تقریظ امام خامنه ای بر مربع های قرمز

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / تقریظ امام خامنه ای بر مربع های قرمز

به مناسبت هفته دفاع مقدس، در نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» اثر حاج حسین یکتا رونمایی شد.

تقریظ امام خامنه ای بر مربع های قرمز

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام: به مناسبت هفته دفاع مقدس، در نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مراسمی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» به روایت حاج حسین یکتا و تدوین سرکار خانم زینب عرفانیان رونمایی شد.

این مراسم با تلاش مؤسسه‌ی پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی، در جوار مزار شهدای دفاع مقدس و با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ی ادبیات و هنر دفاع مقدس، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در گلزار شهدای بهشت زهرا سلام الله علیها برگزار شده است.

تقریظ امام خامنه ای بر مربع های قرمز
تقریظ امام خامنه ای بر مربع های قرمز

 

به گفته  حاج حسین یکتا آنچه که این اثر را متفاوت کرده است تعداد شهدایی است که نام و یاد آنها در این کتاب برده شده است، در کتاب «مربع‌های قرمز» بیش از 100 شهید دفاع مقدس که عمدتا از همرزمان حاج حسین یکتا بوده اند و در کنار ایشان به شهادت رسیده اند نام برده شده و یاد آن عزیزان گرامی داشته شده است.

وی افزود: در دوره ای هستیم که عملا در اجتماعات مختلف از جمله در سفرهای راهیان نور و یادواره های شهدا با جوانان زندگی کنیم لذا مطالبی به رشته تحریر درآمد که نیاز امروز این قشر از جامعه می باشد.

وی خاطرنشان کرد امروز باید با جوانان صحبت کرد و صرفا به سخنرانی ها اکتفا کردن اشتباه است، حرف زدن با قشر جوان و گوش شنوا بودن برای جوان ها از آن جنس صحبت هایی خواهد بود که می توانند از آن استفاده کنند.

کتاب «مربع‌های قرمز» ، خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا است که به قلم خانم زینب عرفانیان تدوین و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

نهضت خاطره گویی دفاع مقدس مکتب مقاومت را توسعه می‌دهد

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: نهضت خاطره گویی دوران دفاع مقدس، مهمترین سازه تولید قدرت نرم و توسعه مکتب مقاومت برای ایران و مظلومان جهان است.
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر بر کتاب مربع‌های قرمز،  افزود: ما می‌توانیم با خاطره گویی مصائب و افتخارات فرزندان قهرمان در دوران دفاع مقدس را به نسل‌های بعد خود منتقل کنیم.
وی اظهارداشت: با انتشار خاطره‌های دوران دفاع مقدس می‌توان ایثار و شهادت بیش از ۲۰۰ هزار شهید و ۳۰۰ هزار جانباز و صبر و مقاومت مادران شهدا را به نسل‌های جوان و جهانیان منتقل کنیم.
رحیم صفوی با اشاره به اینکه شهدا دفاع مقدس راه کربلا و شهدای مدافع حرم راه قدس را باز کردند بیان کرد: خون شهدایی همچون شهید سلیمانی باعث آزادی قدس خواهد شد.
تقریظ امام خامنه ای بر مربع های قرمز
تقریظ امام خامنه ای بر مربع های قرمز
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب به همرزمان خود در دوران دفاع مقدس که توفیق شهادت نداشتند توصیه کرد تا با پیوستن به نهضت خاطره گویی و خاطره نویسی، حقایق غیر قابل تصور دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان که از فضای آن دوران دور بودند بیان و یا منتشر کنند.
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی افزود: این کار به عنوان یک رسالت برای انتقال تاریخ آن دوران به نسل دوم و سوم بر عهده نسل گذشته است و برای این کار به مولفان خوش ذوق و رزمندگان صادق نیاز است.
در این مراسم هدایای ویژه ای به خانم عرفانیان و حاج حسین یکتا نویسنده و راوی کناب مربع های قرمز اهدای شد.

متن تقریظ امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی
بسیار شیرین و جذاب نوشته شده است.
رد پای چانه گرمی‌های آقای حاج حسین یکتا در آن آشکار است.
ظرافت‌های برخاسته از ذوق و قریحه‌ی لطیف که در سراسر کتاب گسترده است، می‌تواند از نویسنده‌ی خوش قلم و چیره دست کتاب باشد و می‌تواند هم دُر افشانی‌های راوی باشد.
نقطه‌ی برجسته‌ی کتاب یاد شهیدان و یاد حال و حضور ملکوتی آنان پیش از شهادت است که حقا بسیار خوب تصویر شده است.
ارادت راوی به مرحوم آقای حاج میرزا علی احمدی میانجی هم برای من جالب بود، آن مرحوم را حدود شصت سال به علم و تقوا و ورع می‌شناختم و به من لطف داشت. این کتاب ظاهرا چند روز پیش رونمائی شده است، برای من چندی پیش از این فرستاده بود و تماما مطالعه شد.
۹۷/۴/۲۶

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *