امام زمان دین را از دینداران و دین‌خواران دروغین پاک می‌کند

خانه / پیشنهاد ویژه / امام زمان دین را از دینداران و دین‌خواران دروغین پاک می‌کند

حجت‌الاسلام مرتضی واعظ‌جوادی گفت: در حکومتی که از بی عدالتی‌ها، دروغ‌گویی‌ها، اختلاس‌ها، ناهنجاری‌ها، استکبار و استبداد و نظائر آن خبری نیست و هر چه هست امر منتظر و امر مؤمل است حکومت عادلانه تلقی می‌شود که خداوند در دعای افتتاح آن را به انسان‌ها وعده داده است.

امام زمان دین را از دینداران و دین‌خواران دروغین پاک می‌کند

هیاتحجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی واعظ‌جوادی، شامگاه ۱۱ اردیبهشت ماه و در ادامه سلسله جلسات شرح دعای افتتاح به ویژگی‌های حکومت حضرت بقیةالله و عدل منتظر پرداخت که متن سخنان وی به شرح زیر است:

خدا به عنوان اکرم الاکرمین و اجود الاجودین بر بشریت تجلی و ظهور کرده است. دعای افتتاح را می‌توان در سه فراز دسته‌بندی کرد؛ فراز اول، فراز توحیدی ناب است که خدا را در اسمای جلال و جمالش مشاهده کنیم تا بشر حضور خداوند را در همه عرصه‌های زندگی که بشر به آن نیاز دارد حاکم و ناظر بداند؛ خدای عالم خدایی نیست که در آسمان‌ها باشد و در زمین انسان‌ها را رها کرده باشد ولی در حماسه دعا، انسان‌ها را طوری می‌پروراند که روح عبادت و سلوک در آنها زنده شود.

مکتب دعا، مکتب عبودیت و آموختن در درگاه الهی است که انسان چگونه عبد باشد و ذلت و خوف و خشیت و مهر و مهربانی و عشق و ودادش را بتواند نشان دهد حتی عشوه‌گری و ناز کند و بتواند با خدایش راز و نیاز کند و همه این جلوه‌ها را در دعای افتتاح شاهد هستیم.

امام زمان دین را از دینداران و دین‌خواران دروغین پاک می‌کند

اهل بیت علیهم السلام ؛ مجرای حقایق توحیدی

فصل دوم دعای افتتاح این است که اِعمال حقایق توحیدی از مسیر ۱۴ نور پاک، شدنی است زیرا اینها واسطه فیض حق و وسیله برای سخن گفتن انسان‌ها با خداوند است؛ اینها وجیه هستند و در پیشگاه خدا پذیرفته شده هستند و سخن انسان در کنار اینها در پیشگاه خدا مشفوع است و اگر انسان منهای اینها باشد موتور و وتر است.

خداوند در قرآن کریم فرموده است اگر کسی نافرمانی و عصیانی داشت خدمت پیامبر(ص) برود و از او بخواهد که برایش استغفار و طلب عفو کند؛ وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا. خدای عالم در این صورت با اسم تواب و رحیم جلوه خواهد کرد. چه زیباست؛ لوجدوالله توابا رحیما یعنی با قاطعیت تمام تاکید دارد که خدا را رحیم و تواب خواهید یافت.

فصل سوم دعای افتتاح هم در مورد خود حضرت بقیةالله و و اوصاف برجسته و والای ایشان و حکومتی است که آن حضرت قرار است داشته باشد؛ آنچه را که خداوند عالم برای بشر می‎‌پسندد حکومت ترسیم شده حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. حکومتی که از هر نوع ظلم و بی عدالتی و ستم، قدرت‌نمایی، تکبر و دیکتاتوری و نظایر آنها پاکیزه است؛ ما تجربه سنگینی را پشت سر گذاشته‌ایم ولی امید به حکومت مهدوی داریم و چیزی که ما را امیدوار می‌کند فرازهای پایانی دعای افتتاح است. در این بخش امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قدرت خداوند را  در تسلط، قدرت و … بیان می‌کند؛ فرموده است: و یرفع المستضعفین ویضع المستکبرین و یهلک ملوکاً و یستخلف آخرین و الحمدلله قاصم الجّبارین.

جامعه آرمانی؛ جامعه‌ای بدون اختلاس و ظلم

در بخش سوم، برنامه خدا برای حکومت عدل جهانی را بیان می‌کند، ما به این عنوان و با این نگاه، انقلاب شکوهمند اسلامی را ایجاد کردیم و امت اسلامی این فضا را که اکنون حضرت بقیة‌الله ترسیم کرده مدنظر داشتند و برای ایجاد حکومت عادلانه قیام کردند. حکومتی که از بی عدالت‌ها، دروغ‌گویی‌ها، اختلاس‌ها، ناهنجاری‌ها، استکبار و استبداد و نظائر آن خبری نیست و هر چه هست امر منتظر و امر مؤمل است.

درودی که برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خود حضرت بقیة‌الله می‌فرستد درود ویژه است؛ اللهم و صل علی ولی امرک القائم المؤمل …، لقب ولی امر از ناحیه خداوند به حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عطا شده است و این‌طور نیست که آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به امر خود قائم باشد بلکه او به امر الهی قائم است. القائم المؤمل و العدل المنتظر؛ این اوصاف از وصف‌های برجسته است؛ لقب قائم آنقدر شریف است که انسان با شنیدن آن از جای خود بر می‌خیزد.

گرفتن دین از دست دینداران دروغین

اگر بنا شد صوم و صلات و حج و احکام الهی اقامه شود او هست که می‌آید و دین را از دینداران و دین‌خواران دروغین پاک می‌کند و دین اصیل را و نه دین اسیر را در جامعه حاکم خواهد کرد لذا قائم که از اوصاف اصلی حضرت حجت است چون او اقامه کننده عدل الهی و برپادارنده دین خداوند است.

عنوان دیگری که برای حضرت به کار رفته عنوان مؤمل است یعنی حقیقتی آرمانی که همه به آن چشم دوخته و منتظر هستند؛ کسانی که دنبال عدالت راستین هستند نه عدالتی که با حرف‌های سخیف همراه است و در فضای مجازی و حقیقی آبروی این و آن را ببرند و فکر کنند این عدالت است؛ معاذالله که این عدالت باشد بلکه عین تباهی و گناه و سیاهی و معصیت و نافرمانی است؛ عدل، حقیقتی الهی و آسمانی است که با فهم بشر عادی فهم نمی‌شود.

جنس عدالت از ملکه نفسانی و خلق والای انسانی و نه از مقولاتی است که گاهی ما به عنوان عدالت در جامعه بیان می‌کنیم. امام عسکری(ع) فرمودند که اینها تصمیم گرفتند مرا بکشند تا نسل امامت از بین برود غافل از اینکه قدرت و اراده حق تعالی سبحانه و تعالی را نمی‌بینند؛ خداوند عالم اراده کرده و قدرت خود را به او نمایانده و او را مؤمل قرار داده است که آرزوی بشر، او و حکومت عدل او است و عدالت جز با وجود عدل منتظر محقق نمی‌شود. این سخنانی که این و آن و این چهره و آن چهره می‌گویند همه و همه ممکن است دروغین باشد و نمی‌تواند عدل منتظر را نشان دهد.

در بخش‌های پایانی دعا باید حکومتی را که خدا برای حضرت بقیة‌الله ترسیم کرده بشناسیم و دنبال چنین حکومت و مرام و مسلک و حکمرانی و قدرتی که آقا بقیة‌الله به امر الهی برای بشر برنامه‌ریزی کرده است باشیم و انسان‌های عدالت‌خواه حقیقی و راستین از دروغ‌سازی و دروغ‌پردازی‌ها تنفر دارند و از کارهایی که به ظاهر به نام حکومت مهدوی انجام می‌شود ولی در باطن حکومت اموی است تنفر دارند.

انشاءالله هر چه زودتر چشمان گناهکار ما به آن عدل منتظر روشن شود و جهانیان شاهد قسط و عدل و داد باشند و از ظلم و طغیان نجات یابند.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *