با این ذکر حاجات شما برآورده می شود

خانه / پیشنهاد ویژه / با این ذکر حاجات شما برآورده می شود

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان، گفت: به ارائه یک راهکار برای حل مشکلات زندگی اشاره کرد و افزود: فهرستی از حاجات و درخواست‌های خود تهیه کنیم و هر شب بعد از نماز آن‌ها را به خدا بگویید؛ مطمئن باشید بعد از مدتی کوتاه تک‌تک آن‌ها برآورده می‌شود.

با این ذکر حاجات شما برآورده می شود

هیاتحجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان، در پنجمین جلسه از سلسله مباحث «گنج رمضان»، با اشاره به عبارتی از خطبه شعبانیه پیامبر اعظم(ص) مبنی بر «فَاسأَلُوا اللّه َ رَبَّکُم بِنِیّاتٍ صادِقَةٍ وقُلوبٍ طاهِرَةٍ» اظهارداشت: اگر می‌خواهید دعاهایتان مستجاب شود، در این ماه خداوند را با نیت‌های صادق و قلبی پاک بخواهید.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، فصل بخشش گناهان و برآورده کردن حاجات است، گفت: در این ماه فرصتی برای مردم ایجاد شده تا هرچه می‌خواهند از خداوند طلب کنند و روایت است که خود خداوند حاجات مردم را برآورده می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، دعا را به‌مثابه نورافکنی قوی در دل ظلمت شب خواند و گفت: دعاهای وارده در ماه رمضان، می‌تواند انسان را از اوج ظلمت و سیاهی به عمق روشنی و رحمت خداوند بیاورد.

این استاد اخلاق حوزه، به ارائه یک راهکار برای حل مشکلات زندگی اشاره کرد و افزود: فهرستی از حاجات و درخواست‌های خود تهیه کنیم و هر شب بعد از نماز آن‌ها را به خدا بگویید؛ مطمئن باشید بعد از مدتی کوتاه تک‌تک آن‌ها برآورده می‌شود.

با این ذکر حاجات شما برآورده می شود

وی، یکی از روش‌های استجابت سریع دعاها را استغفار دانست و گفت: تا می‌توانید با ذکر شریف «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ» از گناهان خود کم و به حسناتتان بی افزارید؛ همچنین این راهی سریع برای اجابت دعاهایتان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با اشاره به کلامی از امیرالمؤمنین علیه السلام مبنی بر «مَن طَلَبَ شیئاً وَ جَدَّ وَجَدَ»، اظهارداشت: حضرت می‌فرماید اگر چیزی را با جدیت مطالبه کردی، به او دست پیدا خواهی کرد؛ به همین دلیل در درخواست حاجات خود به خداوند جدیت داشته باشید که إن‌شاءالله به آن‌ها دست پیدا خواهید کرد.

این استاد حوزه علمیه، سخنان خود را با این شعر به پایان رساند؛

گفت پیغامبر که چون کوبی دری عاقبت زان در برون آید سری

سایه حق بر سر بنده بود عاقبت جوینده یابنده بود

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *