان‌های کشور یک‌قطب صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیتی که در آن شهرستان هست به وجود آوریم و بر روی آن تمرکز کنیم، چرا که یکی از دلایل فراوانی ضایعات محصولات کشاورزی در کشور نبود صنایع تبدیلی خاص آن محصول در همان منطقه است.

رئیس بسیج سازندگی تأکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در هر منطقه با مطالعات دقیق کارشناسی شده و استفاده از نظرات مردم و الگوهای موفق برای عرضه محصولات کاملا ارگانیک منطبق با فناوری‌های روز به بازار صورت خواهد گرفت.

06

وی ادامه داد: سال گذشته طی جلسات مختلفی که با حضور سردار نقدی و نیز مسئولان بسیج سازندگی کل کشور صورت گرفت، فرصتی به‌تمامی استان‌های کشور تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال داده شد تا با گرفتن نظر مجامع مختلف، کارشناسان و مردم هر شهرستان در استان خود مناطق مورد نظر و هدف را شناسایی و نسبت به برپایی صنایع تبدیلی در آن منطقه گام بردارند.

غلامی با بیان اینکه مشهد به‌عنوان قطب تولید زعفران در کشور به شمار می‌آید، گفت: چنانچه صنایع تبدیلی آن از زمان کشت توسط کشاورز تا موقع برداشت، تولید و بسته‌بندی محصول تا مادامی‌که به دست مصرف کننده می‌رسد در همان منطقه بنا نهاده شود بدون شک امروز شاهد نخواهیم بود که زعفران ما در کشورهای اروپایی به گونه دیگری بسته‌بندی و با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش برسد.

وی هدف اصلی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی را حفظ زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، باغی و دریایی عنوان کرد و یادآور شد: در تلاشیم نه‌تنها ضایعات محصولات کشاورزی بلکه باغی و دریایی کشور را شناسایی کنیم تا با ایجاد صنایع تبدیلی آن را در منطقه از بیکاری جوانان و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در سال 94 هدف‌گذاری ما برای ایجاد صنایع تبدیلی بزرگ 6 هزار بود که به لطف خداوند متعال بیش از 5 هزار آن محقق شد.

03

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 750 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همکاری شرکت نگار نصر 45 هزار صنایع تبدیلی کوچک در کشور درست کردیم که باعث ایجاد 70 هزار شغل در کشور شد، لذا در سال 95 در تلاشیم این آمار را به 100 هزار شغل ارتقاء دهیم.

غلامی تأکید کرد: مطرح کردن شدن شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که دولت به‌عنوان فرمانده این قرارگاه به‌طور واقعی وارد میدان عمل نشده است.

دبیر قرارگاه مرکزی اقتصادمقاومتی بسیج اظهار کرد: در سال 95 انتظار داریم که دولت همکاری تنگاتنگی با بسیج به‌خصوص در حوزه صدور مجوزهای طرح‌های اقتصادی مقاومتی و تسریع در ضوابط واحدهای کوچک داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: هم‌اکنون برخی از قوانین بر سر راه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور بسیار سخت و دست و پاگیر است.

وی تأکید کرد: دولت باید این موانع را بردارد و به مجموعه سازمان بسیج مستضعفین در این راه، هم اعتماد کند، هم کمک و هم از تجارب بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

غلامی با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی دو هدف مهم را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: این اهداف از عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در این فرصت طلایی و ترویج فرهنگ تولید و کار در کشور است.

منبع : خبر گزاری فارس

02

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *