جشن میلاد پیامبر رحمت و امام صادق علیه السلام در مسجدجامع شهر بن

خانه / استان ها / جشن میلاد پیامبر رحمت و امام صادق علیه السلام در مسجدجامع شهر بن

همزمان با جهان اسلام مراسم جشن میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در مسجدجامع شهربن برگزار شد.

همزمان با جهان اسلام مراسم جشن میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در مسجدجامع شهربن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ این مراسم در فضای سراسر روحانی و معنوی با حضور جمعی از عاشقان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهات علیهم السلام و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

دراین مراسم کارشناس مسایل مذهبی گفت: ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه وآله وسلم در ماه ربیع‌الاول واقع شده و بنابر قول شیخ کلینی و علمای اهل تسنن این ولادت در ۱۲ ربیع‌الاول اتفاق افتاده و علمای شیعه نیز معتقد هستند این ولادت در هفدهم ربیع بوده است.

حجت الاسلام حسن انصاری به اهمیت هفته وحدت در میلاد پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نام‌گذری کردند تا گامی در راستای تقویت هرچه بیشتر وحدت بین مسلمین و امت اسلامی برداشته شود.

وی ادامه داد:نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم از اصالت خانوادگی برخوردار و در همان دوران کودکی دارای فضیلت و مناقب فراوانی بودند و ویژگی‌هایی منحصر به فردی داشت، آن حضرت در سن چهل سالگی که به پیامبری مبعوث شدند با اینکه درس‌ناخوانده و اُمی بود از سوی خالق هستی کتابی برای هدایت بشریت آورد که کسی نمی‎تواند مثل آن‌را بیاورد.

کارشناس مسایل مذهبی در ادامه  به بیان فضایل حضرت امام جعفر صادق علیه السلام پرداخت و گفت:شخصیت امام جعفر صادق علیه السلام به اندازه‌ای جامع و برجسته است که افزون بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی آن حضرت را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند.

در حاشیه این مراسم نیازعلی حیدری مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن با تبریک موالید با خیر و برکت 17 ربیع و گرامیداشت هفته وحدت گفت: مراسم جشن میلاد همراه با اقامه نماز مغرب عشاء برگزار شد و حجت الاسلام حسن انصاری به تبیین فضائل و سیره رسول خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مولودیه خوانی پرداختند.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *