حدیث روز | کلام پیامبرصلی اله علیه و آله درباره زمانی که به امر به معروف کنندگان ستم می‌شود

حدیث روز | کلام پیامبرصلی اله علیه و آله درباره زمانی که به امر به معروف کنندگان ستم می‌شود

خانه / قرآن و عترت / عترت / معارف حدیثی / اجتماعی / حدیث روز | کلام پیامبرصلی اله علیه و آله درباره زمانی که به امر به معروف کنندگان ستم می‌شود

پیشاپیش قیامت، اموری دشوار و زمانه ای سخت است که در آن زمان، امر کنندگان به معروف مورد ستم واقع می‌شوند…پس ایمان را برای آن روز آماده سازید.

 پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: ای مردم! همانا پیشاپیش قیامت، اموری دشوار و هول و هراسهایی بزرگ و زمانه‌ای سخت است. در آن زمان ستمگران زمامدار می‌شوند و نابکاران منصب دار، امر کنندگان به معروف مورد ستم واقع می‌شوند و نهی کنندگان از منکر، تحت فشار قرار می‌گیرند. پس ایمان را برای آن روز آماده سازید و بر آنسخت شکیبایی ورزید و آن را به کار نیک و شایسته پناهنده سازید و جانها را بر [پذیرش ] آن مجبور گردانید، تا به نعمت جاویدان دست یابید.

متن حدیث:

قال النبی صلی الله علیه و آله : أیُّها النّاسُ ، إنَّ بَینَ یَدَیِ السّاعَةِ اُمورا شِدادا ، و أهوالاً عِظاما ، و زَمانا صَعبا یَتَمَلَّکُ فیهِ الظَّلَمَةُ ، و یَتَصَدَّرُ فیهِ الفَسَقَةُ ، و یُضامُ فیهِ الآمِرونَ بِالمَعروفِ ، و یُضطَهَدُ فیهِ النّاهونَ عَنِ المُنکَرِ ، فَأعِدّوا لِذلکَ الإیمانَ ، و عَضّوا عَلَیهِ بِالنَّواجِذِ ، وَ الجَؤُوا إلَی العَمَلِ الصّالِحِ و أکرِهوا عَلَیهِ النُّفوسَ تُفضوا إلَی النَّعیمِ الدّائمِ.

«أعلام الدین : 343/33»

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *