بیانات حجت الاسلام حاجی آقازاده در بیست وسومین همایش مدیران هیأت رزمندگان اسلام

خانه / مطالب و رویدادها / ستاد مرکزی / بیانات حجت الاسلام حاجی آقازاده در بیست وسومین همایش مدیران هیأت رزمندگان اسلام

حاجی آقا زاده با بیان اینکه مسیحیت پروتستان است که حاکم بر انگلستان و آمریکا است فرقه فعال دیگری است، گفت: در دیدگاه پروتستان یهود مقدس است اینان در کشورهای اسلامی تبلیغ می‌کنند تا زمانی که همه‌پرسی استقلال می‌گذارند و همه‌پرسی استقلال معمولا رای می‌آورد که سودان جنوبی از این طریق از بین رفت.

حجت الاسلام وحید حاجی آقازاده از کارشناس عرفان‌های نوظهور در بیست و سومین همایش مدیران هیأت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، درباره ادیان و عرفان‌های نوظهور اظهار داشت: قبل از بوش پدر در آمریکا بحث تجزیه مطرح شد بنابراین همایش سنگینی درباره هویت و وحدت ملی آمریکایی برگزار کردند که در حاشیه آن پردازش جدی درباره ایران داشتند.
وی افزود: به این نتیجه رسیدند گزینه نظامی برای ایران جواب نمی‌دهد چون وحدت و همبستگی را افزایش می‌دهد، در بحث اقتصادی مردم ناراضی می‌شوند اما برای براندازی به خیابان‌ها نمی‌ریزند بنابراین نتیجه گرفتند بهترین راه زمین خوردن مذهب در ایران است.
کارشناس عرفان‌های نوظهور با اشاره به افزایش حجم گسترده فرقه‌ها پس از این جریان گفت: یک هفته بعد از آن وزارت خارجه رژیم صهوینیستی و انگلیس بیانیه صادر کردند که بحث فرقه‌ها در ایران باید آزاد شود که در آن زمان عموم مردم اطلاعی از فرقه‌ها نداشتند.
حاجی آقازاده با بیان اینکه تنها اشتراک بین تمام فرقه‌ها می‌توانید پیدا کنید این است که همه آنها ضد انقلاب هستند، گفت: چیزی که در ادیان و مذاهب نباشد فِرق است در بین اینها خطرناک‌ترین که بیشترین جذب را از میان شیعیان داشتند فرقه‌هایی نظیر وهابیت و بهاییت است.
وی خاطرنشان کرد: پیشوندهایی نظیر فرا، اَبَر، ورا، مِتا و غیره را معمولا فرقه‌ها استفاده می‌کنند و بدنه محتوایی خرافاتی خود را با استفاده از این پیشوندها توجیه می‌کنند.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: عرفان حلقه فرادرمانی را مطرح می‌کند که می‌گویند روشی را ابداع کردند اما در ۵ سالی که طاهری بنیانگذار آن در زندان بود یک پزشک خارجی این را تایید نکرده است و اگر عرفان است یکی از شرایطش این است که فرد باید یکتاپرست باشد اما می‌گویند بت‌پرست نیز می‌تواند عضو عرفان حلقه شود.
حاجی آقا زاده با بیان اینکه مسیحیت پروتستان است که حاکم بر انگلستان و آمریکا است فرقه فعال دیگری است، گفت: در دیدگاه پروتستان یهود مقدس است اینان در کشورهای اسلامی تبلیغ می‌کنند تا زمانی که همه‌پرسی استقلال می‌گذارند و همه‌پرسی استقلال معمولا رای می‌آورد که سودان جنوبی از این طریق از بین رفت.
وی افزود: ۴ شبکه فارسی زبان ۲۴ ساعته و ۱۷ شبکه پاره‌وقت برای تبلیغ مسیحیت فعالیت دارند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کاملترین پازل فرقه‌ای منافقین است، گفت: فرقه‌ها تمام دنیا از عقلانیت گرفته تا دین را ضربدر صفر می‌کند.
حاجی آقا زاده عنوان کرد: ۲۶ جریان صوفیه فعال در ایران داریم و گنابادی‌ها و ذهبی‌ها مهم‌ترینشان هستند که فعالیت ضد انقلابی دارند و در جریان فتنه ۸۸ سنگ تمام گذاشتند‌.
کارشناس عرفان‌های نوظهور خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات استاد دانشگاهی در آمریکا بزرگترین قدرت نرم جهان دست شیعیان است و آن هیأت‌های امام حسین علیه السلام است که باید از این فرصت به درستی استفاده شود.
وی با بیان اینکه نی‌ریز فارس مرکز بهاییت بود اما یک طلبه روی آن کار کرد اوضاع به نفع ما برگشت، گفت: جریان بهاییت اصل ابلاغ کلمه دارند یعنی مهم نیست چه می‌گویند مهم این است از شما بگویند؛ ماجرای فائزه هاشمی نقشه خود بهاییت بود و ارزش نداشت بخاطر یک نقد یک فرقه در ذهن مردم احیا شود.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: گاهی اوقات نقدها سبب تبلیغ برای فرقه‌ها می‌شود آنهایی که شیطان‌پرستی را نقد کردند بیش از خود شیطان پرست‌ها این فرقه را تبلیغ کردند.
حاجی آقازاده درباره جریان‌های زرتشتی گفت: افرادی که از آرم فروهر استفاده می‌کنند آدم‌هایی هستنتد که یا از تشیع خارج و رسما مرتد شدند و یا دسته دوم که مرتد نشدند بلکه فقط علاقه به کوروش و داریوش و غیره دارند.
وی با تاکید بر اینکه دعوای بحث زرتشت ریشه در ملی‌گرایی دارد، گفت: ایران قبل از اسلام ایران طبقاتی بود و همه نمی‌توانستند تحصیل کنند اما فرهنگی نیز داشت که باید گفته شود تا تعادل برقرار شود.
کارشناس عرفان‌های نوظهور تصریح کرد: یکی از اشتباهات ما در جریان‌ اهل سنت این بود که همه مذاهب تسنن را اهل سنت نامیدیم به‌طوری که در کردستان، گلستان سیستان و بلوچستان همه را اهل سنت خطاب قرار داریم و تفاوت‌ دیدگاه‌های آنان خط‌کشی نشد.
وی با بیان اینکه امروز بحث اینکه کجا شافعی کجا حنبلی هستند فراموش کنید، گفت: جامعه اهل سنت امروز از رویکرد فقهی به سمت رویکرد کلامی رفتند امروز خط‌کشی‌ها بر مبنای سلفی است درواقع بحث وحدت را همانگونه امام خامنه ای فرمودند در پیش می‌گیریم اما حواسمان به سلفی‌ها باشد که در بحث امنیت خطر محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *