حضرت عباس در اوج قله بصیرت، جوانمردی و ولایتمداری قرار دارد

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / حضرت عباس در اوج قله بصیرت، جوانمردی و ولایتمداری قرار دارد

نویسنده و پژوهشگر حوزوی گفت: حضرت عباس بن علی در اوج قله بصیرت، جوانمردی و ولایتمداری قرار دارد.

حضرت عباس در اوج قله بصیرت، جوانمردی و ولایتمداری قرار دارد

هیات:حجت الاسلام سید محمدحسین طباطبایی منش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و همچنین تبریک روز جانباز اظهار داشت: بدون تردید هر جامعه ای نیازمند برخورداری و بهره مندی از الگوها و نشانه های بارز اجتماعی، فرهنگی و دینی است و از این حیث مکتب و امت اسلامی نیز از این قاعده و قانون کلی مستثنا نیست.

وی، افزود: با این حال آنچه که مکتب اسلام را با مکاتب سایر ملل و نحله ها متفاوت و متمایز می سازد آن است که دین مبین اسلام سرشار از الگوها و شاخص ها و ملاک های زندگی در حد اعلی خود است از جمیع جهات، به نحوی که می توان مدعی شد، هیچ امت و مکتبی تا به این حد، دارای الگو و شاخص معتبر نبوده و نیست.

حضرت عباس در اوج قله بصیرت، جوانمردی و ولایتمداری قرار دارد

وی همچنین گفت: در این میان به خصوص مکتب اهل بیت علیهم السلام بسیار ممتاز است، چرا که شاخص ها و الگوهای بزرگی همچون پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، امام علی، حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها، امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام را در درون خود دارد و این بزرگواران والاترین الگوهای بشریت در تمام طول تاریخ محسوب می شوند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: از تبار همین افراد کسانی هستند که انصافاً هر کس زندگی و حالاتشان را می خواند و می شنود تصدیق می کند که اینان نیز بهترین شاخص ها و الگوها برای بشریت پس از حضرات معصومین علیهم السلام هستند و بی شک یکی از بهترین آن ها وجود نازنین ابوالفضل العباس علیه السلام است که به عنوان ماه بنی هاشم می درخشد و از خود برکات صادر می کند.

وی گفت: شاخصه بارز حضرت عباس علیه السلام در کنار شجاعت و دلیری و ایثار و شهادت طلبی، ولایتمداری و بصیرت بالای ایشان است، کما این که در زیارتنامه حضرت نیز به همین موضوع به طور خاص اشاره شده است.

حجت الاسلام طباطبایی منش همچنین با بیان این که حضرت ابوالفضل علیه السلام الگوی همه جانبازان و جوانمردان عالم است، افزود: ایشان در همه حال مطیع محض اوامر ولی و امام خویش بود و این درسی است برای همه ما که بدانیم سعادت و عاقبت بخیری در سایه ولایتمداری و تبعیت از اوامر ولی محقق می شود.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *