جشن عید مبعث در بخش فلارد لردگان+تصویر

خانه / استان ها / چهارمحال و بختیاری / جشن عید مبعث در بخش فلارد لردگان+تصویر

جشن مبعت حضرت ختمی مرتبت پیامبر عظیم الشان اسلام با رعایت فاصله گذاری اجتماعی دربخش فلارد برگزار شد.

جشن مبعت حضرت ختمی مرتبت پیامبر عظیم الشان اسلام با رعایت فاصله گذاری اجتماعی دربخش فلارد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم حجت الاسلام خداوردی با تبریک عید سعیدمبعث رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گفت: خداوند متعال بر ما منت نهاد و ما را از امت پیغمبر خاتم قرار داد ، در طول تاریخ امت های زیادی بودند ولی این توفیق نصیب آنان نشد.

کارشناس مسایل مذهبی به دعای دوم از صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: حضرت امام سجاد علیه السلام  دراین دعا می فرمایند” وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی مَنَّ عَلینَا بِمُحَمَّدٍ نَبِیهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ دُونَ الْأُمَمِ الْمَاضِیةِ وَ الْقُرُونِ السَّالِفَةِ،… ” سپاس خدایی را که بر ما منّت نهاد به وجود حضرت محمّد صلی الله علیه وآله سلم در میان امّت‏‌های گذشته و قرون سپری‌شده.

وی ادامه داد: چهارمین امام شیعان در ادامه دعای دوم از صحیفه سجادیه می فرمایند”فَخَتَمَ بِنَا عَلَی جَمِیعِ مَنْ ذَرَأَ، وَ جَعَلَنَا شُهَدَاءَ عَلَی مَنْ جَحَدَ، وَ کثَّرَنَا بِمَنِّهِ عَلَی مَنْ قَلَّ “و ما را خاتم همه امّت‌ها قرار داد و بر منکران حق و حقیقت گواه گرفت، و ما را از باب ایثار نعمت بر آنان که ‌اندک بودند فزونی بخشید.

حجت الاسلام خداوردی به فرموده حضرت امام سجاد علیه السلام  اشاره کرد و گفت: حضرت امام سجاد علیه السلام  فرمودند “پیغمبراعظم صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ به خاطر خداوند و برای بندگی خداوند سبحان اذیت می شد، گرسنگی و تشنگی می کشید یک روز سیر و یک روز گرسنه بود ، در روایات وارد شده که ده سال تمام ایستاده قرآن تلاون می کردند، ما چقدر برای بندگی خدا اذیت شدیم چقدر گرسنگی و تشنگی کشیدیم و انس با قرآن داریم .

اقامه نماز مغرب وعشا، مولودخوانی ، اهداء جوایز به ده نفر از شرکت کنندگانی که نام محمد داشتند از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلارد لردگان در حاشیه این مراسم با تبریک عید مبعت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ گفت: شب گذشته هم نظیر این مراسم در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر خنک با سخنرانی حجت الاسلام امین خالدی برگزار شد.

نبی الله بابا احمدی ادامه داد: دراین مراسم هم ،پس از اقامه نماز مغرب وعشاء، سخنرانی و مولودیه خوانی به اسامی “محمد” جوایزی تقدیم شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *