امام خامنه ای در سال‌های گذشته درباره مشکلات «خوزستان» چه گفته بودند؟

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات و دیدارها / امام خامنه ای در سال‌های گذشته درباره مشکلات «خوزستان» چه گفته بودند؟

امام خامنه‌ای فروردین 1385 از بی‌توجهی به برنامه‌هایی که سال 1375 برای خوزستان طراحی شده بود، انتقاد کردند و خواستار غنیمت شمردن فرصت و تلاش مسؤولان برای حل مشکلات این استان شدند.

امام خامنه ای در سال‌های گذشته درباره مشکلات «خوزستان» چه گفته بودند؟

هیات: امام خامنه ای روز جمعه در حاشیه تزریق نوبت دوم واکسن کرونا، به مشکلات هفته های اخیر در استان خوزستان و اعتراض مردم به مسئله بی‌آبی و تبعات آن اشاره کردند و  با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز گفتند: «اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت، مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند».

ایشان همچنین با اشاره به حضور وفادارانه و فداکارانه مردم خوزستان در خط مقدم مشکلات هشت سال دفاع مقدس، گفتند: «این مردم نباید دچار مشکلات باشند و اگر در وقت خود به کار مردم رسیدگی می‌شد، این وضعیت ایجاد نمی‌شد».

در ادامه، برشی از توصیه های امام خامنه ای را در خصوص مشکلات خوزستان در فروردین 1385 و تاکید ایشان بر سرعت در کار و از دست ندادن فرصت‌ها می‌بینیم.

امام خامنه ای در این دیدار (5 فروردین 1385)، با یادآوری تاکیدات سال 1375 خود در سفر به خوزستان برای رفع مشکلات این استان گفته بودند: «من در سال 75 که به خوزستان آمدم، در تمام این منطقه‌ی وسیع حرکت کردم؛ خیلی جاها را خودم از نزدیک دیدم، خیلی جاها هم هیأت‌هایی فرستادیم، دیدند… دولتی که امروز سر کار است، دولت کار و خدمت است. اگر آن برنامه‌هایی که در 9 سال قبل برای خوزستان طراحی شد، خوب اجرا می‌شد، حالا ما خیلی جلوتر بودیم. حالا هم دیر نشده است. باید برای خوزستان و همه‌ی استانهای کشور، تلاشهای مجدانه، دلسوزانه و مدبرانه انجام بگیرد…».

ایشان همچنین در سال 98 با درخواست دولت برای برداشت 4 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای حل مشکل فاضلاب اهواز و حومه موافقت کرده بودند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *