اولین سوگواره حماسی اربعین

اولین سوگواره حماسی اربعین برگزار می گردد

خانه / اختصاصی هیأت / اولین سوگواره حماسی اربعین برگزار می گردد

اولین سوگواره حماسی اربعین برگزار می گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام اولین سوگواره حماسی اربعین برگزار می گردد. با عنایت به فرمایشات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در موضوع اربعین و بیانیه گام دوم انقلاب نهادهای ارزشی کشور  اولین سوگواره حماسی اربعین را امسال قبل از اربعین حسینی و با هدف جهت دادن به تولیدات هنری و هم‌افزایی و استفاده از تولیدات در حماسه اربعین به صورت مشترک و مردمی برگزار خواهد شد.

اولین سوگواره حماسی اربعین
اولین سوگواره حماسی اربعین

این سوگواره با همت و همکاری بسیاری از نهادها و ارگانها به‌صورت مشترک و مردمی در حال برگزاری است و مهم‌ترین آن‌ها که در داوری آثار نیز نقش خواهند داشت، مرکز آفرینش‌های هنری بسیج، مرکز بسیج صداوسیما، بنیاد فرهنگی روایت فتح، هیات رزمندگان اسلام، سازمان فضای مجازی بسیج و سازمان فضای مجازی سراج و سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشند.

آشنایی با اولین سوگواره حماسی اربعین

«معمولاً در این‌جور پدیده‌هایی که انسان مشاهده می کند که تبلیغاتی برای آن انجام نگرفته لکن ناگهان یک پدیده‌ای در محیط دید انسان بُروز می کند، دست خدایی مشهودتر از همه‌جای دیگر است… شما ببینید برای اینکه ده هزار نفر، پنجاه هزار نفر را یک جا جمع کنند، چقدر تلاش تبلیغاتی در دنیا انجام می گیرد، آخرش هم نمی شود. اینجا با وجود موانع فراوان بلند می شوند می روند کربلا؛ این یک حادثه‌ی الهی است.» (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان ۳/۹/۱۳۹۵)

اربعین ، رژه‌ اقتدار

تجمع میلیونی شیعیان عراقی، ایرانی، افغان، پاکستانی، لبنانی و… در مراسم اربعین دیگر صرفاً یک آیین مذهبی نیست و وجوه سیاسی و ایدئولوژیک آن به همان اندازه‌ وجوه اعتقادی و مذهبی پررنگ شده است. در یکی دو سال اخیر، نظام سلطه به سردمداری آمریکا که پروژه تجزیه کشور‌های مسلمان منطقه هستند و سیلی «قدرت سخت» محور مقاومت را بر گوش خود حس کرده اند و به شدت روی «قدرت نرم» این محور تمرکز کرده اند تا به هر ترتیب ممکن آن را کمرنگ کند.

شرایط شرکت در سوگواره

جوایز این سوگواره ۷۲ کمک‌ هزینه سفر زیارتی کربلای معلی بوده و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ شهریور ۹۸ می باشد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری و مهلت ارسال آثار اولین سوگواره حماسی اربعین به و بسایت رسمی این سوگواره مراجعه نموده و یا با شماره تلفن های 38483612 – 021 تماس حاصل نمایید.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *