بسیجی ذوب در ولایت است/ بسیج 40 سال درخشیده است

خانه / استان ها / بسیجی ذوب در ولایت است/ بسیج 40 سال درخشیده است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مؤمن واقعی کسی است که ذوب در ولایت است که ویژگی بسیج نیز همین شاخصه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مؤمن واقعی کسی است که ذوب در ولایت است که ویژگی بسیج نیز همین شاخصه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛اجتماع بزرگ 10 هزار نفری بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد شجره طیبه بسیج با حضور اقشار مختلف بسیجی، خانواده معظم شهدا و مسئولین در شهرستان های 10 گانه استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این اجتماع بزرگ با گرامیداشت 5 آذر چهلمین سالروز تشکیل شجره طیبه بسیج به فرمان حضرت امام(ره)  گفت: بسیج 40 سال درخشیده و در عرصه های مختلف از جمله تقویت ایمان و تقوا حضور داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ایمان و تقوا را دو عامل مهم برای ماندگاری انسان دانست و افزود: بحمدالله بسیجی اینگونه بوده و با ایمان و تقوا و رعایت اخلاقیات و بصیرت و بیداری راه خود را ادامه داده است.

وی، خاطرنشان کرد: دانش و بینش یکی از 3 ویژگی مهم بسیج است. دانش در سایه جلسات و گفتگو مطالعه و کسب تجربه و عبرت گیری ها بدست می آید؛ اما بینش از ایمان نشات می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به روایت شیعه ای که به فرمان امام صادق علیه السلام در تنور پراز آتش داخل شد و فرمان امام را بی چون و چرا اطاعت کرد، گفت: ویژگی بسیجی اطاعت بی چون و چرا از فرمان امام زمانش و ولایت است و به همین دلیل بسیجی را شیعه تنوری می گویند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: شیعه تنوری میان بصیرت و اطاعت تفاوت قائل می شود. اطاعت باید باشد؛ ولی نمی گوید اطاعتم باید در اثر دانشم باشد؛ بلکه چه بداند ، چه نداند، فرمان امام زمان و ولی امرش را از روی ایمانی که دارد اطاعت می کند.

وی، تصریح کرد: بسیجی به دلش شبهه راه نمی دهد؛ زیرا وقتی شبهه وارد شود، تبدیل به ظلمت خواهد شد و بین اطاعت و تکلیف فاصله می اندازد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: دومین شاخصه بسیج که بسیار مهم است این است که بسیج در جریان ها که با انواع آن در کشور روبرو هستیم همچون؛ اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالی و نام های مختلف که در  کشور مطرح است، ذوب نمی شود و خودش را به این جریانات نمی فروشد و علقه ای هم به آنها پیدا نمی کند و در هیچ جریانی هضم نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: بسیج تنها در جریان خودی ذوب می شود، که این جریان نگاهش ولایی محض است و ولایت را رکن اساسی و اصیل نظام دینی و اساس حکومت می داند.

وی، گفت: جریان خودی هیچ وقت رنگ نمی بازد و سُستی در آن راه ندارد و شبهه آن را زمین گیر نمی کند. جریان خودی را خدا در سوره مجادله تعریف کرده است. جریان خودی تنها به ولایت توحیدی نبوی و علوی و ائمه معصومین علیهم السلام فکر می کند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: مؤمن واقعی کسی است که ذوب در ولایت است که ویژگی بسیج نیز همین شاخصه است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، نیاز امروز کشور را دولت و مجلس و مسئولان انقلابی دانست و با اشاره به مشکلاتی که ناشی از گرانی و تبعات افزایش قیمت سوخت بار سنگینی بر دوش مردم شده است، خواهان نظارت بیشتر مسئولان در این زمینه شد و گفت: دولت انقلابی و به تمام معنا ولایتمدار، تلاش می کند مشکلی برای مردم ایجاد نکند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، سومین شاخصه بسیج را مراقبت از خود دانست و با اشاره به حکمت 150 نهج البلاغه بر اهمیت مراقبت ها تأکید کرد.

گفتنی است؛ قرائت شعر توسط شاعر آئینی استان، همخوانی شعر حماسی، تحویل پرچم مقدس جمهوری اسلامی از نسل جوان دیروز به دست جوانان بسیجی امروز و قرائت بیانیه از دیگر برنامه های این مراسم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *