به یاد سیدالشهدای محور مقاومت اسلامی

به یاد سیدالشهدای محور مقاومت اسلامی

خانه / پیشنهاد ویژه / به یاد سیدالشهدای محور مقاومت اسلامی

در این ویدئو کلیپ که ابتدا با بیان حجت الاسلام علیرضا پناهیان آغاز می شود به تشریح ابعاد حرکت انقلابی حاج قاسم تحت فرماندهی رهبری مقتدر امام خامنه ای پرداخته می شود و…..

به یاد سیدالشهدای محور مقاومت اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی هیات: در جریان حمله به کاروان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

درست یک سال قبل در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند.

قاسم سلیمانی در سال 1335 در شهرستان رابُر از توابع کرمان به دنیا آمد، پدرش یک کارگر بنای ساده بود. او دوران نوجوانی‌اش را در همان مناطق گذراند و با پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران که یک تشکیلات تازه‌ تأسیس بود درآمد.

اگر بخواهیم دوران خدمت 40 ساله فرمانده 63 ساله این روزهای نیروی قدس را به سه بخش تقسیم کنیم، اولین بخش آن در تابستان سال 67 و پایان جنگ تحمیلی به اتمام رسید. اگرچه جنگ برای بسیاری از همرزمان او در این تاریخ تمام شد اما برای قاسم سلیمانی آغاز دوران جدیدی بود که انجامش 9 سال طول کشید.

با تغییر فرماندهی ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 76، یکی از اولین جابه‌جایی‌ها در سطوح فرماندهان نیروها، انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس بود. قاسم سلیمانی پس از سردار احمد وحیدی، دومین نفری بود که فرماندهی شاخه برون‌ مرزی سپاه را به‌ عهده می‌گرفت.

به یاد سیدالشهدای محور مقاومت اسلامی
به یاد سیدالشهدای محور مقاومت اسلامی

نیروی قدس به‌عنوان شاخه برون‌ مرزی سپاه پاسداران، یکی از نیروهای پنج‌ گانه این نهاد است که در افکار عمومی (حداقل تا چند سال قبل) کمتر نامی از آن برده می‌شد.

در کارنامه فرماندهی سردار سلیمانی در نیروی قدس، نقاط درخشان بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها شاید برای همیشه پنهان بماند اما آنچه لااقل در ظاهر و برای نمونه می‌توان دید،  تقویت و ثبات حزب‌الله لبنان، تقویت نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان جنگ‌های 33روزه، 22روزه و 8روزه و نیز شکل‌گیری و تقویت محور مقاومت خصوصاً در 8 سال اخیر و پس از شروع بحران در سوریه و عراق است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *