برگزاری هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل

برگزاری هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل

خانه / پیشنهاد ویژه / برگزاری هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل

هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل باعنوان “حماسه یمن” و تجلیل از حماسه‌آفرینی و مقاومت مردم مظلوم یمن توسط دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ظهر روز سه شنبه مورخ چهارم دی‌ماه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد؛ در این مراسم جمع کثیری از اهالی فرهنگ و ادب حضور داشتند.

برگزاری هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل باعنوان “حماسه یمن” و تجلیل از حماسه‌آفرینی و مقاومت مردم مظلوم یمن توسط دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ظهر روز سه شنبه مورخ چهارم دی‌ماه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد؛ در این مراسم جمع کثیری از اهالی فرهنگ و ادب حضور داشتند.

در این همایش که با قرائت قرآن قاری بین المللی برادر کریم منصوری آغاز شد شاعران جوان کشورمان از جمله محمود اکرامی‌فر و میلاد عرفان‌پور شاعر و نویسنده کشورمان ابیاتی از آثار خود را تقدیم حضار داخل سالن کردند.

شاعر و مداح اهل بیت علیهم السلام حاج سعید حدادیان در این همایش افزود آرزوی برگزاری همایشی برای سردار بزرگ مقاومت دارم.

همچنین در ادامه این مراسم دبیر همایش سوختگان وصل خاطرنشان کرد: به یقین تمام کسانی که آمدند قدم بر دیدگان ما گذاشتند و حضورشان بیانگر مظلومیت و مقاومت مردم یمن است ولی این کار امروز ما هنگامی می تواند اثرگذار باشد که اطلاع رسانی آن به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: سوختگان وصل کنار سفره ادبیات مقاومت و پایداری به سر می‌برد و ادبیات دفاع مقدس، دفاع از ادبیات مقدس است و ما مفتخریم که از این ادبیات صحبت می‌کنیم و تا امروز به شهدا، جانبازان، مناطق عملیات شلمچه، طلائیه و .. پرداخته است و در دوره “الف.دزفول” رشادت‌ها و ایثار مردم دزفول را به نمایش درآوردیم و در سال گذشته الحمدلله توانستیم بزرگداشت قهرمان ملی_آیینی سردار قاسم سلیمانی را داشته باشیم و امسال نیز از دو جلد آثار مکتوب همایش سال گذشته رونمایی خواهیم کرد.

دبیر هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شد، اظهار کرد: هیئت داوران در بخش داستان ۳ برگزیده را معرفی کردند و از ۷ نفر تقدیر خواهند کرد، همچنین در شعر بیش از ۲۰ نفر مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

این مداح اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد: اگر رژیم اشغالگر اسرائیل  توانست غزه را بگیرد، آل سعود هم یمن را خواهد گرفت. خود آل‌سعود هم از جنایاتشان در یمن به عنوان بزرگترین فاجعه قرن یاد می‌کند، و به جنایات خود اذعان دارند.

حدادیان در پایان ضمن رونمایی از دو آثار سال گذشته، بیان کرد: چند سالی است که من و یارانم در آرزوی برگزاری بزرگداشت یک  شخصیت ویژه هستیم، در همین راستا انشالله سال آینده به بزرگداشت سردار سید حسن نصر الله می‌پردازیم و از امروز فراخوان را اعلام می‌کنیم که شاعران و نویسندگان آثار خود را در وصف این سردار برای ما ارسال کنند. همچنین سال آینده نیز بخش بین المللی را خواهیم داشت و عنوان هجدهمین دوره را “جاء النصرالله” خواهیم گذاشت.

صداقت‌نیا: شرمنده رهبرم هستم که کارم نیمه تمام ماند

کاپیتان صداقت‌نیا در ادامه برنامه گفت: بحث کمک‌رسانی به یمن از طریق خطوط هوایی انجام شد و قرار بود با هواپیماهای غیر نظامی باشد تا دشمن مشکوک نشود، بنا شد به دلایلی پروازی را برای رفتن به یمن تدارک ببینیم و خلبان را موظف کنیم که حتما در یمن فرود بیاید و اعتنایی به دستور کشور ثالث نداشته باشد‌. من هم چون پیش از این دستور اعلام آمادگی کردم، آماده پرواز شدم و خواهش کردم که هیچ یک از خدمه پرواز خانم نباشند.

وی با بیان اینکه می‌دانستم شاید هیچ برگشتی نداشته باشیم، گفت: ابتدا نمی دانستم دستور این پرواز از جانب رهبری آمده، ولی می دانستم با این پرواز و رفتن به یمن قبح مقابله آل سعود با ما خواهد ریخت و کمک‌رسانی بعد از ما به مردم یمن آسان‌تر خواهد شد.

این کاپیتان ادامه داد: خودمان را به سرنوشت و اراده خدا سپردیم و بارها گفتم بنده فقط ناظر بودم تا سناریوی سربلندی و سرافرازی به سرانجام برسد.

صداقت‌نیا با اشاره به خاطره خود در دیدار رهبری گفت: حضرت آقا برخوردی با من داشت که هیچ‌وقت کسی از ایشان ندیده بود. (با بغض) و من خجالت زده در مقابل ایشان با شرمندگی گفتم کارم نیمه تمام ماند.

 

قاسمی: قدرت دفاعی ایران در عالم زبان زد است

رستم قاسمی مسئول اجرایی کمک رسانی به مردم یمن در ادامه این همایش اظهار کرد: بعد از اتمام دولت دهم توفیق پیدا کردم در خدمت برادر عزیزم سردار سلیمانی مسئولیت پشتیبانی از کشورهای عراق، سوریه، یمن و لبنان باشم؛ البته من خاک پای ایشان هم‌ نیستم.

وی  بیان کرد: قدرت دفاعی ایران،  زبانزد عالم است و امروز به پاس قدرت ایران، باید گفت در دفاع از امنیت سوریه، چون جمهوری اسلامی ایران خواست بشار اسد ماند‌. این اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی باعث برافراشته شدن پرچم قدرت ایران در جهان شده است.

قاسمی در پایان با بیان خاطره‌ای از سال ۹۱ و دوران دفاع امنیتی مرزها، یادآور شد: یک روز صبح، طی یک تماس تلفنی از ما خواستند تا هواپیمایی را برای کمک‌رسانی به مردم یمن بفرستیم و حتی با اخطار کشور ثالث هم برنگردد. گروه پروازی و تمام امکانات انجام شد و در حین پرواز عربستان بارها اخطار داد، حتی کار به جایی رسید که اخطار آنها به شمارش افتاد و از ۱۰ شروع کردند و آماده انفجار شدند ولی باند شهر “صنعا” را منهدم کردند و مانع فرود ما در آن منطقه شدند، ما وظیفه خود را انجام دادیم، ولی کامل نبود و شرمنده شدیم.

معرفی برگزیدگان هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل

در ادامه مراسم نفرات برگزیده بخش داستانی به شرح زیر اعلام شد؛

رتبه نخست: “به سرخی یک سیب شیرین” اثر سمیرا اسکندر‌پور
رتبه دوم: “نیمه ویران” اثر هدی حشمتیان
رتبه سوم: “جام‌جهانی” اثر مرضیه نارونی

نفرات برگزیده بخش شعر به ترتیب زیر معرفی شدند؛
رتبه نخست: وحیده احمدی
رتبه دوم: سارا سادات باختر
رتبه سوم: مبین اردستانی
رتبه چهارم: امید امیدزاده
رتبه پنجم: قاسم بای
رتبه ششم: دادیار حامدی
رتبه هفتم: میلاد حبیبی
رتبه هشتم: سمانه رحیمی
رتبه نهم: محمد رسولی
رتبه دهم: معصومه سادات شاکری
رتبه یازدهم: حسین شهریاری
رتبه دوازدهم: فاطمه عارف‌نژاد
رتبه سیزدهم: طیبه عباسی
رتبه چهاردهم: مرضیه فرمانی
رتبه پانزدهم: ملیحه سادات قاضی
رتبه شانزدهم: مهرداد محرابی
رتبه هفدهم: نصیبا مرادی
رتبه هجدهم: حسین مودب
رتبه نوزدهم: محمد حسین نجفی
رتبه بیستم: نغمه مستشار‌نظامی
رتبه بیست‌و‌یکم: رضا نیکوکار

در پایان هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل، علیرضا قزوه و سه نفر از برگزیدگان بخش شعر و داستان به شعرخوانی پرداختند.

 

برای مشاهده گزارش تصویری این همایش اینجا کلیک نمائید

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *