توجه به نماز یکی از درس‌های مکتب حضرت زهرا است

خانه / پیشنهاد ویژه / توجه به نماز یکی از درس‌های مکتب حضرت زهرا است

مدیرکل اداره ارشاد اصفهان با بیان اینکه یکی از درس‌هایی که مکتب حضرت زهرا به ما می‌آموزد، توجه به امر نماز است، گفت: آن چیزی که انسان را به انسانیت می‌رساند، نماز است.

توجه به نماز یکی از درس‌های مکتب حضرت زهرا است

هیات:محفل انس با قرآن کریم، عترت و شهدا همزمان با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و دومین سالگرد سردار دل‌ها به همت کمیته قرآن ستاد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی استان اصفهان در بقعه امامزاده سید محمد علیه السلام برگزار شد.

این برنامه با اجرای عظیم هاشم‌زاده، تلاوت قاری نوجوان محمد توکلی و قاری ملی علیرضا مکاری، اجرای گروه تواشیح بین‌المللی فلق، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و همچنین مداحی با نوای محمد گلابگیر خادم آستان قدس رضوی و حضور پرچم متبرک رضوی همراه بود.

توجه به نماز یکی از درس‌های مکتب حضرت زهرا است

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز، گفت: یکی از درس‌هایی که مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها به ما می‌آموزد توجه به امر نماز است. آیه ۱۹سوره معارج اشاره دارد که انسان در یک حالت بیمناک و مضطرب خلق شده است و وقتی یک ناراحتی، نگرانی، کسری و کمبودی و مصیبت بر او وارد می‌شود، جزع می‌کند و تاب و توان ندارد و وقتی خیر به او می‌رسد و اموال یا مقام پیدا می‌کند، او در آنچه خدای متعال به او عنایت کرده، دیگران را فراموش می‌کند و بخل می‌ورزد.

وی با اشاره به ویژگی مسلمانان در قرآن، بیان کرد: قرآن بیان می‌کند، مسلمانان واقعی، نمازگزارانی هستند که پیوسته از نمازشان مراقبت می‌کنند. بدانید آن چیزی که انسان را به انسانیت می‌رساند، نماز است و قبولی همه اعمال ما به خاطر نماز است.

یادآور می‌شود، کمیته قرآنی استان اصفهان شامل دارالقرآن اهل بیت علیهم السلام خمینی شهر، اداره‌کل ارشاد اصفهان، سازمان تبلیغات استان اصفهان، اداره‌کل اوقاف استان اصفهان، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان و آستان مقدس امامزاده سیدمحمد خمینی‌شهر می‌شود.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *