اگر وهابیون جرأت می‌کردند پس از بقیع قبر پیامبر را ویران می‌کردند

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات و دیدارها / اگر وهابیون جرأت می‌کردند پس از بقیع قبر پیامبر را ویران می‌کردند

امام خامنه ای درباره خباثت وهابیون در تخریب بقیع فرمودند: آن روز در دنیای اسلام، از شبه‌قاره‌ی هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند. اگر اینها جرأت می‌کردند، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می‌کردند

اگر وهابیون جرأت می‌کردند پس از بقیع قبر پیامبر را ویران می‌کردند

هیاتهشتم ماه شوال مصادف با سالگرد تخریب کینه‌توزانه قبور ائمه بقیع علیهم السلام وهابیون حسود و کوردل است. این قبرستان که متبرک به قبر چهار امام بزرگوار شیعیان یعنی امام حسن مجتبی علیه السلام، امام سجادعلیه السلام، امام باقرعلیه السلام و صادق علیه السلام است، در حوالی شهر یثرب حجاز قرار دارد. متأسفانه در سده‌های اخیر اندیشه‌های پلید وهابیت مبنی بر شرک دانستن زیارت قبور و توسل به ائمه و اولیا به تبع نظرات ابن تیمیه و عبدالوهاب باعث شد در تاریخ هشتم ماه شوال سال 1345 ه.ق یکی از بدترین فجایع در تاریخ اسلام رخ دهد که همان تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام است.

در واقع عناصر وهابیِ حسود و کوردل در دو مرحله یکی در 1220 و دیگری در 1344 قمری با بدعت شمردن بنای قبور و زیارت، به تخریب اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند. این در حالی است که علمای بسیاری از شیعه و سنی به استحباب زیارت بقیع فتوا داده‌اند. بنابراین در آن زمان تخریب بقیع اعتراضات شدیدی را در کشورهای مسلمان از جمله ایران به همراه داشت تا جایی که تاکنون هر ساله در هشتم شوال که با عنوان یوم الهدم شهرت یافته است، مجالسی در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و عاشقان اهل بیت‌ علیهم السلام به مرثیه‌خوانی و یادآوری حادثه تخریب بقیع می‌پردازند.

اگر وهابیون جرأت می‌کردند پس از بقیع قبر پیامبر را ویران می‌کردند

پیش از این امام خامنه ای درباره خباثت وهابیون در تخریب بقیع فرمودند: «در میان مجموعه‌ی مسلمانان و امت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقب‌مانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‌های نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است. اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان قبور ائمه علیهم‌السلام را در بقیع ویران کردند. آن روز در دنیای اسلام، از شبه‌قاره‌ی هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند. اگر اینها جرأت می‌کردند، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می‌کردند، با خاک یکسان می‌کردند. ببینید چه فکر باطلی، چه روحیه‌ی پلیدی، چه انسانهای بداندیشی، احترام به بزرگان را اینجوری بخواهند نقض کنند و هتک کنند و این را جزو وظائف دینی بشمرند! در آن وقتی که اینها بقیع را ویران کردند، این را بدانید؛ سرتاسر دنیای اسلام علیه اینها اعتراض کرد. عرض کردم؛ از شرق جغرافیای اسلام – از هند – تا غرب جغرافیای اسلام، علیه اینها بسیج شدند.»

منبع: تسنیم

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *