تفسیر المیزان تفسیر استدلال های عقلانی است

خانه / پیشنهاد ویژه / تفسیر المیزان تفسیر استدلال های عقلانی است

هیچ کتاب تفسیری به اندازه‌ المیزان رفع مهجوریت از قرآن نکرده ‌است؛ شهید مطهری می‌فرماید، من در هیچ موردی به المیزان مراجعه نکردم مگر این‌که جواب آنچه را که می خواستم، در آن یافتم.

تفسیر المیزان تفسیر استدلال های عقلانی است

هیاتحجت‌الاسلام رضا میرزایی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت علامه طباطبایی که در سالن اجتماعات فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد، با بیان این که گرامیداشت یاد علما موجب شناخته شدن میراث های گرانبهای اسلام و دین می شود، اظهار داشت: علامه طباطبایی مجموعه‌ای از معارف و اندوخته‌های اسلام بود که روشنفکری، جهانی بینی و مطالعه و تاثیرگذاریشان برای همه ما الگوست. ایشان از همه علوم اسلامی مطلع بود و تنها مکتب جامعی چون اسلام می‌تواند چهره‌ای مثل ایشان را تربیت کند.

وی اظهار کرد: طلاب و روحانیون سر سفره علامه نشسته و از علوم ایشان بهره‌مند می‌شود.اولین ویژگی از شخصیت علامه تلاشگری برای کسب علم بود و هرگز نسبت ‌به تعلیم و تفکر خستگی نداشت .

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: جامعیت علمی یکی از خصوصیات علامه طباطبایی بود. ایشان به فلسفه، تفسیر و فقه و اصول تسلط داشت و آنچه نوشته و به رشته تحریر در آورده است، بر اساس نیاز سنجی در حوزه علمیه بوده است.

وی با بیان این که تفسیر المیزان تفسیر استدلال های عقلانی است، گفت: هیچ کتاب تفسیری به اندازه‌ المیزان رفع مهجوریت از قرآن نکرده ‌است؛ شهید مطهری می‌فرماید، من در هیچ موردی به المیزان مراجعه نکردم مگر این‌که جواب آنچه را که می خواستم، در آن یافتم.

تفسیر المیزان تفسیر استدلال های عقلانی است

حجت الاسلام میرزایی اضافه کرد: یکی از علمای وهابی در مورد علامه طباطبایی می گوید، من تعجب می کنم از این که علامه طباطبایی چقدر به قرآن تسلط داشته و در شرایطی المیزان را نوشته که شیعه تحت فشار سلفی‌ها بود و المیزان تماماً ناظر به نقد المنار است.

وی گفت: علامه طباطبایی احیاگر سبک تفسیری اهل‌بیت علیهم السلام است و قرآن را با آیات آن تفسیر می‌کند و در بحث فلسفی آبروی فلاسفه که متهم به الحاد و بی‌دینی بودند، را خریده و حفظ کردند. علامه در عین‌حال که فیلسوف است بیشترین تعبد را دارد و اخلاقش کم ‌نظیر بود و نقش بسزایی در شناساندن شعیه به جهان دارد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، بیان کرد: معرفت‌شناسی در دنیای اسلام با علامه طباطبایی شروع شد و شاگردان در همه جا با تفکرات انحرافی و شبهات مقابله می کنند و از جمله تالیفات ایشان در حوزه فلسفه می توان به کتاب بدایه و نهایه که کاملترین کتب فلسفی حوزه هستند، اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *