جشن ولادت حضرت امام رضا علیه السلام در شهر مال خلیفه +تصویر

خانه / استان ها / جشن ولادت حضرت امام رضا علیه السلام در شهر مال خلیفه +تصویر

جشن ولادت حضرت امام رضا علیه السلام در بام ایران

همزمان باجهان اسلام ،مراسم جشن ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت امامت حضرت  علی بن موسی الرضا علیه السلام  و دهه کرامت به همت هیئات مذهبی ، رزمندگان اسلام و بسیجیان در سراسر استان جهار محال و بختیاری برگزارشد.

مراسم جشن میلاد امام مهربانی ها حضرت رضا علیه السلام با اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام شهر مالخلیفه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم  که با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری برای پیشگیری از ویروس کرونا  برگزارشد،حجت الاسلام تقوی زاده با تبریک میلاد با سعادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان به حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام  با اشاره به حدیثی از امام رئوف گفت : آن امام همام فرمودند” رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا ” خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند! . سوال شد چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمودند: علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.

کارشناس مسایل مذهبی به علم و دانش امام رئوف اشاره کرد و افزود: حضرت امام رضا علیه السلام جهان اسلام را از نور وجود مقدسش روشن و منورساختند و شعاع نور معنوی و علمی آن حضرت سراسرجهان را فراگرفت و تمام حق پرستان و بندگان خالص خداوند را شیفته اسلام ناب محمدی کرد.

وی به جایگاه ولایت وامامت که از  بزرگترین مقام ها نزد خداوند  متعال  است اشاره کرد و ادامه داد:حضرت امام رضا علیه السلام پس از شهادت پدر بزرگوارش مشغول هدایت مردم شدند و ابعاد اسلام ناب را برای شیفتگان بیان فرمودند.

امام جماعت شهریار گفت:حضرت علی بن موسی الرضا علیه سلام همچون جد بزرگوارش  علی بن ابوالطالب علیه السلام درخدمت گذاری ضعفا ،فقرا و همه کسانیکه مشکل داشتند دریع ننمود و آنچنان مهربانی و لطف و محبت به همگان داشتند.که مردم مثل پروانه ها دور شمع وجودش می گشتند.

حجت الاسلام تقوی زاده درپایان افزود:شاکر خداوند سبحان هستیم و افتخار می کنیم که از پیروان و شیعیان امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا علیه سلام هستیم .

مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلارد اعلام کرد: اقامه نماز مغرب وعشاء،تلاوت کلام نورانی وحی، سخنرانی، مولود خوانی و نمایش طنز ،اهداء جوایز به اسامی رضا و معصومه به مناسبت دهه کرامت و پذیرایی از جمله برنامه  های جشن فرخنده میلاد باسعادت امام هشتم حضرت امام رضا علیه السلام بود.

شایان ذکراست : نظیر این مراسم در شهرکرد به همت هیأت رزمندگان اسلام استان در شب و شام میلاد با سعادت شمس الشموس حضرت امام رضا علیه السلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء و رعایت فاصله گذاری با قرائت دعای پرفیض کمیل ، زیارت آل یاسین و مولودیه خوانی برگزارشد.

مراسم جشن میلاد در مالخلیفه را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *