برکات رفاقت با امام زمان

برکات رفاقت با امام زمان

خانه / انتظار و مهدویت / برکات رفاقت با امام زمان

حضرت مهدی علیه‌السلام ما را دوست دارند و فرمودند: «همانا ما از رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم؛ چرا که در غیر این صورت، سختی ها و گرفتاری‌ها بر شما فرود می‌آید …».

برکات رفاقت با امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل از شبستان؛ خداوند در آیه 69 سوره مبارکه نساء می فرماید: «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا؛ و آنان که اطاعت خدا و رسول کنند البته با کسانی که خدا به آن‌ها لطف فرموده یعنی با پیغمبران و صدّیقان و شهیدان و نیکوکاران محشور خواهند شد، و اینان نیکو رفیقانی هستند.»

برکات رفاقت با امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف 
برکات رفاقت با امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف 

نکته ها:

1-در سوره حمد گروه «أَنعَمتَ عَلَيهِم» مصداق رهپویان صراط مستقیم ذکر شده و این بار دوم است که در کنار آیه صراط مستقیم گروه «أَنعَمَ اللَّهُ عَلَيهِم» مطرح شده است. گویا غیر از انبیا، شهدا، صدیقان و صالحان دیگران به بیراهه می روند و راه مستقیم منحصرا راه این چهار گروه است.

2-رفیق انبیا، شهدا، صدیقان و صالحان هستند. رفقای دنیایی را هم باید با همین خصلت ها گزینش کرد. «حَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا»

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در تفسیر این آیه فرمود: «مِنَ النَّبِیِّیِنَ یعنی مُحَمَّد وَ مِنَ الصِّدِّیقینَ یعنی عَلِیُّ بنُ اَبِی طاَلِب و مِنَ الشُّهداءِ یعنی حَمزَة و مِنَ الصّالِحِینَ یعنی الحَسَن وَ الحَُسَینُ وَ حَسُنَ اوُلئک رَفیِِقاً یعنی القائم من آل محمد».(1)

امام رضا علیه السلام در حدیثی مفصل در بیان ویژگی های امام فرمودند: «الاِمامُ الأنِیسُ الرَّفیق؛ امام همدم و رفیق واقعی است.»(2)

 حضرت مهدی علیه السلام ما را دوست دارند و فرمودند: «همانا ما از رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم؛ چرا که در غیر این صورت، سختی ها و گرفتاری ها بر شما فرود می آید و دشمنان شما را ریشه کن کرده و از بین می برند.»(3) حالا که امام زمان عجل الله تعالی فرجه ما را فراموش نمی کنند ما هم نباید ایشان را فراموش کنیم.

ولی این تداوم یاد حضرت(عجل الله تعالی فرج الشریف) و فراموش نکردن ایشان نیاز به تمرین و تقویت اراده دارد و یکی از کارهایی که باعث تقویت اراده می شود آن است که با افرادی که اراده قوی دارند رفیق شویم. با کسی رفیق شویم که به ما انرژی و آینده نگری بدهد.

در حدیث آمده است که رسول خدا صل الله علیه وآله فرمودند: «حواریون به عیسی علیه السلام گفتند: یا روح الله! با که بنشینیم؟ فرمود: با کسی که دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و سخنش دانش شما را زیاد کند و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.»(4)

پدر شیخ صدوق بچه دار نمی شد. نامه ای به محضر مبارک امام زمان علیه السلام نوشت تا حضرت عجل الله تعالی فرج الشریف در حقش دعا کند و نامه را به وسیله حسین بن روح به آن حضرت عجل الله تعالی فرج الشریف رساند. امام علیه السلام در حقش دعا کردند و در جواب نامه اش نوشتند: «قد دعونا الله لک بذلک و سترزق ولدین ذکرین خیرین»(5)

پس از آن به برکت دعای آن حضرت عجل الله تعالی فرج الشریف، صاحب دو فرزند عالم و فقیه شد. یکی از آن ها شیخ صدوق معروف به ابن بابویه است که قبرش نزدیک حرم حضرت عبدالعظیم حنسی(ع) می باشد.

در مورد امام زمان علیه السلام آمده است که ایشان عامل تألیف دل هاست. «أین مولف شَمل ِالصَّلاح ِ والرِّضا»(6)

پی نوشت ها:

1.شواهد التنزیل، ج 1، ص 297

2الکافی، ج 1، ص200

3.احتجاج، ج2 ، ص 497

4الکافی، ج1، ص39

5رجال نجاشی، ص 261  6

6اقبال الاعمال، ص 297

 *برگرفته از پرتوی از آیه های مهدوی؛ نوشته محسن قرائتی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *