جشن پایان کار حرم امام علی در تابستان

خانه / پیشنهاد ویژه / جشن پایان کار حرم امام علی در تابستان

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران از امضاء قرارداد «مقاوم‌سازی حرم امامین عسکریین » با سامرا خبر داد و گفت: قرار است در تابستان جشن پایان کار طرح توسعه حرم امام علی در نجف برگزار شود.

جشن پایان کار حرم امام علی در تابستان

هیات به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال‌مآب درباره اولویت‌های کاری این ستاد در سال ۱۴۰۱، گفت: پایان و تحویل پروژه توسعه حرم امام علی علیه السلام در نجف، پیشرفت همزمان دو فاز طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام در کربلا، تسریع در اجرای طرح توسعه زیرسطحی حرم امامین جوادین علیه السلام به نام صحن امام محمدباقر علیه السلام در کاظمین و آغاز طرح استحکام و مقاوم‌سازی حرم امامین عسکریین علیهم السلام در سامراء از جمله اقدامات اولویت‌دار این ستاد در سال ۱۴۰۱ بوده است.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات با بیان این‌که ساختمان اداری و کتابخانه حرم امام علی علیه السلام نیز به تولیت حرم تحویل داده شده است، گفت: امیدواریم جشن پایان کامل پروژه و تحویل طرح توسعه حرم را که مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها است در تابستان امسال برگزار کنیم.

او پایان طرح مرمت و بازسازی مناره شمالی ایوان حرم امام علی علیه السلام را دیگر دستاورد ستاد توسعه و بازسازی عتبات در شهر نجف دانست و گفت: کار متخصصان ایرانی برای مرمت بخش مرکزی ایوان نجف که آخرین فاز از این طرح بزرگ محسوب می‌شود، در تعطیلات نوروز امسال آغاز شده است.

جلال‌مآب به دستاوردهای ستاد توسعه و بازسازی عتبات در شهر کربلا نیز اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای پایانی سال گذشته شاهد دو اتفاق بزرگ در حرم امام حسین علیه السلام بودیم، نخست برگزاری جشن پایان عملیات ساخت سازه صحن حضرت زینب سلام الله علیها با زیربنای بیش از ۱۳۵ هزارمترمربع و دوم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح توسعه حرم مزین به نام صحن امام حسن علیه السلام با ۱۰۰هزار مترمربع زیربنا.

او درباره دستاوردهای سال گذشته این ستاد در شهر نجف نیز گفت: با همت عوامل اجرایی، دو رواق به نام حضرت آمنه بنت وهب (مادر پیامبر اکرم ص) و جعفر طیار (پسرعموی پیامبر ص) که از فضاهای زیارتی طرح توسعه حرم مطهر علوی محسوب می‌شود، به تولیت تحویل داده شد.

جشن پایان کار حرم امام علی در تابستان

۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه پروژه‌های بازسازی در عتبات عراق

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات با بیان این‌که برای امسال حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، افزود: نذر خیران حرم‌ساز و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی بیشترین سهم را در تامین منابع مالی این طرح‌ها دارد.

وی با تجلیل از همت خیران، گفت: سال گذشته با وجود مشکلات ناشی از کرونا و تنگناهای اقتصادی، شاهد تحقق بیش از ۹۰ درصد اعتبارات پیش‌بینی‌شده بودیم.

جلال‌مآب بیان کرد: این طرح‌های عمرانی که با نگاه بلندمدت و چندصد ساله طراحی شده‌اند، به تعبیر شهید سلیمانی، نوعی صدقه جاریه و عمل کوثرانه محسوب می‌شوند.

او با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از عموم دوستداران اهل بیت دعوت کرد تا امسال با پیوستن به پویش نذر عتبات و با اهداء تنها هفت‌هزار و ۵۰۰ تومان در سال از این فرصت معنوی ارزشمند و باقیات الصالحات برای توسعه حرم‌های مطهر بهره‌مند شوند.

کمک‌های موکب‌داران اربعین به مناطق محروم عراق

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی در ادامه با اشاره به مسؤولیت ویژه ستاد توسعه و بازسازی عتبات در بین کمیته‌های اربعین گفت: پیش‌بینی می‌شود با رفع مشکلات مربوط به ویزا و محدودیت‌های کرونایی، شاهد حضور میلیونی زائران در اربعین پیش‌ رو باشیم و از هم‌اکنون باید برای بسیج امکانات تدابیر لازم اندیشیده شود.

او افزود: انجام هماهنگی‌های لازم برای نقل و انتقال امکانات و تجهیزات موکب‌های ایرانی با نهادهای مرتبط مثل گمرک، مرزبانی و طرف عراقی آغاز شده است.

وی به اقدامات ستاد و خیران حرم‌ساز در رفع محرومیت اشاره کرد و گفت: اگرچه وظیفه اصلی ستاد ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای زائران در عتبات است، اما به همت خیران حرم‌ساز و موکب‌ها، اقدامات خوبی برای کمک به مناطق محروم و توزیع بسته‌های معیشتی و ساخت مدرسه و خانه صورت گرفت.

به گفته جلال‌مآب، موکب‌های اربعینی و خیران زیر نظر ستاد توسعه و بازسازی عتبات امسال با رقمی معادل ۹۰ میلیارد تومان، طرح آبرسانی به روستاهایی را که با تانکر سیار آبرسانی ‌می‌شوند بر عهده گرفته‌اند.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *