انتقاد از مداحان پرحاشیه

خانه / پیشنهاد ویژه / انتقاد از مداحان پرحاشیه

حجت‌الاسلام میرزامحمدی گفت: ما نیامدیم مداح‌نما باشیم. آقایانی که مدل مو، لباس پوشیدن، آرایش‌ و گویش‌‌تان هیچ شباهتی به اهل بیت(ع) ندارد، ما آمده‌ایم ممدوح‌نما باشیم. اگر این خانواده را به مردم نشان دادیم، نوکر امام حسین خواهیم بود.

انتقاد از مداحان پرحاشیه

هیاتدر ادامه انتقادات اخیر به وضعیت ناهنجار بعضی از خوانندگان مذهبی در کشور، حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی مناجات‌خوان و سخنران مذهبی در جلسه هفتگی هیأت حداث‌الحسین علیه السلام قم نسبت به این حاشیه‌ها واکنش نشان داد و اظهار داشت: برخی سوراخ دعا را گم کرده‌اند و به اسم مداحی اهل بیت علیهم السلام و دم زدن از این بزرگواران آمده‌اند خودنمایی کنند. اگر بنای به خودنمایی بود که ابلیس در بالاترین درجه آن بود که ندا آمد « فَاخْرُجْ مِنْهٰا فَإِنَّکَ رَجِیمٌ». اگر بنای این بود که او، ملعون و مطرود نمی‌شد.

ما نیامده‌ایم مداح‌نما باشیم بلکه آمده‌ایم ممدوح‌نما باشیم

وی افزود: زمانی دیده می‌شویم که در معرض نور قرار بگیریم. ما نیامده‌ایم مداحنما باشیم، آقایان بزرگواری که مدل مو، لباس پوشیدن، آرایش‌، گویش‌‌تان هیچ شباهتی به اهل بیت علیهم السلام ندارد، ما آمدیم ممدوح نما باشیم. اگر توانستیم این خانواده را در حد توان به مردم نشان دهیم، آن زمان نوکر امام حسین علیه السلام خواهیم بود. همه اعتبار نوکر به انتصابش است.

طهارت ما با گوشواره و موهای رنگ شده، حسنات می‌شود؟

میرزامحمدی با اشاره به اینکه ما بنده‌ای هستیم که برای خدا، ملائکه و اهل بیت علیهم السلام دردسر محسوب می‌شویم، گفت: امام هادی علیه السلام در این خصوص در جامعه کبیره می‌فرماید: «جَعَلَ صَلواتَنَا عَلَیْکُمْ وَ مَا خَصَّنَا بِهِ مِنْ وِلایَتِکُمْ طِیبا لِخُلُقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْکِیَةً لَنَا وَ کَفَّارَةً لِذُنُوبِنَا» یعنی ۴ ظلمت و ۴ طهارت. طهارت طینت، اخلاق، افکار و نفوس تبدیل به حسنات می‌شود. این به چه برکتی است؟ به برکت صدای من، گوشواره و زنگوله من، موهای رنگ شده من، به برکت ساعت و کت و شلوار من یا به برکت ولایت و محبت این خاندان است. به کجا می‌رویم؟

انتقاد از مداحان پرحاشیه

مداحی با خوانندگی در حال عوض شدن است

این سخنران مذهبی با بیان اینکه اگر بناست برای این خانواده نوکری و خدمت کنیم، حال در قالب مداحی یا منبر، حساب و کتاب دارد، گفت: مداحی با خوانندگی در حال عوض شدن است، نوکری با چهره شدن و سلبریتی بودن در حال تغییر کردن است. اسم هیأت به میکده تغییر کرده و تبلیغات هیأت مانند تبلیغات هالیوودی و بالیوودی شده! مگر اینجا سینماست؟

در هیأت‌ها فقط دوربین، رقص نور و دکور داریم

وی گفت: متاسفانه حرف‌های اشتباه هم زده می‌شود! مانند روزگاری که گفتند، آن خواننده زن فاسق، اهل بهشت است زیرا یک غزل برای امیرالمومنین علیه السلام خوانده است. عجب! اگر این چنین باشد که اولیای خدا خیلی ضرر کرده‌اند. هیأت‌ها باید اهل بکاء تربیت کنند. آن بکائی که معرفت امام می‌آورد؛ یعنی هم متوقف بر معرفت امام است و هم انسان را در مسیر می‌آورد. یعنی هم طریقیت دارد و هم موضوعیت دارد، اما متاسفانه این روزها در برخی مجالس فقط قاب دوربین می‌بینیم. دوربین، رقص نور و دکور برای دیده شدن است. ما به کی بنا داریم نشان دهیم، امام علیه السلام بهترین دوربین است. راه نوکری این نیست.

راه معروف شدن در جاهای دیگر باز است

میرزامحمدی گفت: راه باز است، اگر خوشصدا هستید، استودیو موجود است! می‌خواهید آواز بخوانید، لباس پیامبر(ص) را دربیاورید! برو بهترین آواز را بخوان. می‌خواهید معروف شوید، آن طرف اتفاقاً کسب شهرت راحت‌تر است زیرا لذات  حرام هم دارد. اینجا ما نیامده‌ایم خود را نشان دهیم.

نباید با شکل و قالب سلیقه‌ای با اهل بیت علیهم السلام برخورد کنیم

این سخنران مذهبی تصریح کرد: باید مراقب باشیم اهل بیت علیهم السلام برای این همراهی با خود شکل و قالب فرمودند، نباید با شکل و قالب سلیقه‌ای برخورد کنیم. نوکر ظاهرش هم باید بوی نوکری دهد. زبان، بیان و ظاهر و شکل و شمایلش باید همین ویژگی داشته باشد. این اباهه‌گری مدرن است که می‌گوید دلت باید پاک باشد.

مشکل این است که استاد ندیده‌اید

وی افزود: منظور این نیست که افراد مبتلا هستند از امام دور شده‌اند، دعا می‌کنیم آنان برگردند و استاد ببینند. این‌ها علامت آن است که استاد ندیده‌اند. غوره نخورده، مویز شده‌اید. «گلی که تربیت از دست باغبان گرفت/ اگر به صحنه خورشید هم رسد خودروست» استاد اگر دیده باشند، بادشان را خالی می‌کرد. گوش آدم را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد سرش گیج برود.

با این پرچم بازی نکنید!

میرزامحمدی گفت: راه را گل‌آلود نکنیم، صاحب این پرچم غیور است، راه توبه و بازگشت به ما می‌دهد اما اجازه نمی‌دهد که کسی با پرچمش بازی کند. تصور نکنیم این‌ها پرچم‌دار این عرصه هستند. اینقدر از این رنگ و لعاب‌ها آمده و رفته است تا ما به آن رنگ امام برسیم.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *