تلاش شهرداری تهران برای احیا روضه خانگی

خانه / پیشنهاد ویژه / تلاش شهرداری تهران برای احیا روضه خانگی

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص نقش این سازمان در خصوص برنامه «روضه‌خوان» گفت: سازمان فرهنگی هنری با هدف احیای سنت برگزاری روضه خانگی، نقش حلقه وصل بین مداحان جوان و علاقه‌مندان به روضه خانگی را ایفا می‌کند.

تلاش شهرداری تهران برای احیا روضه خانگی

هیاتسیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص طرح برنامه «روضه‌خوان» گفت: برنامه‌های سازمان به سه دسته برنامه‌های «میدانی و حضوری»، «مجازی» و «جهادی» تقسیم‌بندی می‌شود. با رویکرد برنامه‌های جهادی، سازمان فرهنگی هنری با ستاد ملی کرونا در استان تهران تفاهم‌نامه‌ای را به منظور کمک به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در راستای مبارزه با کرونا منعقد کرد.

وی افزود: یکی از موضوع‌های مهم، بحث عدم تجمع مردم بود. در محرم که یکی از زمان‌های ویژه‌ای است که مردم در مساجد، تکایا و تجمعات حضور پیدا می‌کنند این موضوع نگران‌کننده‌تر بود و باید جایگزینی برای تجمعات مطرح می‌شد.

تلاش شهرداری تهران برای احیا روضه خانگی

فاطمیان‌پور گفت: در همین راستا برنامه «روضه‌خوان» را با توجه به فرهنگ اصیل روضه‌خوانی در منازل و برای جلوگیری از ازدحام مردم، از همان محرم سال ۱۳۹۹ آغاز کردیم. برای اجرایی کردن این طرح نیاز به گروه‌های مردمی بود. از کانون‌های مردمی فعال در سطح شهر، جمعی از مداحان جوان و گروهای جهادی داوطلب تشکیل دادیم و سامانه‌ای را با عنوان «جلوه سوگ» راه‌اندازی کردیم تا مردم با مراجعه به آن درخواست خود برای برگزاری روضه خانگی را اعلام کنند. یادآوری می‌کنم که بیش از ۴۰۰ کانون مردمی و جهادی در موضوعات مختلف با سازمان در ارتباط هستند و مشارکت می‌کنند.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری در حقیقت نقش حلقه وصل را بین خانواده‌هایی که درخواست روضه خانگی دارند و مداحان و ذاکرینی که علاقه دارند با مردم در ارتباط باشد و دوست دارند سنت روضه‌خوانی خانگی را احیا کنند، ایفا می‌کند. قشر عظیمی از این مداحان، جوانانی هستند که با اشتیاق و به رایگان در این طرح شرکت کردند.

فاطمیان‌پور در پایان گفت: این طرح مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت و دلیل محکمی برای با افتخار ادامه دادن این طرح در ایام فاطمیه ۱۴۰۰ شد. تا زمانی که کانون‌های داوطلبی داشته باشیم که به صورت رایگان بتوانند این خدمت را به خانه‌های مردم برسانند، سازمان فرهنگی هنری نقش این حلقه وصل را ایفا خواهد کرد.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *