تعظیم شعائر حسینی، تضمین کننده حیات و حرکت مکتب است | حجت الاسلام قمی

خانه / پیشنهاد ویژه / تعظیم شعائر حسینی، تضمین کننده حیات و حرکت مکتب است | حجت الاسلام قمی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نیازهای مردم، جامعه و انقلاب مسئله ما است و راهنمای ما نیز رهبری هستند، گفت: چند سال است که ایشان تاکید می‌کنند به موضوع خانواده بپردازید.

تعظیم شعائر حسینی، تضمین کننده حیات و حرکت مکتب است | حجت الاسلام قمی

هیاتدهمین همایش سالروز قشر بسیج مداحان با حضور سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، یوسف ارجونی  ریاست سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی، برادر شهید والامقام کراماتی شهید شاخص قشر بسیج مداحان سال ۱۴۰۰ از استان بوشهر و با حضور جمعی از مداحان و پیشکسوتان جامعه ستایشگری در محل سالن جلسات رضویه سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم اظهارداشت: شهید کاظمی یک وقتی به ما گفت که بیایید و پاسدار شوید، من به او عرض کردم که ما مدت‌هاست که وا داده‌ایم و در تصورمان این لباس سبز، تنمان است.

وی در ادامه تاکید کرد: در بسیج مداحان و نهادهای انقلابی و مکتبی که در حوزه اقامه عزای حسینی و تعظیم شعائر حسینی خادم هستند و زحمت می‌کشند، یک انسجام و یکپارچگی بین عزاداران سیدالشهدا وجود دارد که به آن افتخار می‌کنیم. تعظیم شعائر حسینی، تضمین کننده حیات و حرکت مکتب است.

قمی با بیان اینکه اگر توفیق داشته باشیم، هدف ما بهتر خدمت کردن است، اظهار داشت: اگر در جایی ضعفی دیده می‌شود، باید احیا شود.اگر افول کرده باید تقویت شود.

وی افزود: تعظیم شعائر حسینی و برکات آن، قرن‌ها جلوی چشم‌های ما است و نسل به نسل، ما در پناه سیدالشهدا به جلو آمدیم.

قمی اظهار داشت: یک زمانی منزل آقای حسن‌زاده آملی بودیم و یکی از طلاب از ایشان پرسیدند که تکلیف ما در حوزه اجتماعی و سیاسی چیست؟ پاسخ دادند، «ساده است، چشمانتان را به لبان مقام معظم رهبری بدوزید». نیازهای مردم، جامعه، انقلاب مسئله ما است و راهنمای ما نیز رهبری هستند. چند سال است که ایشان تاکید می‌کنند به موضوع خانواده بپردازید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمنان بشریت بر موضوع خانواده تمرکز کردند و در کشورمان نیز سرمایه‌گذاری تبلیغاتی‌ خود را افزایش دادند، از این رو هرچه که ضرورت جامعه است باید به آن بپردازیم.

تعظیم شعائر حسینی، تضمین کننده حیات و حرکت مکتب است | حجت السلام قمی

فکر و اندیشه انقلابی مردم و جوانان ما توسط مداحان و منبرهای امام حسین علیه السلام شکل گرفت

سردار قریشی جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم گفت: در عصر ما، انقلاب اسلامی از عزاداری امام حسین و محرم و عاشورا ریشه گرفت. قیام ۱۵ خرداد که آغاز حقیقی انقلاب اسلامی است در محرم اتفاق افتاد. تظاهرات بزرگ انقلاب در سال ۵۷ در ایام محرم بود.

وی ادامه داد: در حقیقت ما در انقلاب هم ضربه ابتدایی و هم ضربه نهایی را در محرم و در این ایام حسینی به نتیجه رساندیم. فکر و اندیشه انقلابی جوانان و مردم ما توسط مادحین و منبرهای امام حسین شکل گرفته است. در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، محرم و صفر تقویت کننده روحیه رزمندگان بود. ما همه پیروزی‌ها را که در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، در مقابله با داعش و در جبهه مقاومت، به برکت اندیشه حسینی و برگرفته از نهضت عاشورای حسینی به دست آورده‌ایم.

قریشی همچنین گفت: در حقیقت بهتر است که بگوییم این امام حسین علیه السلام و حسینیه‌ها بودند که انقلاب اسلامی و اسلام را در مقابل تهاجم اموی‌ها، سفیانی‌ها، عباسی‌ها و حتی مغول‌ها تا دوران صدام و ترامپ و بعد از آن نیز حفظ کرده و حفظ خواهد کرد.

جانشین فرمانده سازمان بسیج افزود: رژیم صهیونیستی شعار نیل تا فرات را می‌داد و بر کشورهای قدرتمند منطقه که ارتش‌های قوی داشتند، غلبه پیدا کرد اما در نهایت در مقابل قدرت شیعیان لبنان و برادران اهل تسنن در فلسطین، نتوانستند بایستند و امروز صهیونیست‌ها در اطراف خود دیوارهای آهنین کشیده‌اند تا در امان باشند.

وی افزود: وقتی پهپاد آمریکایی را ساقط کردیم، دو اتفاق برای ما رقم خورد؛ اول اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود که ما در مقابل دشمن محکم ایستاده‌ایم و برخورد کنیم. دوم اعتماد به سیستم پدافند داخلی خودمان بود. ما موشک روسی نیز داشتیم که برد بیشتری نیز دارد، اما از موشک‌های داخلی خودمان استفاده کردیم.

قریشی همچنین تصریح کرد: وقتی که اپراتور پدافند قصد شلیک به پهباد آمریکایی را داشت، اول به حضرت زهرا (س) توسل می‌کند و دوم به یکی از شهدای مشهد مقدس توسل می‌کند. بعد از این اتفاق به دیدن مادر شهید می‌روند و مادر شهید نقل می‌کند که من در خواب شهید را دیدم که داشت لباس رزم می‌پوشید، وقتی پرسیدم کجا می‌روید گفت به جنوب می‌روم و بچه‌ها به من نیاز دارند.

جانشین فرمانده بسیج ادامه داد: دولت جدید باید از یک طرف برای رفع مشکلاتی که در سیستم اجرایی کشور وجود دارد، تلاش کند و از طرف دیگر با مشکلاتی مانند کرونا و همچنین فضاسازی‌های آمریکا و اسرائیل مقابله نماید.

قریشی در خصوص منطق طرح صیانت از فضای مجازی گفت: بیش از ۳ هزار نفر از منافقین در آلبانی پشت مانیتور نشستند و علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند. صدها جاسوس از رژیم صهیونیستی کارشان استفاده از فضای مجازی برای تاثیر بر فکر و اندیشه مردم ما است و همچنین هزاران وهابی سعودی این کار را نیز می‌کنند. لذا اگر دشمنان در جنگ فرهنگی، بتواند افکار، اندیشه و بصیرت جوانان ما را مورد حمله قرار دهند، بدون هیچ گونه درگیری به اهداف خود می‌رسند.

یوسف ارجونی مسئول سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی نیز در این مراسم اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای طی سال‌های اخیر در مباحث خانواده و فرزندآوری نکاتی را به جامعه ستایشگری اشاره داشتند و به اهمیت این موضوعات در جامعه می‌پردازند. همین فرمایشات و بیانات رهبری به مداحان، برای دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، طوری باعث هراس شده که با تمام رسانه های خود مثل همین شبکه اینترنشنال پا به میدان جنگ گذاشته و با ایجاد عملیات روانی صحنه را پر کنند و هر بار جنگ نرم دیگری را رقم بزنند که این خود گواهی ترس از نفوذ کلمه توسط جامعه ستایشگری است.

 وی گفت : رسانه‌های غربی همیشه می‌خواهند با ایجاد و القاء موج بدبینی و ناامیدی در جامعه با تمام توان دشمنی خود را به نمایش بگذارند که الحمدالله به برکت اهل بیت علیهم‌السلام هیچ‌کدام نتوانستند به مقاصد شوم خود دست پیدا کرده و مردم حسینی را از پای منبرها و هیأت‌ها دور کنند.

در این مراسم از خانواده شهید شاخص سال ۱۴۰۰، شهید عبدالهادی موسوی کراماتی از استان بوشهر تجلیل شد. همچنین از کتاب «منبر نخل» که به شهید میثم تمار و شهدای شاخص مداح می‌پردازد، رونمایی شد.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *