تغییر مفهوم زندگی عامل تاختن یزیدیان بر امام حسین علیه السلام

تغییر مفهوم زندگی عامل تاختن یزیدیان بر امام حسین علیه السلام

خانه / مطالب و رویدادها / تغییر مفهوم زندگی عامل تاختن یزیدیان بر امام حسین علیه السلام

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: عاملی که موجب شد یک جریان مقابل امام حسین علیه السلام قرار بگیرد، ایشان را به بدترین شکل ممکن شهید کند و میوه‌های دل پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و سلم در سرزمین کربلا را به اسارت ببرد در ظاهر، قدرت طلبی و رسیدن به قدرت بود.

تغییر مفهوم زندگی عامل تاختن یزیدیان بر امام حسین علیه السلام

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: عاملی که موجب شد یک جریان مقابل امام حسین علیه السلام قرار بگیرد، ایشان را به بدترین شکل ممکن شهید کند و میوه‌های دل پیامبر اسلام صل الله و آله و سلم در سرزمین کربلا را به اسارت ببرد در ظاهر، قدرت طلبی و رسیدن به قدرت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: آیت الله علم الهدی افزود ۱۴ قرن است که گریه بر مظلومیت امام حسین علیه السلام و تنفر از اشقیای آن زمان از جمله عمر سعد، شمر و یزید در ما و فرزندان ما نهادینه شده است؛ مظلومیت امام حسین علیه السلام و جنایاتی که دشمنان ایشان در کربلا و در مسیر اسارت اهل بیت علیهم السلام انجام دادند در خود تاریخ امت‌ها بی سابقه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بدترین اقوام در امت انبیای الهی یهود عنود بودند، اما در تمام تاریخ جنایات یهود سابقه ندارد یک پیامبر را بکشند و بچه سه ساله اش را روی بدن سر بریده اش تازیانه بزنند.

آیت الله علم الهدی با طرح این پرسش که چه عاملی موجب شد که مردم کوفه این جنایت را آن زمان مرتکب شوند در حالی که این جنایت دیگر در تاریخ تکرار نشده است، بیان کرد: ما که به امام حسین علیه السلام ارادت داریم باید بدانیم چرا چنین اتفاقی افتاده است؟

او تصریح کرد: اولین لعن در زیارت عاشورا لعن به امتی است که اقدام به شهادت امام حسین علیه السلام کرده اند و بیان شده” لعن الله امه قتلتک و لعن الله امه ظلمتک” علت لعن امت اسلامی دو عامل مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به عامل اول تاکید کرد: یک عامل اصلی این قضیه مردم جامعه آن زمان بودند و این جامعه بستری را ایجاد کرد که عمر سعد و ابن زیاد جولان بدهند وقتی مردم در مقابل ظلم و فساد سکوت کنند عمر سعد‌ها فرصت تاخت و تاز پیدا می‌کنند.

آیت الله علم الهدی عامل دوم را تغییر مفهوم زندگی مردم عنوان و اظهار کرد: وقتی مفهوم زندگی برای مردم کاملا تغییر کرده بود مردم هم و غمشان شکمشان می‌شود و برای اینکه خواسته‌های دنیاییشان از بین نرود مقابل سیدالشهدا علیه السلام ایستادند.

او افزود: وقتی آزادی، حریت، اخلاق و عدالت از زندگی مردم رخت بربندد آن جامعه بستری برای تاخت و تاز یزید، شمر و عمر سعد می‌شود، اما وقتی در زندگی مردم اخلاق و انسانیت اصالت پیدا کند امثال شمر و یزید نمی‌توانند عرض اندام کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ۱۲۰ هزار نفری که مقابل امام حسین علیه السلام قرار گرفتند همه مردم کوچه و بازار کوفه بودند و سرباز حقوق بگیر یزید نبودند, ادامه داد: به این مردم برای اینکه مقابل سیدالشهدا علیه السلام قرار بگیرند پول نداده بودند بلکه علت این بود که گفتند ما می‌خواهیم زندگی کنیم و می خواهیم به عمر سعد ثابت کنیم که با امام حسین علیه السلام نیستیم لذا وقتی معیار جامعه این شد جامعه حسین کش می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *