جواد فروغی پاسدارِ پرستاری که تلاش کرد و «طلا»ش کرد

خانه / پیشنهاد ویژه / جواد فروغی پاسدارِ پرستاری که تلاش کرد و «طلا»ش کرد

مدال طلای ورزشکار کشورمان در روز دوم المپیک توسط پاسداری که پرستار است برگ زرین دیگری در کتاب افتخارات کشورمان شد.

جواد فروغی پاسدارِ پرستاری که تلاش کرد و «طلا»ش کرد

هیات:مسئولان برگزار کننده المپیک با برگزاری این دوره در توکیو، فقط محل اهدای مدال طلا به ورزشکار ایلامی کشورمان را عوض کردند چرا که همین چند هفته پیش بود که موفق شد در کرواسی هم مدال طلای جهانی تپانجه را به دست بیاورد تا امیدوار باشیم که قرار است در همان روز اول ایران و ایرانی را خوشحال کند.

زمانی که جواد فروغی در جام جهانی کرواسی مدال طلای تپانچه بادی ۱۰ متر را بر گردن آویخت، خیلی‌ها به مدال او در المپیک توکیو امیدوار شدند، اگرچه محسن نصر اصفهانی سرمربی‌ تیم‌ ملی تپانچه اعتقاد داشت نباید بر اساس مدال جهانی روی مدال المپیک حساب کرد اما فروغی همه معادلات را بهم ریخت و توانست نام خود را به عنوان نخستین طلایی ایران ثبت کند.

جواد فروغی پاسدارِ پرستاری که تلاش کرد و «طلا»ش کرد

جواد فروغی که سالها به عنوان پرستار و کادر درمان مشغول به کار بود، به صورت کاملا اتفاقی تیراندازی را آغاز کرد و شاید در شروع کار فکر نمی‌کرد روزی نخستین مدال‌آور تیراندازی ایران لقب بگیرد.

وی مدال‌های زیادی را در کارنامه ثبت کرده و قطعا مدال طلای المپیک مهمترین آن به شمار می‌رود. این تیرانداز ایلامی کشورمان در کنار رشادت‌هایی که به عنوان پرستار برای کمک به هموطنان در بحران کرونا داشته، امروز هم افتخارآفرینی کرد تا باز هم نام ایران و ایرانی را بر زبان‌ها جاری کند.

فروغی خود از جمله پرستارانی بود که به ویروس کرونا مبتلا شد اما با غلبه بر آن و با بازگشت به تمرینات تیم ملی، توانست خود را برای حضور در بزرگترین آوردگاه جهانی آماده کند. وی در گام نخست در سال ۹۸ موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو در مسابقات قهرمانی آسیا شد اما آنجا پایان موفقیت‌های او نبود.

جواد فروغی پاسدارِ پرستاری که تلاش کرد و «طلا»ش کرد

فروغی در ادامه کار در جام جهانی هند و کرواسی مدال طلای تپانچه بادی را کسب کرد و با قرار گرفتن در جایگاه نخست در رده‌بندی جهانی تاریخ‌ساز شد. احترام نظامی او در زمان برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان علاوه بر بالا بردن غرور ملی، نشان داد که یک پاسدار در هر جبهه‌ای برای اعتلای نام کشورش تلاش می‌کند. طلای فروغی پاداشی بزرگ برای ورزشکاری بود که علاوه بر تمرین، با توکل با پروردگار معامله کرد تا نیاز به مبادله با کسی نداشته باشد.

نخستین مدال‌آور طلای کاروان المپیک کشورمان: توفیقی برای من پیش آمد که از سال ۹۲ تا ۹۴ سوریه باشم. من کارهای اورژانسی انجام داده‌ام و این موضوع در آرامشم به من کمک کرده است. وقتی در مقدماتی خودم را تحت فشار دیدم و فکر می‌کردم به فینال نمی‌رسم، ولی در یک لحظه خداوند دست من را گرفت. من مدالی بالاتر از مدال المپیک نمی‌توانم به دست بیاورم و بالاتر از آن هم وجود ندارد. این مدالم را به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبرم تقدیم می‌کنم.

 

منبع: خبرگزاری فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *