جشن میلاد و گرامیداشت هفته وحدت در شهرکرد + تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / جشن میلاد و گرامیداشت هفته وحدت در شهرکرد + تصویر

اولین روز از مراسم جشن میلاد رسول مهربانی ها پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در شهرکرد برگزار شد.

اولین روز از مراسم جشن میلاد رسول مهربانی ها پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرارسیدن 17 ربیع الاول، سالروز خجسته میلاد رسول مهربانی ها پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت مراسم جشن با رعایت اصول بهداشتی در میدان مقابل امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با حضور برشور جمعی از مردم ولایتمدار این خطه برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی رییس حوزه علمیه امامیه شهرکرد با تبریک فرخنده میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام و فرزند گرامیش حضرت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: برگزاری مراسم جشن  میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نشانه تکریم به مقام والای نبوت و خاندان مطهرش می باشد.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: آخرین فرستاده الهی، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و سلم در ۱۷ ربیع الاول سال ۵۷۰ عام الفیل در مکه مکرمه و ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در ۱۷ ربیع الاول  سال‌ 83 هجرى‌ در مدینه منوره دیده به‌ جهان‌ گشودند.

کارشناس مسایل مذهبی به هفته وحدت اشاره کرد و ادامه داد: اهل سنت ۱۲ربیع‌الاول و علمای شیعه، ۱۷ربیع‌الاول را سالروز خجسته میلاد با سعادت رحمت العالمین حضرت محمد صلی الله علیه وآله و سلم عنوان کردند و امام خمینی (ره) برای ایجاد وحدت و مقابله با ترفند های استکبار جهانی در ایجاد تفرقه بین مسلمین ، فاصله این دو تاریخ را به هفته وحدت بین شیعه و سنی نام‌گذاری کردند.

رییس حوزه علمیه امامیه شهرکرد به القاب خاتم پیامبران اشاره کرد و ادامه داد: آخرین پیامبر گرامی اسلام دارای لقب هایی همچون رسول الله، امین، مصطفی، خاتم النبیین، رسول اکرم، نبی الرحمه، سید المرسلین، رسول اعظم، طه و یس بودند و کنیه ایشان ابوالقاسم و ابو ابراهیم است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی به کنیه و لقب های حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد و افزود: معروف‌ترین کنیه آن حضرت، اباعبدالله است و برای آن حضرت القاب متعددی است که هر کدام به نوعی صفت و حقیقتی را در ایشان نشان می‌دهد، معروف‌ترین لقب ایشان صادق است به معنی راستین و راستگو و از دیگر القاب آن امام همام ،فاضل، قائم، طاهر، کامل ،منجی، صابر، لسان الصدق و کلمه الحق می باشد.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: یکی از بهترین روزها در طول سال 17 ربیع الاول است که خداوند در این روز با برکت وجود مقدس و نازنین خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله و سلم  را برای هدایت بشریت خلق کرد.

رییس حوزه علمیه امامیه شهرکرد با قرائت آیه ۲۱سوره مبارکه احزاب “لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا ” گفت: خداوند در قرآن مجید پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و سلم را بعنوان الگو معرفی کرد و فرموده است” مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی به روایات و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرد و  افزود: بیشترین حجم روایات، احادیثی است که از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  نقل شده ، بواسطه کثرت روایات نقل شده از آن امام همام، فقه شیعه امامیه به فقه جعفری مشهور و منسوب به حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  است،زیرا عمده احکام فقه اسلامی بر طبق مذهب شیعه امامیه از آن حضرت است.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مولودیه خوانی، اجرای سرود و جمع خوانی، برگزاری مسابقه و تقدیم هدیه به نفرات برتر به قید قرعه از دیگر برنامه های این مراسم بود که با اقامه نماز مغرب و عشاء خاتمه یافت.

 برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از برادران و خواهران با رعایت اصول بهداشتی از جمله برنامه های این مراسم با شکوه بود که به همت شورای هماهنگی تبلیغات، اوقاف و امورخیریه و هیأت رزمندگان اسلام استان در میدان مقابل امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

 شایان ذکراست: نظیر این مراسم امروز و فردا در مساجد، حسینیه ها و امامزادگان سراسر استان به همت هیئات مذهبی ، بسیجیان و رزمندگان اسلام برگزار خواهد. شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: روستایی، شریفی،کریمزاده و توسلی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *