تکالیف بندگان نسبت به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از زبان خدا!

تکالیف بندگان نسبت به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از زبان خدا!

خانه / انتظار و مهدویت / تکالیف بندگان نسبت به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از زبان خدا!

… فرمود: «اینان امامان هستند، این قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف است، حلالم را حلال و حرامم را حرام می نماید و از دشمنانم انتقام می گیرد، ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! او را دوست بدار که من او را دوست دارم.»

در جلد دوم از کتاب «مکیال المکارم» بخش هشتم، ذیل عنوان «تکالیف بندگان نسبت به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» مطالبی ارائه شده که شمایی از آنچه منتظران باید در مقابل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام دهند، ارائه شده و در سلسله مطالبی مرور می شود.

محبت او به طور خاص

و لازمه اش آن است که نهایت اهتمام در آنچه مقتضای محبت نسبت به آن جناب است، انجام شود. بدان که در وجوب محبت تمام ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین، تردیدی نیست و اینکه دوستی ایشان بخشی از ایمان و شرط قبولی اعمال است و در این باره اخبار متواتر می باشد.

سید محدث بحرانی در کتاب «غایه المرام» به نقل از نعمانی به سند خود از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت آورده که فرمود: «خداوند در شب معراج به من وحی فرمود: «ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! چه کسی را در زمین بر امتت جانشین کرده ای؟» -و حال آنکه او بهتر می دانست- گفتم: ای پروردگار برادرم را، فرمود: «علی بن ابیطالب علیه السلام را؟» گفتم: آری پروردگارا؛ فرمود: «ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! من به زمین نظری افکندم پس تو را از آن برگزیدم پس من یاد نمی شوم تا اینکه تو با من یاد شوی، من محمود هستم و تو محمد هستی، سپس بار دیگر بر ان نظر افکندم و از آن علی بن ابیطالب علیه السلام را برگزیدم پس او را جانشنین تو قرار دادم که تو سید پیغمبرانی و علی سید اوصیاء، و برای او اسمی از اسماهایم را قرار دادم که من اعلی هستم و او علی است. ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! اگر بنده ای از بندگانم آنقدر مرا پرستش نماید تا اینکه به هلاکت رسد، سپس در حالی که منکر ولایتتان باشد، مرا ملاقات کند او را به جهنم خواهم برد.»

سپس فرمود: «ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! آیا می خواهی آنان را ببینی؟» گفتم: «آری» فرمود: «در پیش رویت به پا خیز» چون پیش رفتم ناگاه علی بن ابی طالب علیه السلام را و حسن بن علی و حسین بن علی و علی بن الحسین و محمدبن علی و جعفربن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی علیهم السلام و حجت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف که همچون ستاره درخشانی در میان آنها بود.

گفتم: ای پروردگار اینان کیستند؟ فرمود: «اینان امامان هستند، این قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف است، حلالم را حلال و حرامم را حرام می نماید و از دشمنانم انتقام می گیرد، ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! او را دوست بدار که من او را دوست دارم.»

این حدیث دلالت دارد بر اینکه در محبت آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف ویژگی هست که مقتضی امر مخصوص از سوی خدالی تعالی گردیده است.

هیات رزمندگان اسلام

منبع: شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *