بدترین نوع ظلم و ستم نافرمانی و معصیت خداوند متعال است

بدترین نوع ظلم و ستم نافرمانی و معصیت خداوند متعال است

خانه / مطالب و رویدادها / بدترین نوع ظلم و ستم نافرمانی و معصیت خداوند متعال است

آیت الله رشاد گفت: بدترین نوع ظلم و ستم به خود و دیگران نافرمانی و معصیت به پیشگاه خداوند متعال است، بزرگترین و بالاترین ظلم این است که انسانی حقیر و ضعیف در مقابل خداوند قدرتمند مطلق به نافرمانی بپردازد و جسارت کند.

بدترین نوع ظلم و ستم نافرمانی و معصیت خداوند متعال است

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، «آیت‌الله علی اکبر رشاد» پیش از آغاز درس خارج که به صورت ویدئوکنفرانس در فضای مجازی برگزار شد، با استناد به فرمایشی از امیرمومنان امام علی(علیه السلام) گفت: تعدی به بندگان الهی توشه بسیار بدی برای آخرت انسان است که باید از آن پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه عالم آخرت عالمی حقیقی و ابدی است، عنوان کرد: قیامت سفری طولانی برای انسان دارد که تنها جای اندوختن توشه برای آن دنیا است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(علیه السلام ) با بیان اینکه برخی افراد در دنیا برای سفر طولانی آخرت توشه می‌اندوزند، اظهار کرد: انجام عمل خیر و صالح، یاری و کمک به بندگان خداوند، مبارزه با نفس و عدالت طلبی و عدالت‌گستری از جمله اعمالی است که می‌تواند توشه بسیار خوبی برای آخرت انسان باشد.

آیت الله رشاد با اشاره به ظلم و ستم برخی انسان‌ها به سایرین در دنیا، ابراز کرد: آنان که در دنیا به تکالیف الهی خود توجه ندارند و حقوق خود و دیگران را ضایع می‌کنند بدون داشتن زاد و توشه‌ای از اعمال صالح در آخرت مستحق عذاب الهی می‌شوند.

بدترین نوع ظلم و ستم نافرمانی و معصیت خداوند متعال است
بدترین نوع ظلم و ستم نافرمانی و معصیت خداوند متعال است

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران با بیان اینکه بدترین نوع ظلم و ستم به خود و دیگران نافرمانی و معصیت به پیشگاه خداوند متعال است، گفت: بزرگترین و بالاترین ظلم این است که انسانی حقیر و ضعیف در مقابل خداوند قدرتمند مطلق به نافرمانی بپردازد و جسارت کند.

وی افزود: وقتی یک ضعیف به یک شخص قوی، یا یک محکوم به حاکم ظلم و ستم روا داشته باشد زشتی و قبح آن صدچندان می‌شود، آنان که در حق خود، دیگران و خداوند ظلم و ستم روا می‌دارند در حقیقت زاد و توشه آخرتی آنها چیزی جز عذاب و آتش نیست.

آیت الله رشاد در پایان با بیان اینکه ظلم و ستم تنها مختص به انسان نیست بلکه هر موجود زنده‌ای ستم شود گویا به بنده الهی ستم شده است، گفت: جایگاه برخی حیوانات نزد خداوند باارزش‌تر از جایگاه برخی انسان‌ها است که در حق دیگران ظلم و ستم روا می‌دارند و از حیوان پست‌تر هستند.

منبع:شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *