بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

خانه / اختصاصی هیأت / بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

(( ان الحسین مصباح الهدی و سفینته النجاه )) محرم ماه شور و حماسه ، ماه ایثار و فداکاری ، ماه عشق و فریاد ، ماه ظلم ستیزی و عدالت خواهی ، ماه جهاد و شهادت و در یک کلام ماه معنویت افزا و معرفت افزا است . محرم با این نشانه های فضیلت و تعالی بخش ، ماه تمامی آزادی خواهان و انسان های جویای سعادت و کمال است

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

بسم الله الرحمن الرحیم

(( ان الحسین مصباح الهدی و سفینته النجاه )) محرم ماه شور و حماسه ، ماه ایثار و فداکاری ، ماه عشق و فریاد ، ماه ظلم ستیزی و عدالت خواهی ، ماه جهاد و شهادت و در یک کلام ماه معنویت افزا و معرفت افزا است . محرم با این نشانه های فضیلت و تعالی بخش ، ماه تمامی آزادی خواهان و انسان های جویای سعادت و کمال است . ملت ایران پیوندی ناگسستنی با محرم و عاشورا دارد و خیمه های عزا و بیرق های سیاه هیات های عزاداری و دستجات سینه زنی و زنجیر زنی و تمامی مجالس که با نام و یاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در این ماه برپا می شود همگی بر این پیوند گواهی می دهد .

ملت بزرگ و تمدن ساز ایران اسلامی ، با تاسی به امام حسین علیه السلام و مکتب سراسر حماسه و عاشورایی اش ، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در پرتو فرهنگ و مکتب مقاومت و ایستادگی آن حضرت ، یک چله پر افتخار را در این مسیر نورانی پشت سر گذاشت . اینک انقلاب اسلامی وارد چله دوم شده و دشمنان این انقلاب و ملت انقلابی ایران بیش از هر زمان دیگر برای در هم شکستن مقاومت عاشورایی مردم ما تلاش می کنند . عصبانیت سردمداران کاخ های ظلم و ستم از دست ملت ایران ، بدان جهت است که این ملت با انقلاب اسلامی خود مکتب و فرهنگ عاشورا را جهانی ساخت . راهپیمایی ده ها میلیونی اربعین که هر سال به شکوه و عظمتش افزوده می شود نماد و نشان از جهانی شدن مکتب تعالی بخش عاشورا است . مکتب امام حسین علیه السلام با شعار ((هیهات من الذله)) تضمین کننده مقاومت فعال ملت ایران و دیگر آزادی خواهان در برابر جبهه ها استکبار با محومریت آمریکای جنایت کار است .از این روی ماه محرم و عزایش بهترین فرصت برای تعمیق پیوند و ارتباط ملت و به ویژه جوانان آینده ساز با مکتب امام حسین علیه السلام است . هیئت های مذهبی تجلی قدرت نرم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و به همین سبب دشمنان برای تضعیف این قدرت در سال های اخیر سرمایه گذاری های فراوانی کرده اند . اکنون سکولار ساختن هیئتهای مذهبی و مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام از اقدامات و برنامه های اصلی دشمنان برای از بین بردن قدرت نرم جمهوری اسلامی و ملت ایران است . هیئت سکولار ، هیئتی است که در آن با تاکید بر عزاداری صرف از بیان اهداف امام حسین علیه السلام از قیام و مبارزه با ظلم و ستم  و تلاش برای برپایی حکومت اسلامی خبری نیست . در هیئت های سکولار که از اندیشه شیعه لندنی و اسلام آمریکایی سیراب می شود هیچ نام و نشانی از یزیدیان زمان و ضرورت مباره با آنان دیده نمی شود . از این رو تقویت جنبه های انقلابی  هیئت های مذهبی و مجالس عزاداری یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای خنثی سازی توطئه های دشمنان مکتب امام حسین علیه السلام است . هیئت انقلابی در شرایط کنونی هیئتی است که دارای ویژگی های زیر باشد :

  • در هیئت انقلابی در کنار عزاداری و گریه و زاری فلسفه عزاداری از دیدگاه امامان معصوم علیهم السلام تبیین می شود
  • در هیئت انقلابی اهداف و انگیزه های قیام امام حسین علیه السلام مورد توجه قرار گرفته و تشریح می گردد
  • در هیئت انقلابی درس ها و عبرت های عاشورا به درستی بیان می شود
  • در هیئت انقلابی جبهه حق و باطل زمان کنونی به استناد روایت ((کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا)) معرفی می شود
  • در هیئت انقلابی رمز و راز ماندگاری یاد و نام شهدای کربلا که در ولایت مداری آنان خلاصه می شود به درستی تبیین می شود
  • در هیئت انقلابی هدف تربیت انسان های مسئول درد مند ، مجاهد و اهل مقاومت در برابر استکبار است .
  • در هیئت انقلابی بیانیه گام دوم انقلاب با تمرکز بر جهاد امید آفرینی مورد توجه اهل خطابه و منبر است
  • در هیئت انقلابی خدعه ها نیرنگ ها و مکر دشمنان برای در هم شکستن مقاومت ملت ایران بر ملا می شود
  • در هیئت انقلابی بر تحکیم وحدت امت اسلامی و پرهیز از تفرقه تاکید می شود
  • در هیئت انقلابی ضرورت تبعیت از ولایت فقیه به عنوان نایب امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف تبیین می شود .

دست اندرکاران هیئت های رزمندگان در سراسر کشور تلاش می کنند پرچمدار یک هیئت انقلابی به معنای صحیح کلمه بوده و امید آن است متولیان و دست اندرکاران دیگر هیئت های مذهبی و مجالس عزاداری در ماه محرم به این مهم توجه خاص داشته باشند .

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *