امام زمان امید مومنان است | حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

خانه / پیشنهاد ویژه / امام زمان امید مومنان است | حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

یک مفسر قرآن مهدویت، یعنی خدا بشر را بدون رهبر آسمانی رها نکرده و همیشه باید حجت حی زنده و رابطه بین زمین و آسمان برقرار باشد، گفت: وجود مقدس حضرت برای مومنان امید است و هر چه فشار به آنها وارد شود، می‌دانند صاحب دارند.

امام زمان امید مومنان است | حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

هیاتحجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» با بیان اینکه مهدویت و وجود مقدس حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برای مومنان امید است، اظهار کرد: لذا هر چه روی آنها فشار وارد شود، می گویند ما صاحب داریم و زیر نظر هستیم، صاحب‌مان به ما علاقمند است و نزد خدا آبرو دارد … این اعتقادات همه پایه های حدیثی دارد چنان که در حدیث است امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف روزی صد بار ما را دعا می کنند و از خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است که: اگر دعای من پشت سر شما نبود، دشمنان شما را می بلعیدند.

این مفسر قرآن ادامه داد: چنان که همه ابرقدرت ها امکانات خود را زیر دست و پای صدام ریختند و همه رقم ما را بمباران کردند اما 40 سال از انقلاب گذشت و ما در خیلی از مسائل از دشمنان جلو هستیم. لذا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای مومنان امید و برای کافران تهدید است که هر چه هم که بالا بروند، نابود خواهند شد.

امام زمان امید مومنان است | حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

وی تاکید کرد: مهدویت، یعنی خدا بشر را بدون رهبر آسمانی رها نکرده و همیشه باید حجت حی زنده و رابطه بین زمین و آسمان برقرار باشد، اگر روی کره زمین دو نفر باشند باید یکی از آنها حجت خدا باشد چنان که با خلق بشر حضرت آدم علیه السلام حجت خدا روی زمین قرار گرفت.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه بیان کرد: دنیا نیازمند منجی است، گاهی دردهایی مثل کرونا دنیا را یکدست و باد ابرقدرت ها را خالی می کند! باید بدانیم کار از کار نمی گذرد و وجود مقدس حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف یعنی حجت خدا باید باشد و زمین از او خالی نمی شود.

وی با بیان اینکه منتظران سه وظیفه در مقابل حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دارند، تاکید کرد: اول بصیرت و معرفت، در گام بعد مودت یعنی برقراری ارتباط علمی، وحیانی، عاطفی، سیاسی و … با ایشان و سوم اطاعت، این مثلث اصول ارتباط با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه معرفت در آموزه های دینی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: معرفت به شناخت شناسنامه ای و محل حکومت حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف و امثال آن نیست، معرفت شناخت عمیق است چنان که قرآن می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا». باید به جایی برسیم که تسلیم محض امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم و در مقابل ایشان چون و چرا برای هیچ چیز نکنیم.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *