بی عفتی و بی حجابی محصول توسعه مادیگرایانه فرهنگ خشن غرب است

خانه / استان ها / بی عفتی و بی حجابی محصول توسعه مادیگرایانه فرهنگ خشن غرب است

حجاب2

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت:بدحجابی و بی حجابی، ثمره ی عدم شناخت حقیقی به جایگاه زن در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، فرارسیدن هفته عفاف و حجاب را گرامیداشت و با اشاره به آیات و روایات اسلامی به تشریح فلسفه حجاب از منظر دین مبین اسلام پرداخت و آثار اجتماعی آن را برشمرد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، انقلاب اسلامی به برکت رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را برای جامعه ایرانی اسلامی و به ویژه بانوان این کشور عزت آفرین دانست و تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، نقش و جایگاه و عظمت زن در کشور ارتقا یافت و آن نگاه های دنیوی و مادی و حقیرانه نسبت به زن در جامعه وجود ندارد؛ بلکه زنان علاوه بر ایفای نقش مادری، پست های مهمی در اداره کشور بعهده گرفته اند و بیش از نیمی از قشر تحصیل کرده دانشگاهی کشور را تشکیل می دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، حجاب و عفاف زنان و مردان را ضامن سلامت اجتماع دانست و تأکید کرد: اسلام با حضور زنان در فعالیت های اجتماعی مخالف نیست؛ بلکه اهمیت و فلسفه حجاب و عفاف برای تضمین سلامت جامعه است و باید گفت علاوه بر اسلام، حتی کشورهای غیر مسلمان نیز برای کاهش میزان جرم در جامعه به مسئله حجاب و حفظ حریم بین زن و مرد پرداخته اند و جداکردن اتوبوس و واگن های قطار زنان از مردان در این کشورها مصداق این موضوع است.

حجت الاسلام سرافراز، اهمیت حجاب و عفاف از منظر آیات قرآن مجید را تبیین کرد و با اشاره به آیه شریفه 31 از سوره مبارکه نور”‌ وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ “‌،‌گفت: در این آیه از کلام الله مجید، فلسفه حجاب را به طور صریح و آشکار می بینیم.

حجت الاسلام سرافراز، اضافه کرد: خداوند متعال در این آیه فرموده اند:‌ زنان را به فروبستن دیدگان خود از هر نامحرم و همچنین آشکار نکردن زیورهای خویش سفارش کرده و حدود نامحرمان را از افراد خانواده و جامعه مشخص ساخته است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، اضافه کرد: با اندکی تدبر در آیات قرآن درمی یابیم که احترام و حرمت زن، یکی از اهداف و فلسفه های اصلی حجاب است و آثار آن در جامعه علاوه بر حفظ طهارت و پاکی مردان و زنان، مصونیت در برابر تعرض هوسرانان را به دنبال دارد.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، گفت: اگر نسبت به حقیقت تعالیم الهی دین مبین اسلام معرفت داشته باشیم، به وضوح می بینیم که عظمت حجاب برای رسیدن انسان به سعادت و کمال است و بدحجابی و بی حجابی، ثمره ی عدم شناخت حقیقی به جایگاه زن در جامعه است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،در ادامه به واژه عفاف، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: واژه عفاف، به شایستگی در جامعه شناخته نشده و گاهی با حجاب مترادف و هم معنی انگاشته می شود؛ در صورتی که گسترده عفاف به گستردگی زندگی بشری است و اختصاص تنها به غرایز جنسی و بحث پوشش و … ندارد.

حجت الاسلام سرافراز، عفاف را به نوعی پاکدامنی و پاکیزگی کلی اعضای بدن از آلودگی ها و نازیبایی های اخلاقی دانست و تأکید کرد: عفاف و حجاب برای بالابردن امنیت روحی، روانی و حتی جسمی افراد در جامعه سفارش شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: همان گونه که حجاب و عفاف ضامن امنیت افراد در جامعه است، بدحجابی و بی حجابی نیز تهدیدی برای سلامت جامعه به شمار می رود و از نظر شرع، قانون و عرف باید با متخلفان در این حوزه به دلیل ایجاد مخاطره برای شهروندان برخورد لازم صورت پذیرد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،نهادینه شدن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بعنوان یک فریضه واجب الهی را لازم و ضروری برشمرد و تذکر لسانی را یکی از راهکارهای کاهش پیامدهای ناهنجاری های اخلاقی است.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان، با تأکید بر رعایت اخلاقیات و احکام شرعی از سوی همه افراد جامعه، یادآور شد: اگر زنان جامعه باحجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام سرافراز، نقش مردان در خانواده و مسئولان در ادارات و دستگاه های مختلف و نهادها و ارگانها را در زمینه حجاب و عفاف بسیار سنگین دانست و متولیان امر فرهنگ را در نهادینه شدن ارزش های ناب اسلامی خطیر عنوان کرد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، در پایان مسئله حجاب و عفاف را یکی امر عقلایی و پذیرفته شده در اکثر مذاهب و حتی اقلیت های دینی موجود در سطح جهان دانست و بی عفتی و بی حجابی کنونی انسان غربی را محصول توسعه مادیگرایانه فرهنگ خشن غرب عنوان کرد، نه دین مسیحیت، و گفت:‌ رعایت حدود شرعی در جامعه از عوامل کاهش درصد طلاق، زنده و پویاتر شدن بنیان خانواده ها، کاهش بزهکاری های اجتماعی و اخلاقی است و مسئله حجاب علاوه بر آنکه یک عمل فردی می باشد، دارای ابعاد اجتماعی قابل توجهی است، که نقش مستقیم در سلامت روانی جامعه دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *