جشن میلاد عقیله بنی هاشم، عالِمه غیر معلَّمه + تصویر

خانه / استان ها /  جشن میلاد عقیله بنی هاشم، عالِمه غیر معلَّمه + تصویر

در آستانه فرخنده میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم، عالِمه غیر معلَّمه مراسم جشن میلاد همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

جشن میلاد عقیله بنی هاشم، عالِمه غیر معلَّمه

در آستانه فرخنده میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم، عالِمه غیر معلَّمه مراسم جشن میلاد همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید امان‌الله حسینی‌صدر، با تبریک ولادت سراسر برکت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار گفت: عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها، نوه گرامی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم دخترگرانقدرحضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها،در پنجم جمادی الاول سال ششم هجری قمری دیده به چهان گشودند. کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم نام حضرت زینب را برای قهرمان صبر، ایثار و فداکاری انتخاب کردند،این نام توسط جبرئیل از سوی خداوند به پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم اعلام شده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،گفت: عالِمه غیر معلَّمه، عقیله بنی هاشم، معصومه صغری، عقیلة النساء، عارفه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، فاضله، کامله، عابده آل علی، امینةاللّه، از جمله القاب حضرت زینب کبری سلام الله علیها، است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌صدر، افزود: عقیله بنی هاشم، در زندگی خود وفات جدبزرگوارش حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم، نقاهت، بیماری و شهادت مادرش گرامیش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، شهادت پدرعزیزش حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را دیدند و در قیام عاشورا  حضور داشتند،در طول واقعه عاشورا نقش فداکاری‌های عظیم حضرت زینب کبری سلام الله علیها بسیار مؤثر بود. این مقام مسئول، ادامه داد: آن بانوی فداکار در واقعه عاشورا غم شهادت برادران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، فرزندان و بستگانش را تحمل کرد، از کربلا تا کوفه و شام  و حرکت به سمت مدینه سختی‌های فراوانی را دیدند، و به همراه حضرت امام سجاد علیه السلام، باخطبه آتشینش حقانیت قیام حضرت سید الشهدا علیه السلام بیان و کاخ یرید را ویران کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، دربخش دوم سخنانش به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:فرمانده معظم کل قوا درباره شناخت نقطه‌ضعف‌ها و نقشه‌های دشمن

فرمودند”امروز مهم‌ترین شیوه‌ی دشمن، جعل و دروغ‌پردازی است. «جهاد تبیین» یکی از جاهایش اینجا است. تسلّط بر مغزها برای دشمن خیلی با ارزش‌تر از تسلّط بر سرزمین‌ها است.آمادگی عملی خودتان را هم حفظ کنید، غافلگیر نباید شد. همه باید حواسمان جمع باشد، از این غفلت جهانی در دوران جام ‌جهانی خیلی‌ها استفاده می کنند، یک کارهایی را انجام میدهند”.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌صدر، به حوادث اخیر کشور اشاره کرد اظهار داشت: دشمنان شکست خورده افرادی را که با پول و دروغ پردازی و استفاده از رسانه آماده برای ایجاد آشوب و اغتشاش فراخواند صدای ملت می داند و می گویند صدای ملّت را بشنوید،به فرموده امام خامنه ای مدظله العالی:” صدای رعدآسای ملّت در سیزدهمِ آبانِ امسال، تشییع جنازه‌ی شهید سلیمانی، این صدای ملّت ایران بود، تشییع جنازه‌ی شهدا صدای ملّت ایران است.شما چرا صدای ملّت را نمی‌شنوید”.

کارشناس مسایل مذهبی، با تأکید بر لزوم بصیرت و دشمن شناسی افزود: این روزها کسانیکه به زن نگاه ابزاری دارند با استفاده از اشعارهای عوام فریبانه و به ظاهر زیبای غربی ها، مطالب غیر واقعی را مطرح می کنند برای بهتر روشن شدن حقایق، دیدگاه برخی از دانشمندان خارج از کشور و نیز دیدگاه اسلام و متفکران اسلامی پیرامون زن را ببینید:

“آرتور شوپنهاور”، فیلسوف برجسته آلمانی می گوید” زن حیوانی است باگیسوانی بلند و افکاری کوتا”.

“نیچه”: فیلسوفِ شاعر  و ینش می گوید :” به سراغِ زنان می‌روی؟ تازیانه را فراموش مکن” .

همچنین فیلسوف و نویسنده فرانسوی “ناپلئون نبا پارت” می گوید”زن ساخته شده که تسلیم مرد باشد”.

اما نظریه متفکران اسلامی در مورد زن :

“امام خمینی (ره)” اگر زنان شجاع و انسانساز از ملتها گرفته شوند، ملتها به شکست و انحطاط کشیده می شوند. امام راحل، از طرفی بر حفظ شؤون اسلامی و انسانی زنان تأکید می نمود و از سوی دیگر این مسئله را با حضور زنان در عرصه های اجتماعی در تقابل نمی دید، از نظر ایشان حضور زنان درصحنه های فرهنگی و اجتماعی که مناسب شؤون آنان است، امری ضروری است. آنان بدون حضور در میدانهای اجتماعی، نمی توانند نقش اصلی و سازنده ای در ارتقای معنویات جامعه ایفا نمایند.

حق کرامت الهی زن از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی

مقام معظم رهبری می فرمایند: اسلام در باب خانواده و جایگاه زن در خانواده، نظر خیلی روشنی دارد. “المراة سیدة بیتها”؛ بزرگ خانه، زن خانه است؛ این جمله از پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است. جایگاه زن در خانواده، همانی است که در گفتارهای گوناگون ائمه علیهم السّلام آمده: “المراة ریحانة و لیست بقهرمانة”.

علامه شهید آیت الله مرتضی مطهری درباره مشارکت زنان می گویند: “جامعه اسلامی و جمهوری اسلامی بدون شرکت زنان قابل دوام نیست”.

استاد دکتر مطهری نقل می کنند که امام خمینی (ره) در پاریس فرمودند:” زن ها حق رأی دارند و حق رأی گرفتن دارند”.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: با کرامت ترین،بهترین و جامع ترین نگاه به زن مربوط به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم است که برای زن جایگاه ویژه قرار داده است، در عصر حاضر با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بهترین آزادی همراه با معنویت و کرامت و بالاترین پیشرفت در عرصه های علمی، اجتماعی ، فرهنگی … مربوط به بانوان است.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش، به مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر اشاره کرد و با قدردانی ازبازی شجاعانه تیم ملی ایران و شکست تیم رغیب 2بر صفر، ادامه داد: امام خامنه ای مدظله العالی: فرمودند”دیروز بچّه‌های تیم ملّی ما چشم ملّت ما را روشن کردند، ان‌شاءالله چشمشان روشن باشد”.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: دشمنان بدنبال تحریم تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر بودند، موفق نشدند به تضعیف روحیه تیم ملی پرداختند و هنگامی که تیم ولز را شکست داد، رسانه های معاند، سخت خشمگین شدند، چشم دیدن پیروزی ورزشکاران و شادی مردم ایران اسلامی و تیم ملی ایران را نداشتند، امروز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور ایران، انگلیس، آمریکا و ولز تبدیل به آوردگاهی سیاسی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌صدر، اظهار امیدواری کرد: تیم ملی ایران در بازی با تیم آمریکا، بازی دیدنی و شجاعانه انجام دهند و با دعای مردم عزیز، تیم آمریکا را شکست دهند و با بالا بردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، شادی را دوباره به مردم ولایتمدار ایران اسلامی و همه دوستان این کشور در سراسر دنیا به ارمغان آورند.

 

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: علی مبینی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *