توصیه‌ای که امام علی هر شب به مردم گوش‌زد می‌کردند | حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد

خانه / پیشنهاد ویژه / توصیه‌ای که امام علی هر شب به مردم گوش‌زد می‌کردند | حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد

یکی از کارهای مهم امام علی علیه‌السلام که همیشه انجام می‌دادند این بود که هر شب بدون استثناء بعد از نماز عشاء در مسجد یک تذکر مهم را مطرح می‌کردند و با صدای بلند می‌گفتند که « زاد و توشه آخرت تهیه کنید که ندای کوچیدن از این عالم همیشه شنیده می‌شود

توصیه‌ای که امام علی هر شب به مردم گوش‌زد می‌کردند | حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد

هیاتحجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در محفل سخنرانی حرم مطهر با اشاره به اینکه بهترین توسل به پیامبر صلوات بر ایشان است، اظهار کرد: روز قیامت کسی که نور قلبی ندارد اهل جهنم است و بر اساس سخنی از پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله و سلم ذکر صلوات موجب افزایش نور قلب و باطن انسان می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم امام علی علیه‌السلام که همیشه انجام می‌دادند این بود که هر شب بدون استثناء بعد از نماز عشاء یک تذکر مهم را مطرح می‌کردند و با صدای بلند می‌گفتند که « زاد و توشه آخرت تهیه کنید که ندای کوچیدن از این عالم همیشه شنیده می‌شود».

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین علیه‌السلام بسیار مظلوم است چراکه ایشان شب عاشورا برای اقامه نماز از دشمن فرصت گرفتند اما امروز هم افرادی هستند که چندین ساعت پای هیأت امام سینه‌زنی می‌کنند اما نماز صبح آن‌ها قضا می‌شود.

توصیه‌ای که امام علی هر شب به مردم گوش‌زد می‌کردند | حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد

وی با اشاره به اینکه ما باید هر نماز خود را به صورتی اقامه کنیم که انگار آخرین نمازی است که می‌خوانیم، عنوان کرد: باید از صدها نفر که هر روز از میان ما می‌روند عبرت بگیریم و از فرصت‌های باقیمانده به خوبی استفاده کنیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت زندگی در دنیا را فرصتی برای جذب توشه برای آخرت دانست و گفت: باید حواسمان باشد که هر کاری را فقط برای رضای خداوند متعال انجام دهیم، اگر سر کار می‌رویم و درآمد کسب می‌کنیم باید با هدف رضای خداوند و هزینه کردن در مسیر الهی باشد و با این نگاه تامین هزینه‌های خانواده هم یک هدف الهی است.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *