ازدواج نباید ابزاری برای ترک اعتیاد باشد | مشاور خانواده

خانه / پیروان عترت / ازدواج نباید ابزاری برای ترک اعتیاد باشد | مشاور خانواده

روان‌شناس و مشاور خانواده گفت: ازدواج نباید ابزاری برای ترک اعتیاد باشد که بزرگ‌ترین اشتباه است و باید خانواده‌ها بعد از ترک اعتیاد کامل فرزندان به سمت ازدواج آن ها بروند.

ازدواج نباید ابزاری برای ترک اعتیاد باشد | مشاور خانواده

هیاتسعیده بیداد در سمینار علمی تأثیر کارکردهای تربیتی خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم و با همکاری موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم  در سالن امام رضا علیه السلام فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت:  یکی از آسیب‌های اجتماعی که با آن روبرو هستیم موضوع اعتیاد است که خانواده‌های زیادی با آن روبر هستند.

وی، ادامه داد: نوع برخورد خانواده‌ها با موضوع اعتیاد افراد به‌خصوص اعتیاد فرزندان بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

ازدواج نباید ابزاری برای ترک اعتیاد باشد | مشاور خانواده

بیداد، افزود: بسیاری از خانواده‌ها زمانی که با اعتیاد فرزندان خودشان روبرو می‌شوند خصوصاً فرزندان پسر آن‌ها را به سمت ازدواج سوق می‌دهند تا از شر اعتیاد رها شود که کاملاً غلط و اشتباه است.

وی، تاکید کرد: ازدواج نباید ابزاری برای ترک اعتیاد باشد که بزرگ‌ترین اشتباه است و باید خانواده‌ها بعد از ترک اعتیاد کامل فرزندان به سمت ازدواج آن‌ها بروند.

روان‌شناس و مشاور خانواده، تاکید کرد: نحوه برخورد خانواده‌ها با اعتیاد نیز بسیار مهم است بهتر است که خانواده‌ها زمانی که متوجه اعتیاد فرزندان می‌شوند به‌صورت غیرمستقیم آسیب‌های این اعتیاد را به آن‌ها بیان کنند.

وی، ادامه داد: متاسفانه برخورد قهری و اولیه با فرزندان به‌خصوص در سنین نوجوانی موجب می‌شود که فرد بیشتر به سمت مواد مخدر روی بیاورد.

بیداد، خاطرنشان کرد: افرادی که دچار اعتیاد می‌شوند با خلأهای زیادی روبرو می‌شوند که خصوصاً در زمینه عاطفی نیازمند کمک هستند که باید خانواده‌ها در این زمینه وارد عمل شوند

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *