جشن پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه علیهم السلام در شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / جشن پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه علیهم السلام در شهرکرد + تصویر

مراسم جشن سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا علیهم السلام و روز عفاف و حجاب در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد برگزارشد.

مراسم جشن سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا علیهم السلام و روز عفاف و حجاب در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم باتبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا علیهم السلام و روز عفاف و حجاب، گفت: از نظر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، کامل ترین و جامع ترین و بهترین مراسم و پاک ترین پیوند و ازدواج را حضرت علی و حضرت زهرا علیهم السلام انجام دادند.

وی ا فزود: با اشاره به رئوند ازدواج حضرت علی علیه السلام با حضرت زهرا سلام الله علیها و ویژگی های بارز این دو معصوم، ترویج ازدواج آسان را سنت حسنه و توصیه بزرگان دین به مؤمنین جامعه اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، برخی از رسومات غلط در ازدواج ها و تجمل گرایی و تحمیل هزینه های گزاف به زوج های جوان را مورد نکوهش قرار داد و این رسومات را مانعی بر سر راه ازدواج جوانان دانست.

وی، عمل به سنت های حسنه در بحث ازدواج را که یادگار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد، توصیه کرد و خواستار دعای پدر و مادر در حق فرزندان و فراهم ساختن زمینه ازدواج مؤمنانه برای آنان شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها و گرامیداشت روز عفاف و حجاب،گفت: پیوند آسمانی در راستای اجرای نیت واقفین،نگاهی است که بتوانیم گره گشای مشکلات جوانان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین امیری،بحث ازدواج جوانان را نیازمند عزم ملی و وورد خیران دانست و گفت: حوزه ازدواج جوان عزم دلسوزان را می خواهد که دست به دست هم دهیم و مشکل جوانها را حل نماییم.

وی افزود: فرهنگ مراسم عقد و ازدواج در جوار امامزادگان را ترویج و تبلیغ می کنیم و در سطح استانی و ملی رسانه ای شده و مجموعه ای برای عقد اسلامی هم در آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد آماده کرده ایم که امروز افتتاح می شود.

این مقام مسئول، تهیه 150سری جهیزیه برای زوج های جوان در سال گذشته با همکاری واقفین را یادآوری کرد و گشایش نمایشگاه عفاف و حجاب در این روز را در راستای ارزش های اسلامی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه دانست.

گفتنی است:در ادامه این مراسم نمایشگاه حریمی از جنس آسمان که به همت مرکز افق خواهران و با کمک مرکز افق برادران امامزادگان دوخاتون شهرکرد برپاشده افتتاح شد، این نمایشگاه در 7غرفه شامل؛ فروش محصولات حجاب، پوشش محلی، نقاشی کودکانه، بالی برای پرواز، قیام گوهر شاد،باتلاق مجازی، بهای خون شهداء و گوهری در صدف،به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد دایر است.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: کربلای هادی یزدانی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *