تصاویر جدید از شهرهای موشکی سپاه

تصاویر جدید از شهرهای موشکی سپاه

خانه / پیشنهاد ویژه / تصاویر جدید از شهرهای موشکی سپاه

مزرعه موشکی سپاه و شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین تلفیقی از فناوری‌های مختلف و تکنیک و تاکتیک‌های عملیاتی است.

تصاویر جدید از شهرهای موشکی سپاه

پایگاه اطلاع رسانی هیات: پس از گذشت بیش از 40 سال از اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان و پس از پشت سر گذاشتن تهدیدها و چالش‌های مختلف امنیتی دفاعی در طول این سال‌ها، امروز جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان یک نیروی دفاعی راهبردی به ترازی از قدرت دفاعی رسیده است که نه‌تنها قادر به خنثی کردن تهدیدات ابرقدرت‌ها است، بلکه پا را فراتر گذاشته و در عرصه‌ فناوری دفاعی قادر به طراحی‌های منحصر به فرد و عملی کردن فرآیند «ایده تا محصول» است.

مهم‌ترین و منحصربه‌فرد ترین دستاورد دفاعی که در این رزمایش شاهد آن بودیم و موجب حیرت بسیاری از کارشناسان و ناظران بین‌المللی شده بود، شلیک موشک‌های بالستیک مدفون شده در زیر خاک به سمت اهداف بود. موضوعی که برخلاف شلیک موشک‌های بالستیک از سیلوهای زیرزمینی که آن هم تنها در اختیار چند کشور محدود جهان قرار دارد، تاکنون سابقه‌ای از آن در دنیا وجود نداشت و فناوری آن تاکنون در انحصار ایران قرار دارد.

تصاویر جدید از شهرهای موشکی سپاه
تصاویر جدید از شهرهای موشکی سپاه

در حقیقت ساختار شهرهای موشکی ایران که به صورت تونل‌های حفر شده در دل کوه با مهندسی و حفاری خاص خود بود، امکان دپوی انبوهی از موشک‌های بالستیک در بردهای مختلف و شلیک آنها از سیلوهای زیرزمینی را که این سیلوها نیز بخشی از شهر موشکی به شمار می‌آمدند فراهم می‌کرد و بدین ترتیب گام بسیار بزرگی در راستای محافظـت از این توان برداشته شد.

در ادامه این مطلب فیلمی از شهرهای زیرزمینی سپاه پاسداران را مشاهده می نمایید.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *