جهاد تبیین دقیقا در مقابل خواست دشمن است

خانه / استان ها / جهاد تبیین دقیقا در مقابل خواست دشمن است

گردآورنده کتاب« جهاد تبیین» گفت: ناامیدسازی جوانان و ازبین بردن نشاط حرکت انقلابی از اهداف دشمن است.

جهاد تبیین دقیقا در مقابل خواست دشمن است

گردآورنده کتاب« جهاد تبیین» گفت: ناامیدسازی جوانان و ازبین بردن نشاط حرکت انقلابی از اهداف دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دیدار مداحان، شاعران آیینی و انقلابی و مسئولان هیئات مذهبی و رزمندگان اسلام استان با حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در شب میلاد کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.

در این روز حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی پیرامون جهاد تبیین به ایراد سخن پرداخت و تعدادی از شاعران آیینی و انقلابی برادر و خواهر پیرامون موضوعات مختلف دینی، انقلابی، میلاد کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی  علیه السلام و موضوع آب به شعرخوانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی در این نشست؛ اهمیت، چیستی و چرایی و چگونگی جهاد تبیین را تشریح کرد و گفت: مبنای مقام معظم رهبری از سالها پیش تبیین بوده است وخط انقلاب، خط جهاد تبیین است.

وی، مخاطبین جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری را در سالهای اولیه مطرح شدن این موضوع، جامعه فرهیختگان ونخبگان، اهل قلم و اصحاب رسانه دانست و افزود: در حال حاضر همه آحاد جامعه وظیفه دارند به اندازه توان خود به میدان جهاد تبیین وارد شوند.

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی در تشریح اهمیت و چیستی جهاد تبیین افزود:  تلاش و مجاهدتی که برای خنثی سازی طرح های دشمنان برای تشویش اذهان وناامید کردن مردم و خالی کردن میدان طراحی شده را جهاد تبیین می گویند.

گردآورنده کتاب« جهاد تبیین» ادامه داد: جهاد تبیین دقیقا در  مقابل خواست دشمن است و مهم ترین جهادها در این زمان جهاد تبیین می باشد، که به بقیه جهادها معنا می بخشد و به این معناست که نسبت به ذهن اطرافیان خود بی تفاوت نباشیم.

وی گفت: خط شعرای بزرگ ما همچون فردوسی، صائب و … حتی شعرای معاصر مانند پروین اعتصامی و … همین طور بوده که به ذهن اطرافیان تلنگر زده و در جامعه امید توزیع نموده و برای مقابله با طواغیت هیجان تولید می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی خط انقلاب و خط انبیا را در یک راستا و منطبق بر تبیین دانست و افزود: حرکت انقلاب اسلامی بر اساس حضور همه مردم در صحنه بوده و انبیاء ما هم هیچکدام برای دعوت از مردم از شمشیر استفاده نکردند.

وی با اشاره به خطرات فضای مجازی که به قتلگاهی برای نوجوانان و جوانان تبدیل شده است، گفت: دشمنان انقلاب، سپاه سایبری تشکیل داده اند و بیکاران منافقین هم در تیرانا پول می گیرند تا محتوا تولید کنند و هزاران  دستگاه قلم به دست و قلم به مزد را برای خراب کردن ذهن جوانان ما بکار انداخته اند.

گردآورنده کتاب« جهاد تبیین» افزود: با وجود برخی از مشکلات در زمینه های اقتصادی ومعیشتی مردم، به تعبیر مقام معظم رهبری باید جریان تحریف و جریان تحریم را که دولبه قیچی هستند و با هم حرکت می کنند مورد توجه قرار داده و بدانیم وقتی جریان تحریم شکست می خورد که بتوانیم جریان تحریف را از بین ببریم.

وی، خوش بینی و بدبینی افراطی مسئولان و مدیران را از آفات جامعه دانست و مداحان و شاعران بویژه شعر طنز را در راستای تبیین مهم ارزیابی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی گفت: از الزامات جهاد تبیین این است که در نقشه کلان انقلاب اسلامی باشد؛ این انقلاب مقدمه ساز ظهور است و به تعبیر مقام معظم رهبری باید منتظر طلوع خورشید عظمی باشیم و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای این موضوع برنامه دارند.

وی افزود: رعایت اخلاق و تقوا، عمل به قانون، بهنگام بودن، استقامت و تکرار و بهره گیری از عنصر عاطفه از دیگر الزامات جهاد تبیین است.

صلح میرزایی، تصریح کرد: جهاد تبیین بیش از آنکه اقناع ذهن ها باشد، نزدیک کننده قلوب به هم است و باید بدانیم که خیلی از افرادی که جذب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شدند، بخاطر اخلاق و محبت ایشان بود.

وی رسالت اصلی در جهاد تبیین را خنثی سازی توطئه های دشمن دانست و  تإکید کرد: دشمن تلاش می کند با ناامید کردن جوانان، نشاط حرکت انقلابی را از بین ببرد و کم رنگ کند.

گردآورنده کتاب« جهاد تبیین» گفت: یکی از اهداف دشمنان گرفتن امید از مردم است و برای همین با حمله به اصل نظام، دوران پهلوی را تطهیر می کند ، تا نوجوانان و جوانان ما را دچار تردید در اصل انقلاب کند؛ حمله دوم دشمن هم حمله به دستاوردهای انقلاب اسلامی و کتمان آنها و برجسته کردن نقاط ضعف است و سومین حمله دشمن به آینده است و تلاش می کند خودش را بزک کند؛ اما نوع مواجهه دوگانه آنها در جنگ اوکراین، دشمن را رسوا کرد.

وی شرح صدر و همزبانی و همدلی با نسل جوان در راستای جهاد تبیین را مورد تإکید قرار داد و سه رویکرد جهاد تبیین را درمانی، تعمیقی(پیشگیرانه و واکسینه کردن مخاطب) و تهاجمی دانست.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء وصرف افطار پایان بخش این دیدار صمیمانه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد بود که برای دهمین سال متوالی در حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری  و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *