بیانات جناب آقای صفار هرندی در بیست و سومین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام

خانه / اختصاصی هیأت / بیانات جناب آقای صفار هرندی در بیست و سومین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام

ما روش شخص‌محوری در دولت را باید حل کنیم وقتی دولت در شخص رئیس جمهور خلاصه شود بقیه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها کم‌اثر می‌شود پس باید به جمع‌گرایی برسیم تا تمام ظرفیت‌های دولت، استعداد یک رئیس جمهور را داشته باشند.

 محمدحسین صفارهرندی در بیست و سومین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات برای ما جنبه طریقیت و موضوعیت دارد و طریقیت بدین معنا که راهی برای شناخت مسئولین کشور است.
وی افزود: اما از نگاه بالاتر به منزله یک نشانه است بطوری که رجوع به آرای مردم یعنی تکیه گاه نظام رای و خواست مردم است.
وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه عموماَ در انتخابات مختلف بالای ۶۰ درصد مشارکت مردمی داشته‌ایم، گفت: این آمار رقم خوبی در دنیا است چرا که در کشورهای مدعی دموکراسی غالباَ مشارکت مردم حداکثر به ۵۰ درصد می‌رسد و مسئله‌ای که شاخص مقبولیت و مشروعیت نظام است در کشور ما دو سال یکبار در قالب انتخابات‌ها محک زده می‌شود.
صفارهرندی تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم پایه‌های نظام را محکم می‌کند و حضرت آقا نیز می‌فرمایند باید حضور مردم حداکثری باشد.
وی درباره رقابت در انتخابات گفت: از ابتدای انقلاب بین دو جریان شناخته شده در دست اندرکاران سیاسی رقابت تنگاتنگی داشتند و در انتخابات پیشرو نیز اصل رقابت بین جریان اصلاح طلب و اصولگرا است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آقای روحانی عضو جریان اصلا‌ح‌طلب نبود و گزینه عاریتی آنها بود که عقبه جریان اصلاح‌طلب در آرای ایشان موثر بود.
صفارهرندی با اشاره به اینکه مشرب اصلاح طلبی و اصولگری دو ذائقه سیاسی مردم است گفت: نگاه امام خامنه ای این است که این دو جریان مادامی که در چارچوب وفاداری به اصل نظام باشند، حفظ شود‌ و مساوی هستند‌.
وی خاطرنشان کرد: هیچ وقت فکرنکنیم با حذف یک جریان، جریان دیگر خالص است بلکه این چنین نیست و همان جریان دچار انشعاب و تجزیه می‌شود پس باید یاد بگیریم جریان وفادار به انقلاب با مثل خودش همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد.
وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: اما در فتنه ۸۸ این قاعده به هم خورد چون در آن زمان کسانی به اسم رقابت در داخل نظام، پای غیر نظام را وارد کردند و وقتی کار به اینجا رسید آن جریان را باید حذف کرد.
صفارهرندی افزود: لذا به عناصر فتنه به حق اجازه داده نمی‌شود دوباره بیایند و وارد بازی شوند اما هیچوقت گفته نشد همه اصلاح طلبان فتنه‌گر هستند و نباید وارد سیاست شوند.
وی با بیان اینکه باید گفتمان و برنامه‌های ما باید قوی باشد، تصریح کرد: اکنون طرف مقابل احساس خطر کرده است چون یک گفتمان قوی، آنها را به چالش کشیده و می‌گوید شما راهی را رفتید و جواب نداد پس باید در توزیع این گفتمان قوی بسته و آرایش زیبا به کار بریم‌.
وزیر اسبق ارشاد با اشاره اینکه گاهی در انتخابات ریاست جمهوری در شان رئیس جمهور زیاده‌روی می‌شود، گفت: در بسیاری از کشورها رئیس جمهور نفر اول مملکت است اما در کشور ما رئیس جمهور رئیس دولت است و بزرگ کشور رهبر انقلاب است.
صفارهرندی خاطرنشان کرد: ما روش شخص‌محوری در دولت را باید حل کنیم وقتی دولت در شخص رئیس جمهور خلاصه شود بقیه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها کم‌اثر می‌شود پس باید به جمع‌گرایی برسیم تا تمام ظرفیت‌های دولت، استعداد یک رئیس جمهور را داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید در انتخابات جا بیفتد که ما داریم یک تیم اداره کنننده کشور را انتخاب می‌کنیم، گفت: شخص محوری که از دوره هاشمی رفسنجانی شروع شد تا اکنون ادامه داشته و امتداد آن مشکلاتی ایجاد کرده است.
وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: طبق فرموده امام خامنه ای امروز مسائل اقتصادی دارد بهانه‌ای برای طرح مسائل دیگر می‌شود پس باید روی آن کار تمرکز کرد و برای حل مسائل اقتصادی قدم برداشت.
صفارهرندی با اشاره به ضرورت وحدت در جبهه وفاداران به انقلاب گفت: اعم از افرادی که ادعای اصلاح طلبی و اصولگرایی دارند می‌توان تصور کرد که در هر دو دسته افرادی هستند که به نظام وفادار باشند اما در عمل اصلی‌ترین کسانی که سنگ نظام و انقلاب را به سینه می‌زنند افراد پایدار به اصول و مشرب اصولگرایانه هستند.
وی افزود: اما کسانی در سال ۹۲ تصورشان این بود که وحدت ضرورتی برای موفقیت نیست بلکه مزاحم است و باید وحدت را شکست که نظریه باطلی بود و بعد از آن تصمیم گرفته شد که در راستای جمع شدن و وحدت اقدام شود.
وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب با وجود نقطه ضعف‌ها حرکت بزرگی در راستای تجمیع قوا و نیروهای پراکنده وفادار به انقلاب بود و تاکنون نیز خوب جلو آمده‌اند.
صفارهرندی ادامه داد: در نهایت مشخص می‌شود اقبال جامعه به سمت کدام کاندید جبهه اصولگرایی است و از زبان هردو بزرگوار شنیدم که اگر مشخص شود اقبال جامعه به سمت یکنفر از جبهه اصولگرایی است دیگری به کمکش می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: در واقع وحدت از اجماع مهم‌تر است چرا که اجماع زودهنگام ممکن است به ضرر باشد و فرد مورد اجماع مورد اقبال عمومی قرار نگیرد.
وزیر اسبق ارشاد با اشاره به اینکه در اوج فعالیت‌های سیاسی فراموش نکنیم که ما مومن هستیم، تصریح کرد: باید متعهد به‌حق، عدل و چارچوب باشیم و حق نداریم متوصل به ترفندهای غیرالهی شویم همانطور که حضرت آقا بارها فرمودند فکر نکنید به هر قیمتی حق دارید طرف مقابل را از صحنه خارج کنید و اگر از حدود و عدالت پا را فراتر بگذاریداز جانب خداوند ضربه می‌خورید. صفارهرندی با تاکید بر اینکه مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم، گفت: میدان نبرد را دشمن برایمان طراحی نکند چر که اگر چنین باشد هرچقدر ترفندهای خوب را به کار بگیریم چون طراح دشمن بوده است منفع خواهیم بود.
وی تصریح کرد: مراقب القاها و صحنه‌سازی‌ها باشیم برای مثال وقتی جلوی ۱۶ کنسرت از بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کنسرت گرفته می‌شود می‌گویند اینان جلوی هنر می‌گیرند و اگر روی کار بیایند فعالیت‌های فرهنگی تعطیل می‌شود در حالی که برخی از آن کنسرت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی لغو شده بود.
وزیر اسبق ارشاد با بیان اینکه دوقطبی تا بخشی لاجرم و اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: وقتی بحث این باشد که یک طرف می‌گوید از مسیر حل مشکلات روزمره مردم می‌توان نظام را تحکیم کرد و طرف دیگر می‌گوید برای حل مشکلات و باید به خارج از کشور متوسل شد این معنای دوقطبی است.
صفارهرندی خاطرنشان کرد: امروز مشکل اصلی مردم مسئله اقتصاد است هرکس در این زمینه فرمول‌های اقتصادی موثر ارائه دهد مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *