توحید واقعی تنها در خانه اهل بیت یافت می شود

خانه / مطالب و رویدادها / توحید واقعی تنها در خانه اهل بیت یافت می شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیه السلام) گفت: باید همه ما تلاش کنیم تا در این دهه کرامت، شیعه بودن خودمان را تحکیم ببخشیم و بدانیم که زیارت برای تکمیل توحید است چرا که توحید واقعی تنها در خانه اهل بیت(علیه السلام) یافت می شود.

آیت الله جواد فاضل لنکرانی در گفتگویی، به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت به اهمیت زیارت و نقش این امر مهم در زنده نگه داشتن مکتب تشیع اشاره کرد و گفت: در متون دینی ما اجتماع پیرامون سیره اهل بیت (علیه السلام) به عنوان کلید اصلی برای حل همه مشکلات در موضوع های مختلف مطرح شده است، بنابراین لازم است عالمان دین و استادان حوزه های علمیه حقیقت این مطلب را برای مردم روشن کنند.

وی با بیان این که در انقلاب اسلامی برای بهره مندی بیشتر زائران از فضاهای معنوی بسیار تلاش شد، ادامه داد: امروز در تمام صحن های حرم های امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و بسیاری از امامزاده ها برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود و مخاطبان فراوانی از سخنرانی خطیبان برجسته کشور استفاده می کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) گفت: همه مردم ایران باید توجه کنند که بسیاری از برکاتی که در ایران وجود دارد و تشکیل حوزه علمیه و انقلاب اسلامی همه و همه از برکت وجودی امام هشتم و خواهرگرامی اشان حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) می باشد.

*امام رضا(علیه السلام) محور تشیع اثنی عشری و محور ثقل شیعه می باشد

آیت الله فاضل لنکرانی خاطر نشان ساخت: امام رضا(علیه السلام) محور تشیع اثنی عشری و محور ثقل شیعه می باشد چرا که هرکسی که امام هشتم را به امامت قبول داشته باشد  شیعه 12امامی می باشد و طبق نقلی از امام معصوم(علیه السلام) ثواب زیارت ایشان از زیارت جدشان سیدالشهدا(علیه السلام) نیز بیشتر می باشد چرا که همه شیعیان امام حسین(علیه السلام) را زیارت می کنند اما تنها شیعیان اثنی عشری هستند که با اعتقاد به امامت امام رضا(علیه السلام) آن بزرگوار را زیارت می کنند.

*از ظرفیت حضور مردم در مشارف مشرفه به خوبی استفاده شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) با اشاره به جایگاه ویژه بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(علیه السلام) در کشور بیان کرد: در سال های اخیر آمار زائران حرم های اهل بیت(علیه السلام) و اماکن مقدس رو به افزایش است که می توان از این ظرفیت حضور مردمی برای گسترش معارف الهی و سیره معصومین استفاده کرد.

*-نقش رسانه ها در گسترش فرهگ رضوی در جامعه

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به نقش برجسته رسانه ها در دهه کرامت در رساندن حقیقت پیام اهل بیت(علیه السلام) به مردم گفت: صدا و سیما در دهه کرامت می تواند از فضای ایجاد شده استفاده و معارف اهل بیت(علیه السلام) را با نمایش برنامه های متنوع به افراد جامعه منتقل کند.

وی در قسمت دیگری از بیانات خویش به تشریح اهمیت زیارت در متون اسلامی پرداخت و با بیان اینکه هدف های زیارت برای انسان بسیار گسترده است افزود: باید در این دهه کرامت و سایر مناسبت ها به مردم  گفته شود برای رشد و تعالی خود و سعادتمند شدن در دنیا و آخرت لازم است در اماکن مقدس حضور یابند و از این سرچشمه های معرفت استفاده کنند.

*مقابله با دشمنی های استکبار تنها با توسل به مکتب و سیره اهل بیت(علیه السلام) امکان پذیر است

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز بهترین نقطه مقابله با دشمنی هایی که نظام استکبار برای اسلام و شیعه به وجود دارد آورده، توسل به مکتب و سیره اهل بیت(علیه السلام) است.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: دهه کرامت یعنی دهه ای که ارتباط محور تشیع و محور شیعه دوازده امامی بودن به خوبی تبلور پیدا می کند و نباید تنها به این دلخوش باشیم که محب اهل بیت(علیه السلام) هستیم بلکه مطابق روایات خود  حضرات معصومین(علیهم السلام)، تلاش کنیم تا آرمان ها و اهداف آنان در جامعه پیاده شود و متخلق به اخلاق آنها شویم.

*تنها نسخه شفابخش امروز بشریت

وی نسخه شفابخش دنیای امروز را تمسک به قرآن و اهل بیت(علیه السلام) دانست و تاکید کرد: امروز پیام شیعه به دنیا این است که  تنها راه حل معضلات بشریت این است که به سراغ حقیقت امامت  بروند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیه السلام) در پایان گفت: باید همه ما تلاش کنیم تا در این دهه کرامت، شیعه بودن خودمان را تحکیم ببخشیم و بدانیم که زیارت برای تکمیل توحید است چرا که توحید واقعی تنها در خانه اهل بیت(علیه السلام) یافت می شود.

منبع: عقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *